ایران نوشت :اگر تا پیش از این صدا و سیما در برنامه های گفت وگومحور یا میزگردهای خود که مربوط به دولت بود، برای حفظ ظاهر هم که شده تلاش می کرد یک کارشناس موافق دولت را در کنار منتقدان و مخالفان بنشاند، اما حالا دیگر نیازی به این حفظ ظاهر هم نمی بیند.
برنامه گفت وگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دوم مصداق این ادعا است که این شبکه خبری بی محابا و بی توجه به قانون و عرف و مهم تر از همه اخلاق حرفه ای رسانه ای، میزبان ۳ کارشناس مخالف دولت بود. مهدی محمدی از چهره های نزدیک به دولت دهم و از مخالفان دولت در حوزه سیاست خارجی به همراه حسین حاجیلو کارشناس مسائل مالی که او نیز منتقد دولت است میهمانان حضوری این برنامه بودند و مجید شاکری که به عنوان کارشناس مالی معرفی شد نیز میهمان تلفنی این برنامه بود تا سه نفری به همراه مجری کاملا حرفه ای! گفت وگوی ویژه خبری حسابی از خجالت دولت درآیند.
گذشته از اینکه کارشناسان یادشده تا توانستند علیه سیاست خارجی دولت با موضوع گفت وگو با اروپا گفتند و در انتها هم معلوم نشد راهکار جایگزین آنها چه بود و اگر هنری داشتند (مهدی محمدی از نزدیکان تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت دهم بود) چرا در همان دوره جلوس دوستان شان عملی نکردند که در نهایت چند قطعنامه شورای امنیت را برای ملت به ارمغان آوردند.
رفتار صدا و سیما محل تامل است؛ به هر حال بر منتقد و مخالف دولت حرجی نیست که ماهیت او معلوم است اما اینکه رسانه ای با ادعای ملی بودن این گونه تریبون خود را یک طرفه در اختیار یک جریان قرار می دهد، محل تعجب است. اگر چه کار این رسانه دیگر از تعجب گذشته و گویی نه مخاطب برایش مهم است و نه اخلاق حرفه ای. منافع باندی و جریانی بر همه اینها گویا اولویت دارد.
اینکه صداو سیما به تعبیر رئیس جمهوری بیان عملکرد دولت را مکروه نداند پیشکش اما شایسته است حداقل فکری به حال قضاوت مخاطبان خود بکند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





