
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه باید با برچیدن بساط سلیقه در ارائه مجوز ساخت و نمایش به فیلمها، معیار اصلی فقط قانون باشد، حل مشکل توقیف فیلمها را در گرو رفع خلاءهای قانونی دانست.
به گزارش سینماسینما ،احد آزادی خواه در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به توضیحات معاون سینمایی وزیر فرهنگ درخصوص تصمیمگیری برای فیلمهای توقیفی، گفت: مجوزی که شورای نمایش برای صدور یک اثر سینمایی صادر میکند باید تنها متر و معیار برای نمایش فیلمها باشد لذا علاوه بر اینکه نباید فیلمهایی همچون “رستاخیز” را که دارای این مجوز هستند، از اکران منع کرد بلکه میتوان با هماندیشی و اصلاح به برخی از فیلمهایی که مجوز نمایش نگرفتهاند، فرصت نمایش داد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اعمال اصلاحیه بر فیلمها به منظور نمایش را کاری مشکل و حساس دانست و افزود: در صورت عدم انجام دقیق این مهم تنشهایی به دنبال خواهد داشت، به همین دلیل رئیس سازمان سینمایی باید با ظرافت، دقت و اقدامات کارشناسی شده مناسب در این راستا قدم بردارد.
وی با بیان اینکه بدنه سینما در ایران به اندازه کافی نحیف است لذا توقیف فیلمها میتواند آسیبهای اقتصادی و بار منفی روانی را بیشتر کند، اضافه کرد: اگر خلاءهای قانونی برطرف شود؛ اکران هیچ فیلمی پس از ساخت متوقف نخواهد شد لذا حضور یک نماینده از قوه مقننه را در شورای صدور پروانه نمایش برای شناسایی این خلاءها را ضروری میدانم.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه باید با برچیدن بساط سلیقه در ارائه مجوز ساخت و نمایش به فیلمها، معیار اصلی فقط قانون باشد، افزود: اگر قانون در این زمینه نیاز به اصلاح دارد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد آن را به مجلس ارائه دهد هرچند متاسفانه این موضوع دغدغه کمتر وزیری بوده است.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رییس سازمان سینمایی به تازگی از بازبینی برخی فیلمهای سینمایی که در سالهای گذشته اکران آنها متوقف شده، خبر داده است./
پایان پیام
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





