رئیس انجمن سینماداران بیان کرد: با نامهای که به دبیر جشنواره سینمایی فجر زده شد، قرار است سهم معوقه سینمادارن از جشنواره فجر سال قبل تا پیش از شروع سی و ششمین جشنواره فجر پرداخت شود.
به گزارش سینماسینما، محمدقاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران درباره سهم پرداخت نشده بعضی از سالنهای سینما از جشنواره فجر سال قبل اظهار کرد: هنوز سهم تعدادی از سینماها از جشنواره فجر سالهای قبل پرداخت نشده است. قرار شد ما نامهای به دبیر جشنواره فجر بزنیم که این کار از طرف انجمن سینماداران و کسانی که سهمشان پرداخت نشده است انجام شد و به ما قول دادهاند تا قبل از شروع جشنواره فجر سی و ششم این سهم معوقه پرداخت شود.
او همچنین گفت: سهم تهیهکنندگان فیلم از طرف وزارت ارشاد پرداخت میشود ولی سینماداران به صورت مستقیم با جشنواره طرف هستند. ما سهم اکران سانسهای فوقالعادهمان را به دلیل اینکه بلیت در سینما فروخته میشود دریافت کردیم اما بلیتهایی که از طریق جشنواره و به صورت اینترنتی فروخته میشوند، هنوز پرداخت نشده است.
رئیس انجمن سینماداران ادامه داد: بعضی از سینماهای ما هستند که هنوز از جشنوارههای سالهای قبل هم طلب دارند و در حسابهایشان دچار مشکل شدند. با این حال هنوز اتفاقی نیفتاده است. در واقع به این صورت نیست که مقداری از آن به سینمادار پرداخت شده باشد بلکه سهم کامل تعدادی از سینماها پرداخت نشده است و امیدواریم بتوانیم با این نامه آن را پیگیری کنیم.
اشرفی درباره کاهش تعداد اکرانهای امسال جشنوارهی فیلم فجر هم اظهار کرد: برگزاری جشنواره در آن گستردگی درست نبود و باید محدود میشد. سینماداران هم راغب نبودند که تعداد فیلمها زیاد باشد و باید به شیوه صحیحتری کارشناسی میشد. خوشبختانه تهیهکنندگان فیلمها در این دوره با دبیر جشنواره وارد مذاکره شدند و به این نتیجه رسیدند که تعداد اکران فیلمها کم شود و به نظر میرسد تصمیم درستی است. تهیهکنندگان همیشه این نقطه نظر را داشتند که تعداد اکرانها محدود شود ولی از طرف دیگر ما باید به این نکته هم توجه کنیم که یک جشن سینما داریم که تولید یک ساله سینما را مورد ارزیابی قرار میدهد. در واقع جشن خانه سینما هم باید در کنار جشنواره فجر حرفی برای گفتن داشته باشد.
رئیس انجمن سینماداران افزود: ما امسال ۱۶ سالن اکران مردمی خواهیم داشت و تعدادی سالن جداگانه هم برای صنوف مختلف سینمایی و رسانهای در نظر گرفته شده است.
او همچنین بیان کرد: این نکته که برخی میگویند، تعداد اکران فیلم در جشنواره فجر بر اکران عمومی آن تأثیر میگذارد، صحیح نیست بستگی به بزرگی و کوچکی آن شهر دارد. در واقع این نکته در شهرهای بزرگی مثل تهران صدق نمیکند ولی در شهرستانهای کوچک ممکن است این اتفاق بیفتد. در واقع وقتی فیلمی مورد استقبال قرار میگیرد در اکران عمومی هم فروش خوبی خواهد داشت و تعداد بیننده در فجر به حدی نیست که بگوییم آن فیلم اشباع شده است. البته سینماداران هم موافق اکرانهای با تعداد زیاد نبودند.
اشرفی در پایان گفت: از نظر سینماداران برگزاری جشنواره فجر یک نوع ارزیابی خواهد بود از میزان استقبال از فیلمها در اکرانهای عمومیشان. در واقع جشنواره فجر مانند سنگ محکی است برای اکرانهای عمومی و وقتی در فجر استقبال خوبی از فیلم نمیشود پروندهاش همان جا بسته خواهد شد و اگر فیلم با استقبال خوبی مواجه شود قطعا در اکرانهای عمومی و بعدیاش هم فروش خوبی خواهد داشت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «ماندانا» بعد از ۲ ماه رفع پلمپ شد
- هشدار برای یک فرونشست سینمایی
- رییس انجمن سینماداران: اکران بازیهای جامجهانی در سینماها قطعی شد/ یک مسکن موقت برای سینما
- میانگین فروش روزانه فیلم ها به ۲/ ۱میلیارد تومان رسید/ رونق نسبی در بازار سینما
- انتشار پیشنویس ضوابط درجهبندی سینماها/ سینماهای ۴۰ ساله درجهبندی نمیشوند
- رئیس انجمن سینماداران: سینماداران هیچ کوتاهیای در جریان قاچاق فیلمهای در حال اکران نداشتهاند
- «قدغن» و «گل به خودی» جایگزین میشوند/ مشخص نبودن فیلمهای اکران عید فطر
- ۸۶ سالن به چرخه اکران سینمای ایران میپیوندند/ آغاز به کار ۲۰ سالن
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- سالن سینمای متعلق به تارانتینو بازگشایی میشود
- سینماهای بدهکار اجازه اکران نوروزی ندارند
- اختصاصی سینماسینما/ فیلمهای جشنواره فجر هرکدام چند بار روی پرده میروند
- اعتراض شورای صنفی نمایش به مصوبه جدید ستاد ملی مدیریت کرونا
- تاثیر کرونا بر فرهنگ و سینما
- بازگشایی سینماها در شهرهای سفید بلامانع شد/ رئیس انجمن سینماداران: باید همه سینماها باز شوند!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟