فریدون جیرانی گفت وگویی با ضیاالدین دری عضو شورای پروانه نمایش کرده ودرآن دری حرفهای جالبی زده است .
به گزارش سینما سینما، گزیده گفت و گوی جنجالی فریدون جیرانی با ضیاالدین دری (عضور شورای پروانه نمایش) در برنامه ۳۵ را در زیر بخوانید:
🔴فکر نمی کنم شورای پروانه نمایش دیگر کابوس باشد. یک موقعی می گفتند واژه دوسِت دارم را یک دختر جوان به یک آقا پسر نگوید. خیلی بحث شد که بگوییم یا نگوییم و عشق را نمی شود منکر شد تا اینکه سرانجام «دوسِت دارم» وارد دیالوگ های سینمای ایران شد.
🔴اگر اعضای شورا احساس کنند .در فیلم نکته ای هست که در حوزه نظر دادن آنها نیست حتما اصرار می کنند روحانی باشد و آن روحانی این اختیار را دارد که اگر فیلمی از لحاظ شرعی مشکل داشت جلوی آن را بگیرد.
🔴یا دیالوگ یا حرف رکیک باعث گیر کردن فیلمی می شود. یا فیلم مانیفست یا بیانیه ای می دهد که خام دستانه است. یعنی فیلم وفیملساز بیانیه می دهد. در حالی که شان و آن میزان اطلاعات را برای پرداختن به آن موضوع ندارد و اگر داشته باشد فیلم توان پاسخگویی به آن مسئله را ندارد.
🔴کارگردان «سینما نیمکت» تمام اعضای شورا را به یک مشت آدم پرت و پلای لمپن دانست.
🔴فیلم «خانه دختر» از حوزه اختیار شورای پروانه نمایش خارج شده. چون شورا اختیار اجرایی ندارد و اجرا با معاونت مربوطه است و تصمیم گیری در مورد این فیلم اکنون در اختیار حوزه وزارتی است .
🔴فیلم «دلم می خواد» آقای فرمان آرا جند دیالوگ داشت که به نفع آقای فرمان آرا و پرنسیب شان نبودند. همچنین یک صحنه رقص بود که باید تعدیل می شد چون هم زمانش زیاد بود و زن و ومرد و همه می رقصیدند و یک بلوایی بود! سازندگان «دلم می خواد» اگر این اصلاحات را انجام بدهند پروانه اشان را می گیرند.
🔴فیلم «مادر قلب اتمی» موارد تعدیلی داشته و این موارد به آنها اطلاع داده شده و آنطور که باید نیامدند نسخه آخر را تحویل بدهدند و بگویند این نسخه نهایی ماست.
🔴نباید کار را به جایی برسانید که دولت زیر سوال برود. چون دولت روی اصول که بحث ندارد و وخلاف شرع و عرف را قبول نمی کند اما در شرایطی ممکن است بگوید اصلا ما آمادگی نداریم که این خط قرمز را بشکنیم . گاهی میزان مطالبه ما از حدی که دولت می تواند مدافعش باشد بالاتر می رود. آن وقت می گوییم این هم که نتوانست کاری بکند. در حالی که اینطور نیست ما داریم لطمه می زنیم.
روزنامه سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- روایت سیدنی لومت از کارکردن با مارلون براندو /وقتی مارلون براندو کارگردان را امتحان می کرد
- بدرقه پیکرهای داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر به خانه ابدی
- بهمن فرمانآرا در مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی: اگر ما گل میدیدیم، کیارستمی ریشه را میدید
- در دیار خود غریب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- به بهانه سالروز تولد بهمن فرمان آرا/ با پول سینما، قبر هم نمیتوانم بخرم
- بیستمین جشن سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر برگزار شد؛ اهدای تقدیرنامه عالی یونسکو به نصیریان
- گزارش آئین بزرگداشت ملک جهان خزاعی/ هنرمندی که رنگ را به سینمای ایران وارد کرد
- «شطرنج باد» در سینماهای هنروتجربه پاریس اکران شد/ یک فیلم نخبهگرا
- واکنش فرمان آرا به افرادی که برای اصغر فرهادی دستورالعمل صادر می کنند
- «مجبوریم» در جشنواره «مونز» بلژیک
- رضا کیانیان: حاتمیکیا برای «آژانس شیشهای» در ابتدا من را نپذیرفت میگفت فیلسوف هستم
- «مجبوریم» در فستیوال فیلم «بنگلور» به نمایش در میآید
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش نهم
- دعوت به مجلس عزاداری/ گفتوگو با احمد طالبینژاد درباره فیلم «شازده احتجاب»
- گفتوگو با محمدرضا اصلانی/ با سینما فکر میکنم/ سرگرم کردن مخاطب خیانت است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟