یکی از مسالهسازترین موضوعات در افکار عمومی نسبت به حضور عوامل «برادران لیلا» روی فرش قرمز کن، بیواکنشی آنان نسبت به حادثه متروپل در آبادان بود؛ موضوعی که به گفته پیمان معادی چون ابعاد آن مشخص نشده بود، اینطور از سوی عوامل با واکنش دیرهنگام روبهرو شد.
به گزارش سینماسینما، معادی در پاسخ به اینکه آیا تصمیمی جمعی بین آنان برای بیواکنشی به این موضوع بوده است، گفت: «در مورد تصمیم جمعی از روز اول تا الان هیچ تصمیم جمعی راجع به هیچ چیز نداشتیم، دیدهام مدیران سینمایی میگویند «اینها» رفتهاند و فلان کار را کردهاند کاملا نادرست است، چون اصلا این ذهنیت اشتباه است. ما هر کدام کار خودمان را انجام دادیم.»
او با اشاره به موضوع آبادان و فروریختن ساختمان متروپل گفت: «در این مورد هرچه مردم بگویند حق دارند. من به عنوان یک شهروند، یک انسان، یک پدر، باید بگویم این از آن بحثهایی است که یک فاجعه اتفاق افتاده و حالا ما هر کاری کنیم کم است. حتی اگر ما پست میگذاشتیم و سیاه هم میکردیم کم بود. پس من توضیحی در جهت برطرف کردن شبهات نمیدهم. میخواهم بگویم به خود ما چه گذشت.»
معادی گفت: «ما جا ماندیم. همه این بچههایی که با ما آنجا بودند همیشه واکنش نشان میدهند، اما این بار وضعیت ما متفاوت بود. من از سفر ۲۰ ساعته آمده بودم و شب خوابیدم، صبح بیدار شدم، فرش قرمز و بعد سه ساعت فیلم و چهار ساعت برنامهها و بالاخره عصر رسیدم هتل و موبایل را باز کردم. بچهها گفتند ساختمانی در آبادان فروریخته و سه چهار نفر از هموطنانمان را از دست دادهایم که خیلی هم ناراحت و متاسف شدیم.»
او ادامه داد: «اما واقعا این فیلمها، این موسیقیهای آبادانی، این تشییع جنازهها، اینکه مردم بچههای خودشان را از زیر آوار بیرون میکشیدند بعدها درآمد. معلوم است که اینها هر قلبی را به فشار میآورد، من که دو بچه دارم… مشخص است که چه حسی دارم. همه چیز زهرمارم شد. پروفایلم را سیاه کردم و استوریهایم را پاک کردم. به نظر عدهای دیر بود؟ حق دارند هرچه بگویند. بعد از این بود که سعید در مشورت با باقی تصمیم گرفت اگر جایزه داده شود آن را به مردم آبادان تقدیم کند که چنین هم کرد. بنابراین من معتقدم اگر کوتاهی هم شده، در مقابل تنبیه هم شدهایم و به اندازه کافی نواختمان.»
او سخنان خود را در این بخش چنین پایان داد: «از بد حادثه ما در زمان بد، در مکان بد بودیم. اگر زودتر از ماجرا خبردار شده بودیم، چه بسا اصلا روی فرش قرمز نمیرفتیم. حتما کار تاثیرگذارتری میکردیم. ما روی فرش قرمز و در نشست میدانستیم این اتفاق افتاده، اما اصلا حجم ماجرا را نمیدانستیم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- راهیابی «بی سر و صدا» به جشنواره ویتنامی
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- «شامیر» به سیبری میرود
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- صدداستان ۳؛ انتشار ۳ داستان کوتاه با صدای طوفان مهردادیان
- فرهنگ کجای زندگی نامزدهای انتخابات است؟
- دیپلم افتخار جشنواره ارمنستانی برای «دوربین فرانسوی»
- یک خروجِ تاریخی، رهایی بخش و ناگزیر/ درباره سینما پس از شهریور ۱۴۰۱
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»