سیروس تسلیمی اینکه سرمایه های شخصی وارد سینما می شود را بد نمی داند، ولی اعتقاد دارد باید این پروسه از طریق صنف و یا خانه سینما مدیریت شود.
به گزارش سینماسینما ،تهیه کننده فیلم «زندان زنان» درباره ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به سینمای ایران، گفت: سینمای ایران طوری شده که هر اتفاقی می افتد یک عده ناراضی هستند. به هر حال آوردن سرمایه های شخصی در سینما خوب است. نباید یادمان برود سینمای صغیری داریم که تهیه کنندگان با مشکلات زیادی فیلم را تولید می کنند. در چنین شرایطی وقتی سرمایه موجود است، نباید به این شکل فراریشان داد، برای اینکه سینما کاملاً وابسته به سرمایه است و بدون سرمایه نمی تواند به حیاتش ادامه دهد. منتها اینکه چرا مشکل ایجاد می شود و اینکه سرمایه گذاران ممکن است فریب یک سری عوامل را بخورند، از کم کاری صنف تهیه کنندگان ناشی می شود. اگر اصناف تهیه کنندگی یکدست و یکپارچه بودند، این کمک می کرد که سرمایه گذاران از طریق صنف، هزینه کنند و از قراردادها و دستمزدها باخبر شوند و سرمایه ای که می گذارند باعث اختلاف در سینما نشود. از اینکه سرمایه در سینما می آید، فی النفسه بد نیست و باید از طریق صنف و یا خانه سینما مدیریت شود و این سرمایه ها را در اختیار تهیه کننده کاربلد قرار دهند که فیلم سود کند و این سرمایه ها در سینما از نفس نیفتد.
تهیه کننده فیلم «میکس» درباره اینکه میزان پیشرفت سینمای ایران از ورود این سرمایه ها چقدر از لحاظ فروش فیلم ها و ارتقای جایگاه هنری به نفع سینما بوده، افزود: اگر مدیریت شود، خیلی به نفع سینما است. ما فیلمنامه هایی داریم که به خاطر کمبود سرمایه تولید نمی شوند. حال آنکه کشوری هستیم که از طریق فیزیک سینمایی در دنیا کم نظیر هستیم. واقعاً جریان ورود سرمایه های بخش خصوصی را مثبت می بینم، ولی اینکه بخواهیم چنین سرمایه هایی را یکسره با الفاظی چون کثیف و سیاه قضاوت کنیم و برانیم، درست نیست.
تهیه کننده فیلم «زیرپوست شهر» درباره اینکه عمدتاً سرمایه گذاران چه مشکلاتی برای سرمایه گذاری در سینما دارند، افزود: به هر حال باید راهش را بدانند و با انجام مشاوره های دقیق و برنامه ریزی فکر شده سرمایه خود را رد سینما هزینه کنند. عدم شناخت خیلی برای سرمایه گذاران مشکل ایجاد می کند. در آمریکا و اروپا آژانس هایی هستند که یعنی سرمایه گذار به آن آژانس مراجعه می کند و درباره دستمزد بازیگر، کارگردان و… صحبت و رایزنی می کند و با آن آژانس قرارداد می بندد و فیلم های مختلف به سرمایه گذار پیشنهاد می شود.
تهیه کننده فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» برداشتش در خصوص اینکه در این میان عده ای هستند که چون دسترسی به سرمایه های کلان ندارند، دیگران را متهم به پولشویی می کنند، این طور بیان کرد: وقتی سرمایه گذاری پیش می آید، افرادی خاص دور او را می گیرند و بلدند طوری مجابش کنند که این پول ها را در اختیار آنان قرار دهد. در صورتی که بقیه اصلاً از این سرمایه ها باخبر نیستند. به نظرم باید جایی باشد که سرمایه گذار به آن مراجعه و ابراز علاقه کند که قصد دارد با اهداف فرهنگی یا اجتماعی فعالیتی در سینما انجام دهد. در نتیجه یک تیم کارشناسی این افراد را با تهیه کنندگان و کارگردانانی که می خواهند در ژانر مورد علاقه صاحب سرمایه کار کنند، مرتبط می کند. این روند در صورت مدیریت صحیح حتما نتیجه مثبت خواهد داشت، اما متاسفانه مناسباتی در بدنه سینمای ایران برقرار است و افرادی که با سرمایه، ولی بدون کارشناسی وارد سینما می شوند، بازی را به هم می زنند. من با سرمایه گذارانی برخورد کرده ام که دنبال این بودند با فلان فیلم به جشنواره کن بروند و از فرش قرمز رد شوند. هر چند در همه جای دنیا سرمایه و سینما به هم خیلی نزدیک است.
بانی فیلم

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- مرگ ناگهانی و غم انگیز بازیگر خردسال فیلم یه حبه قند
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- صحبتهای رئیس هیئت داوران جشنواره برلین/ همه فیلمها سیاسیاند
آخرین ها
- خبرگزاری قوه قضاییه مدعی شد؛ سریال «تاسیان» توقیف شد
- با پیشتازی «آنورا» در جوایز؛ برندگان جوایز اسپریت معرفی شدند
- مصائب زن بودن/ درباره «تاسیان» و قضاوتهای زودهنگام
- معرفی منتخبان مرحله اول داوری جشن مستند/ اختتامیه ۱۲ اسفند برگزار میشود
- یادبودی برای شاهپور عظیمی در «حکیم نقد ایران»
- جایزه بزرگ اسکار کسبوکارهای خاورمیانه به همراه اول رسید
- دو تصویر از تاریخ دوبله ایران
- جشن ۱۹ سالگی کانون ادبی زمستان برگزار شد؛ اهدای مدال سال به شهره سلطانی و مهدی یغمایی/ ایرج مهدیان تجلیل شد
- «مسیح پسر مریم» مینی سریال شد
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ خستگی از ما به نسل بعد از ما منتقل شده/ در زیر زمین، شهر دیگری وجود دارد
- نگاهی به سریال تاسیان؛روزی روزگاری ایران
- معرفی پلتفرمهای هوشمند سلامت همراه اول بهعنوان اپلیکیشنهای برگزیده
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- لوئیس بونیوئل فیلمساز در تبعید و صدو بیست و پنج سالگی
- فوت یک هنرمند پیشکسوت؛ عبدالرضا فریدزاده درگذشت
- شاهپور هنوز هست
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- با دستور وزیر ارتباطات، پروژههای ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
- جشنواره علیه جشنواره
- جایزه تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- مدیرعامل بهمن سبز: چه کسی بلیت ۲۲۰ هزار تومانی پیر پسر را میخرد؟!
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- اعطای تندیس «سازمان سبز برتر» به همراه اول
- پنجمین دوره «طرح پژوهانه همراه» با حمایت از دانشجویان نخبه کلید خورد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید