به گزارش سینماسینما، محمدرضا شرف الدین تهیه کننده سینما بابررسی وضعیت سینما و سینمای دفاع مقدس گفت: چند سالی است گامی بسیار مهم در سینما برداشتیم که آن را دوران گذار می دانم و اگر مشکلاتی برای سینما وجود دارد باید خاصیت این دوره بدانیم. یکی از محسناتی که امروز بخصوص برای سینما بر خلاف گلایه هایی که وجود دارد، مدیریت صحیح است و اگر شرایط امروز را صرف نظر از مدیریتش بخواهیم بررسی کنیم باید نمره قبولی به آن داد.
وی افزود: در دوران گذار، سینمای ما به سمت مستقل شدن و جدا از سینمای حمایتی و دولتی در حال حرکت است؛ اتفاقی که همیشه باید رخ دهد تا شاهد قهر مخاطب نباشیم و سینما با تولیدات مناسب در این بخش و حتی با وجود فیلم ها و آثار سخیفی که از آنطرف مرزها به ما ارائه می شود، در سبد فرهنگی و بین مردم رنگ پررنگتری به خود بگیرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه در گذر از دوره نقاهت هستیم و به آینده سینما علی رغم کارهای انجام نداده بسیار مانند امنیت شغلی، دور بودن از مولفه های ایرانی اسلامی و تامین شغلی و… خوش بینیم؛ روح امید در سینمای ما موجود است و این جای سپاس از زحمتکشان آن دارد.
این تهیه کننده بیان کرد: اینکه قطار سینما روی ریلی که مقصد و هدف مشخصی دارد حرکت می کند امتیاز بزرگ و قابل توجهی است که نباید بی انصافی کرد و آن ها نادیده گرفت.
شرف الدین اظهار داشت: در مورد سینمای دفاع مقدس، از یک طرف به گونه تاریخی پیوند می خورد و از طرفی به سینمای معرفتی که برخلاف دیگر ژانرها فکر کردن و اندیشیدن در مورد آن بسیار دشوار خواهد بود. به این دلیل که بخش فرهنگی سینمای ما وارداتی نیست و متکی بر افکار خودمان پیش می رود و جهانی کردنش بسیار سخت است، اگر همه جوانبش به روز نشود همچنان عقب مانده باقی می ماند؛ علت کوتاهی و نازایی سینما همین بود؛ چراکه مانند دیگر شاخصه های اقتصادی،سیاسی و…تعریف نشد.
این تهیه کننده اذعان داشت: سینمای دفاع مقدس کماکان نیاز به حمایت های دولتی و فرهنگی دارد و شاید آخرین گونه ای که از آن حمایت می شود این سینما است. البته زمانی که مانند سال گذشته آثاری چون «ماجرای نیمروز» و «نفس» را می بینیم که موفق بودند نشان از برگشت این سینما خواهد بود که باید جزو گونه های ملی برشمریم.
شرف الدین بیان کرد: مثل هالیوود که به سینمای جنگ خود اهمیت فراوانی می دهد و پردرآمدترین ژانر آنهاست، ما هم می توانیم مثلا در سیاست هسته ای بسیار موفقمان که دیگر کشورها در بخش هسته ای چشمشان به ماست، نگاه ویژه ای به سینمای جنگ داشته باشیم و دولت بصورت جدی برای حمایت همه جانبه وارد عمل بشود؛ چون فرهنگ ما جدای از سیاست نیست؛ حتی می توان این مطالبه را داشت که چرا فیلمی درباره برجام نداریم؟!
وی افزود: ما هرکجای دنیا با مردم ارتباط برقرار کردیم پایگاه بوجود آوردیم و اتفاقات مثبتی را رقم زدیم. سینما نیز ابزاری بسیار مهم در ایجاد ارتباط های مردمی خارج از کشور خواهد بود. پس با این تفاسیر چرا بخش بین الملل سینمای دفاع مقدس نداریم و حمایت کافی از آن نمی شود؟! همین ورود “نفس” به اسکار یعنی یک گام در عرصه بین المللی.
شرف الدین خاطرنشان کرد: باید یک کار گروه عملگرا از سه بخش وزارت امور خارجه، وزارت ارشاد و تهیه کنندگان سینما بخصوص حوزه دفاع مقدس و ارزشی حمایت خود را بدون سفارشی بودن و عرضه در بازار بین المللی انجام دهند.
باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاتیوهای یک حماسه
- اعلام اسامی ۴۰ فیلم منتخب در بخش مسابقه نقد، تحلیل و پژوهش شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت
- غلامرضا جنتخواهدوست، کارگردان پیشکسوت دفاع مقدس درگذشت
- پایان فیلمبرداری «۲۳ نفر» در تهران/ عوامل راهی آبادان شدند
- سینماگری که گلایههای حاتمیکیا را بهحق میداند
- جزییات حمایت بنیاد سینمایی فارابی از آثار حوزه دفاع مقدس در سال ۹۷
- محمدرضا شرف الدین: عدهای سودجو مشکلات سیاسی اجتماعی را به طنزِ سخیف بدل کردهاند
- انتقاد تند وغیر منتظره شرف الدین از دولت روحانی: همه انرژی هسته ای را داغون کرده اند
- همکاری پرستویی در برپایی یک مسابقه کتابخوانی در حوزه دفاع مقدس
- فیلم های دفاع مقدس برای موفقیت در گیشه باید در زمان مناسب اکران شوند
- درخواست سینماگران حوزه دفاع مقدس از وزیر ارشاد چه بود؟
- بنیاد سینمایی فارابی اولویت بندی کرد/ حمایت از سینمای دفاع مقدس
- بررسی پرفروشهای دفاع مقدس/ سود سینمای ایران از نمایش حماسه ۸ساله
- بازار داغ آمادهسازی فیلمهای دفاع مقدسی برای جشنواره فجر/ از «بمب» معادی تا «به وقت شام» حاتمیکیا
- سینماگران فعال در عرصه مقاومت تجلیل شدند/ قدردانی ویژه از نصیریان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- محاکمه در خیابان/ نگاهی به تازهترین قسمت سریال «افعی تهران»
- نسخهی آزادیِ لانتیموس/ نگاهی به فیلم «بیچارگان»
- ۳ جایزه جشنواره مسکو به «آه سرد» رسید
آخرین ها
- هیات داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند/ گلادستون، کورئیدا و بایونا در فهرست
- هفته دوم «مجنون آن لیلی» هم به سانس فوقالعاده رسید/ «فین جین» پرمخاطب ترین نمایش عمارت نوفللوشاتو شد
- حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر میرود
- بزرگداشت بهرام شاه محمدلو برگزار میشود
- جایزه جشنواره هندی برای «انتقام تیرهروزان»
- بستههای مکالمه پرتخفیف همراه اول بهمناسبت روز ملی خلیجفارس
- به تو هم سخت میگذرد؟/ نگاهی به فیلم «منطقه تحت نظر»
- معرفی پروژه جدید کارگردان «باربی»؛ گرتا گرویگ «نارنیا» را میسازد
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- اختتامیه دومین دوره جشنواره «عروسکخونه»/ پیشکسوتان و فعالان عرصه کودک به سمت احیای نمایشهای عروسکی میروند
- عسگرپور: از جانب مدیران کم تسلطِ سطحینگر، مورد حمله قرار میگیریم که شما از فروش فیلمها خوشحال نیستید/ از کجا به کجا رسیدیم!
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
- حضور معاون وزیر حملونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
- محاکمه در خیابان/ نگاهی به تازهترین قسمت سریال «افعی تهران»
- جایزه بزرگ جشنواره کازابلانکای مراکش به «برندهها» رسید
- ۲ انیمیشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
- «رُخ» بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو شد
- «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
- ۳ جایزه جشنواره مسکو به «آه سرد» رسید
- خانواده قاتل از «بیبدن» شکایت میکنند؟
- فوت کارگردان فرانسوی برنده نخل طلا و سزار/ لوران کانته درگذشت
- نسخهی آزادیِ لانتیموس/ نگاهی به فیلم «بیچارگان»
- نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
- حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
- معرفی همراه اول بهعنوان کارفرمای برتر سلامتمحور
- «در سایه سرو» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- فیلم ایرانی نامزد قدیمیترین جایزه سینمایی اروپا شد
- کیوسکهای دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی