سخنگوی انجمن سینماداران میگوید برای امنیت بیشتر هنگام اکران فیلمها، باید از کد امنیتی استفاده کرد اما تهیهکنندگان به دلیل هزینه بالا در این زمینه اقدامی نمیکنند.
به گزارش سینماسینما، محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران درباره معضل قاچاق فیلمهای سینمایی از روی پرده سینما گفت: پیش از هر چیز باید بگویم فیلمهایی که از روی پرده فیلمبرداری میشود، چون صدا با تصاویر آن یکی نیست آن چنان قابل بهرهبرداری نیست و خوشبختانه کیفیت لازم را ندارند. اما برای اینکه بخواهیم از روند فیلمبرداری از روی پرده در سالنهای سینمایی جلوگیری کنیم باید از روشهای مختلف استفاده کنیم.
وی ادامه داد: یکی از ایمنترین روشهای موجود در این زمینه، از زمانی مورد توجه قرار گرفت که فیلمهای سینمایی دیجیتالی شدند. در این راستا برای امنیت بیشتر فیلمها، با هر هاردی که برای هر سالن سینما ارسال میکنند باید یک کد صادر شود و به انجمن سینماداران اعلام کنند که هر کد برای کدام سینما است تا در صورتی که فیلمی بیرون بیاید، بتواند به راحتی قابل پیگیری باشد.
سخنگوی انجمن سینماداران تاکید کرد: در چنین شرایطی سالنداران نسبت به قبل حساس شده و مانع از لو رفتن فیلم توسط سالن خود میشوند، اما با توجه به اینکه این امر هزینهبر بوده و صدور هر کد برای هر سینما تا آنجا که میدانم نزدیک به ۵ میلیون تومان هزینه دارد، تهیه کنندگان تمایلی به چنین کاری ندارند. اما بی شک مهمترین راه برای حل این مشکل، فعال کردن کد امنیتی است.
وی توضیح داد: خوشبختانه با کمرنگ شدن سطح شیوع کرونا در کشور، از ابتدای سال جاری سینماها تقریباً به حالت سابق خود بازگشتهاند به همین دلیل توانستهایم نیروهای قدیمی خود را بکار گرفته و به نیروهای کنترل در سالنها تاکید کردهایم در صورت بروز چنین اتفاقاتی، تبعات بدی برای آنها خواهد داشت. در کنار آن حساسیت چنین موضوعی در انجمن سینماداران مورد توجه قرار گرفته و به همه سینماها ابلاغ شده تا در صورت رعایت نشدن امنیت لازم، سینماداران بیشتر از هرکس دیگری در کنار تهیه کننده فیلم ضربه میبیند.
این سینمادار بیان کرد: اتفاق عجیب دیگری که میتواند به مساله قاچاق فیلمهای سینمایی دامن بزند، بحث اکرانهای سیار است. این طرح اکران جدای آنکه به سینما ضربه میزند به راحتی فیلمها را در دسترس قرار میدهند تا نسخههای قاچاق آن خارج شود. اما نباید فراموش کرد که قاچاق فیلم از طریق مختلف امکانپذیر است و به راحتی نمیتوان ثابت کرد چگونه انجام شده است.
وی به نمایندگی از انجمن سینماداران توضیح داد: توجیه لازم در این زمینه صورت گرفته و به نیروهای کنترل سینماها اعلام شده که در هنگام نمایش فیلم باید در سالن سینما حضور داشته باشند تا مانع چنین اتفاقاتی شوند. تاکید میکنم که ما حافظ منافع تهیهکنندگان و پخشکنندگان هستیم و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام میدهیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تصمیمات دوگانه در پی حادثه تروریستی کرمان؛ سازمان سینمایی اکران آثار کمدی را تعطیل کرد، انجمن سینماداران تمامی سینماها را!
- دو درخواست انجمن تهیهکنندگان مستقل در واکنش به قاچاق فیلمها
- قاچاق فیلم عبدالرضا کاهانی؛ «ارادتمند نازنین بهاره تینا» هم منتشر شد
- سخنگوی انجمن سینماداران خبر داد؛ هفت سینمای تهران مجوز تغییر کاربری گرفتند
- تکلیف تعیین قیمت بلیتها به عهده مدیران پردیسها و سینماها گذاشته شد
- در یک سال گذشته اتفاق افتاد؛ ۲۰ سینما درخواست انحلال یا تغییر کاربری دادهاند
- رئیس انجمن سینماداران: سینماداران هیچ کوتاهیای در جریان قاچاق فیلمهای در حال اکران نداشتهاند
- اطلاعیه انجمن سینماداران/ سینماها به احترام کادر درمان یک هفته تعطیل میشوند
- پخش مسابقه ایران و کامبوج در سینما مجوز گرفت
- «عروسی مردم» در انتظار فرصت مناسب برای اکران
- تخصیص اقلام بهداشتی مورد نیاز سینماها از سوی سازمان سینمایی
- بازگشایی سینماها در شهرهای سفید بلامانع شد/ رئیس انجمن سینماداران: باید همه سینماها باز شوند!
- انجمن سینماداران در نامهای به رئیس جمهوری خواستار بازگشایی سینماها شدند
- رییس انجمن سینماداران: ضوابط پانزدهگانه بازگشایی سینماها بدون دریافت نظر سینماداران تدوین شده است
- بازنویسی آئیننامه راهاندازی و اداره سالنهای سینما پس از نیم قرن/ ایمنی سالنهای سینما، از موارد مهم آئین نامه جدید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
آخرین ها
- حضور همراه اول در نمایشگاه بینالمللی اینوتکس ۲۰۲۴
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- دعوت گروه «فقر پشت پردهها» برای اعتصاب/ حقوق و بیمه کارکنان، چالش مدیران جشنواره کن
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- مدیرکل هنرهای نمایشی استعفا داد
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
- «دیوان تئاترال» روی صحنه میرود/ آغاز اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه» با حضور مسعود کیمیایی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد
- روسای جدید آکادمی سزار معرفی شدند
- فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
- «طاووس خانم و ازدواجهایش» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول