
احمد میرعلایی، تهیهکننده سریال حضرت موسی (ع) که عنوان کرده بود سریال برای سال ۱۴۰۰ آماده میشود حالا از تعویق تولید و پخش آن خبر میدهد و میگوید: «کارگردان جدید وارد پروژه شده و حق طبیعی اوست که سریال را بازنویسی کند همانطور که وقتی جمال شورجه وارد پروژه شد قرار بود تا بخش اجرایی آن را بازنویسی کند. هنوز هیچچیز قابل پیشبینی برای تولید و پخش نیست.»
به گزارش سینماسینما ،میرعلایی، تهیهکننده سریال حضرت موسی (ع) درباره انتخاب ابراهیم حاتمیکیا بهعنوان کارگردان این سریال تاریخی میگوید: «بعد از سکته مغزی آقای شورجه، نگرانی ما سلامتی ایشان بود. تلاش بر این بود که با گذشت زمان سلامتی کامل حاصل شود و خدا را شکر حالشان نسبت به گذشته مساعدتر است اما در شرایط حال با بررسیهای صورتگرفته با توجه به سنگینی پروژه پیشبینی میشود سپردن مسئولیت کار به ایشان روند مسیر دستیابی به سلامتی کامل وی را با مشکلاتی مواجه سازد و بنا به فرمایش دکتر علیعسکری، رئیس سازمان صدا و سیما « حفظ سلامت شخصیتی ارزشمند و فرهنگی چون جمال شورجه برای ما اهمیتی بیشتر از ساخت سریال داشته و خواهد داشت.» لذا با پیشنهاد و رضایت خود آقای شورجه که ساخته شدن این سریال قرآنی با بهترین کیفیت را مهمترین مسئله میدانند و توقف آن را مصلحت نمیدانند؛ قرار شد شخصی در جایگاه کارگردان برای پیشبرد سریال انتخاب شود؛ با مشورت آقای شورجه چند گزینه برای انتخاب معرفی شدند که با توجه بهنظر سازمان و ویژگیهایی که حاتمیکیا داشت از ایشان درخواست همکاری شد و ایشان هم پذیرفتند.»
شورجه در کنار حاتمیکیا خواهد بود
احمد میرعلایی از همکاری و تعامل میان حاتمیکیا و شورجه میگوید: «وقتی حاتمیکیا آمد شرط خودشان این بود که حتما جمال شورجه در پروژه باشد و خود شورجه نیز از حضور حاتمیکیا که از اصلیترین گزینههای انتخابش بود؛ بسیار خوشحال شد. آنچه در این میان مهم است مسئله سلامتی کامل این کارگردان است. سازمان و سیما فیلم بهعنوان متولیان اصلی این کار تامل لازم را بهکار بردند تا حال وی برای ادامه کار مساعد شود اما در این اواخر این نگرانی پیش آمد که اگر ایشان مسئولیتی سنگین بپذیرند شاید سلامتیشان به خطر بیفتد و البته بهطور حتم در آینده، جمال شورجه در این مسیر به پروژه کمک خواهد کرد.» اودرباره شایعات پیشآمده این سریال الف ویژه محصول سیمافیلم نیز میگوید:«وقتی اینگونه پروژهها شروع میشوند عدهای از روی بیاطلاعی و گاه حب و بغض به این شایعات میپردازند؛ به قول رندی شنونده باید عاقل باشد و ما قرار نیست به همه شایعات پاسخ بدهیم و ترجیحمان این است که انرژی و تلاشمان را صرف کنیم تا این سریال به بهترین شکل ممکن ساخته شود.» به گفته میرعلایی، در این پروژه سعی میشود از تمام عوامل ایرانی استفاده شود. میرعلایی همچنین درباره انتخاب عوامل و بازیگران توضیح میدهد: « با توجه به حضور حاتمیکیا، هیچ قراردادی بسته نشده و البته در دوره شورجه یک سری انتخاب صورت گرفته بود و وارد قرارداد هم شده بودیم اما این حق کارگردان جدید است که تصمیمات و انتخابهای خود را داشته باشد.» باید منتظر ماند و دید نخستین تجربه تاریخی کارگردان نامآشنای سینمای ایران چگونه از کار درخواهد آمد و آیا او میتواند موفقیت پروژههای تاریخی تلویزیون را تکرار کند یا نه.
منبع: همشهری
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





