
کمال تبریزی که در سال ۸۴ فیلم تبلیغاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی را ساخته است در جدید ترین شماره همشهری جوان گفت وگویی با گلاویژ نادری و وحید سعیدی کرده و در این مصاحبه حرفهای جالبی درباره ساخت این فیلم زده است.
به گزارش سینماسینما ،مهمترین بخشهای مصاحبه کمال تبریزی به شرح زیر است :
+تقریبا دوماه قبل از انتخابات در جریان ساخت آن قرار گرفتم . قبل از آن اصلا با آقای هاشمی از نزدیک آشنایی نداشتم . آقای محمدی به عنوان تهیه کننده با من تماس گرفت و گفت چنین پیشنهادی شده .
+از موقعی که می خواستیم پروژه را شروع کنیم تقریبا می توانم بگویم ایشان در کارما دخالتی نکردند . تنها درباره متن فیلم نظر می دادند . کاملا تسلیم بودند یعنی می گفتند هرکاری دوست دارید انجام دهید . فقط درباره متنی که قرار بود خودشان بخوانند طبیعتا اصلاحاتی انجام دادند.
+{وقتی طرح فیلم شکل گرفت کسی با آن مخالفتی نکرد ؟}خانم آقای هاشمی خیلی مخالفت می کردند و می گفتند فیلم را اینطوری نسازید چون آقای هاشمی کوچک می شود.
+خانم آقای هاشمی نمی دانستند که ما چه کار می کنیم . بعد که فیلم را دیدندحالشان بد شد . می گفتند که این چیست که شما ساختید ؟آقای هاشمی را خیلی معمولی کردید!البته همسر ایشان راست می گفتند . ما اصلا قصد مان این بود که این کار را بکنیم . چون می خواستیم بگوییم این آدمی است که می تواند عضوی از آحاد مردم جامعه بشود.
+{خود آقای هاشمی چه نظری درباره فیلم داشتند ؟}خودشان را سپرده بودند به تیمی که این کار را انجام می داد و این مثبت ترین ویژگی ایشان بود.
+ما کلا سینمایی با این فیلم برخورد کردیم .
+{درباره نریشن فیلم بیشتر توضیح می دهید . چطور آقای هاشمی را راضی کردید که با لحنی متفاوت حرف بزنند؟}آقای هاشمی فرم خاصی صحبت می کردند و ما به ایشان توضیح دادیم که این شکل باید درونی باشد و نباید مثل سخنرانی پشت تریبون نماز جمعه جملات را اداکنند . یادم هست یک بار برای ایشان توضیح دادیم که این متن را باید این طور بگویید و ایشان در همان بار اول به خوبی جملات را بیان کردند.
+ما مثل دیگر فیلمهای تبلیغاتی انتخاباتی که معمولا سعی می کنند شور و هیجان ایجاد کنند و بعد حالت اسطوره ای و حماسی به آن نامزد بدهند ،عمل نکردیم .
+بعد از ساخت فیلم آقای هاشمی ،ارتباط ما با آقای هاشمی ،به طور جدی ادامه پیدا نکرد . اما بعدها برای ساخت فیلم پاداش با ایشان تماس گرفتیم . چون باید به عربستان می رفتیم و نیاز به همکاری داشتیم . از این طریق امکاناتی را برایمان فراهم کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- در چهارمین شب سینمایی سوره برگزار شد؛ تجلیل از کمال تبریزی، محسن شاهابراهیمی و محمدعلی فارسی
- فصل سوم «سرزمین مادری» از امشب پخش میشود
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- رقابت ۶۳ اثر داستانی کوتاه در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- سرنوشت جشنواره ملی فیلم اقوام چه شد؟
- مشارکت بنیاد ایرانشناسی کشور در برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- خودزنی به سبک تلویزیون/ درباره نحوه پخش سریال «سرزمین مادری»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





