مسعود فروتن کارگردانی که سالها پشت دوربین مشغول به فعالیت بوده و با «پدر» برای اولین بار در جایگاه بازیگر برای مخاطبان تلویزیون معرفی میشود، از حضور خود در این سریال سخن گفت.
به گزارش سینماسینما، این کارگردان و نویسنده درباره تجربه بازی خود در سریال «پدر» اظهار کرد: همه اینها نتیجه سالها کار من به عنوان کارگردان تلویزیونی است. همواره ضمن کار حواسم بود که مجریان و بازیگران چه میکنند و چه ایراداتی دارند تا من آنها را برطرف کنم و سرانجام پس از سالهایی که تجربه کار پشت دوربین را داشتم، برای قرار گرفتن مقابل دوربین دعوت شدم.
او افزود: اولین بار سام قریبیان کشف کرد که من میتوانم بازی کنم و اینگونه مقابل دوربین فیلم «۳۶۰ درجه» رفتم. در فیلمهای «شنل» و «کار کثیف» هم به ایفای نقش پرداختم؛ ضمن اینکه در یک نقش مهمان سریال منوچهر هادی با نام «پاهای بیقرار» هم بازی کردهام که البته این سریال هنوز پخش نشده است؛ بنابراین «پدر» اولین کاری است که تماشاگران تلویزیون من را در آن به عنوان بازیگر میبینند.
این مجری با اشاره به ایفای نقش عمو در «پدر» ادامه داد: برای اینکه داستان لو نرود، نمیتوانم هیچ توضیحی درباره این نقش بدهم فقط بگویم که تشخیص نویسنده و کارگردان این بود که من میتوانم این نقش را بازی کنم و بهتر است بیش از این چیزی نگویم و داوری را به مردم بسپارم.
فروتن با بیان اینکه این نقش را دوست دارد و تلاش میکند از پس آن بربیاید، تاکید کرد: نیما رئیسی در «پدر» نقش پسرم را بازی میکند. اولین بار در رادیو هفت با او آشنا شدم و خوشحالم که پسر به این خوبی در سینما گیرم افتاده است! نیما پسر دوستداشتنی و هنرمندی است که صدای خوبی هم دارد.
او یادآور شد: من در این سریال بیشتر از بازیگری، صبوری را تجربه میکنم. در کار بازیگری شما یک سکانس بازی میکنید و تا چند ساعت که صحنه بعدی آماده شود، باید صبر کنید. در این فاصله من سعی میکنم یک گوشه بنشینم و با نگاه کردن به اطرافیانم از آنها بیاموزم. گاهی سر کارهای مختلف شنیدهام که بعضیها غر میزنند چرا ما باید معطل شویم اما من در سکوت صبوری را تجربه میکنم.
مجری برنامه «یادگاری» درباره همکارانش در این پروژه اظهار کرد: کار کردن با آقایان عنقا و توفیقی، توفیقی برای من است. عنقا آدم باسوادی است و قدر دانستهها و افراد را میداند. او خیلی خوب مینویسد و صحنه به صحنه که جلو میرویم، متوجه میشوم حین نگارش حواسش به همه چیز بوده و حضور بازیگران صرفا برای پر کردن صحنه نیست. هر نقش کوتاهی هم که در سریال داریم در جایگاه خود دیده میشود؛ برای اینکه او و بهرنگ اینگونه خواستهاند.
او ادامه داد: توفیقی نیز دقیق و کاربلد است و از او میخواهم مرا که در بازیگری، کمتر میدانم، راهنماییام کند. از او میخواهم حتی درباره طرز ایستادن یا جایگاهی که باید در صحنه در آن قرار بگیرم راهنماییام کند و گوش شنوایی برای توضیحات او دارم. من به عنوان بازیگر کاملا در اختیار کارگردان هستم.
این بازیگر در پایان گفت: بخشهایی از کار که شاهد آن بودهام، دیدنی است و از نور و تصویر و فیلمبرداری گرفته تا صدا و بازیها و حضور بازیگران، به درستی و بهجا شکل گرفته است. بازیگرانی که انتخاب شدهاند همه به نقشهایشان نزدیک هستند. بیصبرانه منتظرم کار را روی آنتن ببینم، امیدوارم نتیجه خوبی داشته باشد و مورد استقبال عوام و خواص قرار بگیرد.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آیا فیلمی که پرفروش است میتواند ضد فرهنگ باشد؟ + ویدئو
- نسخه ویژه نابینایان «همسر» با صدای مسعود فروتن منتشر میشود
- معرفی داوران بخش تئاتر تلویزیونی جشنواره تئاتر فجر
- بیماری مانع حضور رضا رویگری در «دلباخته» شد
- ساخت سریال «شهید حججی» متوقف شد
- فیلمبرداری سریال کمدی «آچمز» به پایان رسید + عکس
- تازهترین خبر از ساخت فصل سوم «ستایش»
- دغدغههای هنرمندی که نیم قرن در عالم بازیگری فعال است
- توجیه عجیب کارگردان «از یادها رفته» برای خشونت بیش از حد سریال
- فیلم/ تیزر جدید «سالهای دور از خانه» منتشر شد
- «نهنگ آبی» این هفته پخش نمیشود
- سختیهای نمایش چهره امام خمینی(ره) در «معمای شاه»
- جلیل سامان «زیر خاکی» را میسازد
- «رقص روی شیشه» به شکلی عجیب به پایان رسید
- یوسف صیادی به برنامه «جشن رمضان» پیوست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





