سیف الله صمدیان عضو هیات داورن بخش مسابقه عکس جشنواره تئاتر فجر گفت: یک عکس میتواند تمام زحمات گروههای نمایشی را در معرض دید مخاطبان بگذارد و جشنواره تئاتر فجر میتواند سکوی پرش و محل پیشرفت برای عکاسانی باشد که در این حوزه فعالیت میکنند و سعی در ثبت تاریخ تئاتر ایران دارند.
به گزارش سینما سینما ،«سیف الله صمدیان» عکاس و مستندساز در گفت وگو با روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر افزود: یک عکاس برای ثبت لحظهها علاوه بر درنظر گرفتن تمام تکنیکهای عکاسی، باید اول از همه ببیند که به نوبه خود چه کمکی میتواند به تاریخ تئاتر ایران بکند تا تاثیر بسزایی در این بخش بگذارد.
وی که در این دوره از جشنواره تئاتر فجر یکی از داوران بخش عکس است، ادامه داد: در عکسهای گرفته شده باید نگاه همه عوامل از جمله کارگردان، نورپرداز و… دیده شود تا فضای آن اثر نمایشی به خوبی در عکسها به معرض نمایش در آید. آن زمان است که میتوانیم بگوییم آن عکاس کار خود را به درستی انجام داده است.
صمدیان درباره تاثیرات یک عکس خوب براثر نمایشی گفت: یک عکاس خوب میتواند زحمات یک گروه نمایشی را به خوبی در ثبت عکسهای خود به معرض دید مخاطبان بگذارد. همچنین از طرفی عکاس قدرت این را هم دارد که در بخش فروش آن اثر نقش بسزایی داشته باشد.
وی با اشاره به نقش جشنواره تئاتر فجر در ترغیب عکاسان فعال تئاتر عنوان کرد: با وجود برگزاری نمایشگاههای عکس در این حوزه، جشنواره تئاتر فجر میتواند سکوی پرشی برای عکاسانی باشد که در این حوزه فعالیت میکنند و سعی در ثبت تاریخ تئاتر ایران دارند.
صمدیان با اشاره به ایجاد یک گروه ثابت در جشنواره فجر اضافه کرد: باید روشی برای برگزاری این جشنوارهها در نظر گرفته شود که هرساله شاهد تغییراتی در مسئولان نباشیم. این را نباید فراموش کنیم که همه جریانها در جشنواره به هم متصل هستند و بخش عکس هم جزئی از آن ارتباط به حساب میآید. در واقع عکاسان در طول جشنوارهها باید بدانند باچه دیدگاههایی مواجه هستند تا بر اساس آن، آثار خود را شرکت دهند.
سیفاله صمدیان در پایان درباره تفاوت در نوع عکاسی و پیشرفت آن گفت: هر روز شاهد رویداد جدیدی در عکاسی تئاتر هستیم که این اتفاق به طور طبیعی کار عکاسان را هم به لحاظ تکنیک و هم به لحاظ اعتماد به نفس درخشانتر کرده است.
سی و پنجمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی راه یافتگان به بخش رقابتی دومین دورهی جشنواره مهر دوبی
- داوران نهمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشن عکاسان سینمای ایران
- نشست خبری با اهالی رسانه همزمان با گشایش بیستویکمین نمایشگاه تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر
- انتشار فراخوان جشن «تصویر سال» و جشنواره «فیلم تصویر»
- برنامه کارگاههای جشنواره «سینماحقیقت» اعلام شد
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- اولین دوره جشنواره آسمان در ایستگاه پایانی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- هیئت داوران جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» معرفی شدند
- گزارشِ بدون گزارش «چهارم» از جشنواره کن ۲۰۲۴/ یادداشتی از سیفالله صمدیان
- اختتامیه بیستمین جشن تصویر سال برگزار شد؛ مرور ۲۰ سال رویایی/ نیاز به پوست اندازی داریم!
- درخواست از وزیر ارشاد برای تعطیل نکردن انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران/ حمید جبلی: ما در حال زندگی با مرگ هستیم!
- صمدیان: نزدیک شدن به دنیای هنرمند ایرانی بسیار دشوار است/ متیندفتری: متاسفانه مردم ما هنوز با عکس بیگانه هستند!
- داوران هشتمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





