سینماسینما، منصور جهانی/ برلین: ضیافت سینمای ایران در محل غرفه سینمای ایران واقع در محل بازار هفتادمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم برلین در کشور آلمان برگزار شد.
با حضور شخصیتهای سینمایی، فرهنگی و دیپلماتیک ایران و کشورهای مختلف؛ ضیافت سینمای ایران در ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز گذشته سهشنبه ۶ اسفند (۲۵ فوریه ۲۰۲۰) در محل «غرفه سینمای ایران» واقع در محل بازار هفتادمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم برلین در کشور آلمان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که با خوشامدگویی دکتر رائد فریدزاده دبیر شورای بینالملل سازمان سینمایی و معاون بینالملل بنیاد فارابی همراه بود؛ محمود فرازنده سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین، نیز حضور داشت و به مهمانان داخلی و خارجی خوشآمد گفت.
رائد فریدزاده در ابتدای این مراسم گفت: به همه حاضران در ضیافت سینمای ایران در بازار فیلم برلین، خیرمقدم میگویم. دومین سالی است که به مناسبت حضور سینمای ایران در جشنواره فیلم برلین، این ضیافت را برپا میکنیم که محلی است برای دیدار دوستان و دوستداران سینمای ایران و باعث خوشحالی است که امسال در بخشهای مختلف جشنواره فیلم برلیناله Berlinale، سینمای ایران حضور پررنگی بخصوص در بخش «جنریشن» Generation و بخش «فروم» Forum دارد و آثار سینمای ایران در این جشنواره به نمایش درخواهند آمد و باعث افتخار و خرسندی است که کارگردانان این فیلمها از جمله؛ مسعود بخشی، هادی ساعیور، ماندگار و پیام حسینی در جمع ما حضور دارند.
وی همچنین گفت: جا دارد که از آقای فرازنده سفیر محترم ایران و دکتر محمدی رایزن فرهنگی در کشور آلمان تشکر کنم که با حضور خودشان رونقبخش جشن ما هستند و همچنین قدردان زحمات تمامی همکاران خودم و دوستان فعال در عرصه بینالمللی سینمای ایران هستم و امیدوارم که این رویداد، باعث دیدار و گفتوگوی بیشتری در خصوص سینما و بویژه سینمای نوین ایران باشد و مسیر گفتوگو و همکاری های بیشتر، در این خصوص گشوده شود.
در ادامه ضیافت سینمای ایران در بازار فیلم برلین، محمود فرازنده سفیر ایران در کشور آلمان گفت: فرصتی فراهم آمده است که فیلمسازان و دستاندرکاران تولید کارهای هنری در این منطقه، گرد هم بیایند و بر این باور هستم که سینما رسالت بسیار مهمی در جهت آگاهی و پیشبرد اهداف انسانی بر عهده دارد که در هر زاویه و زمینهای دیدگاههای مختلفی برای نقد و بررسی خود میطلبد. استفاده از هنر، جهت انتقال مفاهیم و رسیدن به ارزشها و باورهای انسانی واحد، از گونه اهداف این نوع رویدادها و گردهمآییها است و خوشحال خواهیم بود که ببینیم جایگاه ایران، بیش از پیش در این صحنه، آنگونه که امسال نیز شناخته میشود؛ مورد شناسایی قرار گیرد.
در این ضیافت، مهمانانی از ایران و سایر کشورها از جمله؛ دکتر محمدی رایزن فرهنگی ایران در برلین و غریبنژاد وابسته علمی سفارت ایران در آلمان، عوامل فیلمهای حاضر در بخشهای مختلف هفتادمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم برلین همچون؛ «یلدا»، «نامو» (بیگانه)، «اسب سفید بالدار»، «بادبادکها»، و «بیگانه»)، فعالان حاضر در بازار فیلم: داریوش و فرزاد دالوند، حسن نجاریان، چنگیز حسنی، بهنام وارسته، محمدمهدی عسگرپور، امیر اسفندیاری، الهه نوبخت، مریم نقیبی، الهه طاهایی، آزاده مسیحزاده، کاترینا دوکورن (منتقد سرشناس آلمانی)، ریچارد بارزبی (مدیر شرکت اسکای لاین)، ممد اکتاش مدیر کمپانی سینمایی «میتوس فیلم» آلمان، جوهانا داته و پیتر دومش (نمایندگان بازار فیلم برلین)، ساجال داتا (جشنواره فیلم کلکته هند)، میرولیوب ویکوویچ (نماینده مرکز سینمایی صربستان)، نماینده مرکز سینمایی چک، روسیه، کره جنوبی و همچنین تعدادی از شرکتهای بینالمللی پخش در بازار امسال فیلم برلیناله حضور داشتند.
عکس: منصور جهانی
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محمدمهدی عسگرپور دوباره رئیس هیات مدیره خانه سینما شد
- کتاب «داریوش خنجی» رونمایی شد؛ فرهنگ در برنامه هفتم توسعه بسیار ضعیف است/ سینمای ایران گوهر نایاب هستند
- از «طوقی» تا «قیصر» در موزه موسیقی بتهوون؛ جلد موسیقی فیلم «قیصر» را کیارستمی طراحی کرده است
- عسگرپور: از جانب مدیران کم تسلطِ سطحینگر، مورد حمله قرار میگیریم که شما از فروش فیلمها خوشحال نیستید/ از کجا به کجا رسیدیم!
- برگزاری هماندیشی انجمن صنفی ویاودی / شتابِ قانونگریزِ دیجیتال و تلاش برای انتظامبخشی به پلتفرمها
- «ترانه تارخ»؛ پرترهای از زندگی امین تارخ/ عسگرپور: وجوه آموزشی تارخ فراتر از مرزهای خودمان بود/ اسعدیان: امین تارخ را زود از دست دادیم
- عسگرپور: مسئولان سینما باید ممنوع از فعالیت شوند نه سینماگران/ تنها کشور دنیاییم که جلوی فعالیت هنرمندان را میگیرد
- شب آهنگساز برگزار شد؛ نکوداشت هنرمندی که برای یک جامعه بهتر کوشش میکند
- آیین نکوداشت آتیلا پسیانی / گزارش تصویری
- عسگرپور: واگذاری تنظیمگری به هر نهادی نیازمند قانون است و نه آییننامه
- سینمای ایران؛ دگرگونی یا ویرانی؟/ جیرانی، عسگرپور، کثیریان و فرشباف از آینده فیلمسازی میگویند
- با حضور ایرج راد، حمیدرضا نوربخش و محمدمهدی عسگرپور؛ خانه هنرمندان میزبان «مداخله نهادهای هنری در صورتبندی امروز و فردا» میشود
- عسگرپور، رئیس هیئتمدیره خانه سینما: وظیفه ما پیگیری است
- واکنش اتحادیه تهیهکنندگان سینما به اظهارات تهیهکننده خالتور
- حساسیتها و دشواریهای تولید و عرضه محتوا در ویاودیها بررسی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری