یکی از مسالهسازترین موضوعات در افکار عمومی نسبت به حضور عوامل «برادران لیلا» روی فرش قرمز کن، بیواکنشی آنان نسبت به حادثه متروپل در آبادان بود؛ موضوعی که به گفته پیمان معادی چون ابعاد آن مشخص نشده بود، اینطور از سوی عوامل با واکنش دیرهنگام روبهرو شد.
به گزارش سینماسینما، معادی در پاسخ به اینکه آیا تصمیمی جمعی بین آنان برای بیواکنشی به این موضوع بوده است، گفت: «در مورد تصمیم جمعی از روز اول تا الان هیچ تصمیم جمعی راجع به هیچ چیز نداشتیم، دیدهام مدیران سینمایی میگویند «اینها» رفتهاند و فلان کار را کردهاند کاملا نادرست است، چون اصلا این ذهنیت اشتباه است. ما هر کدام کار خودمان را انجام دادیم.»
او با اشاره به موضوع آبادان و فروریختن ساختمان متروپل گفت: «در این مورد هرچه مردم بگویند حق دارند. من به عنوان یک شهروند، یک انسان، یک پدر، باید بگویم این از آن بحثهایی است که یک فاجعه اتفاق افتاده و حالا ما هر کاری کنیم کم است. حتی اگر ما پست میگذاشتیم و سیاه هم میکردیم کم بود. پس من توضیحی در جهت برطرف کردن شبهات نمیدهم. میخواهم بگویم به خود ما چه گذشت.»
معادی گفت: «ما جا ماندیم. همه این بچههایی که با ما آنجا بودند همیشه واکنش نشان میدهند، اما این بار وضعیت ما متفاوت بود. من از سفر ۲۰ ساعته آمده بودم و شب خوابیدم، صبح بیدار شدم، فرش قرمز و بعد سه ساعت فیلم و چهار ساعت برنامهها و بالاخره عصر رسیدم هتل و موبایل را باز کردم. بچهها گفتند ساختمانی در آبادان فروریخته و سه چهار نفر از هموطنانمان را از دست دادهایم که خیلی هم ناراحت و متاسف شدیم.»
او ادامه داد: «اما واقعا این فیلمها، این موسیقیهای آبادانی، این تشییع جنازهها، اینکه مردم بچههای خودشان را از زیر آوار بیرون میکشیدند بعدها درآمد. معلوم است که اینها هر قلبی را به فشار میآورد، من که دو بچه دارم… مشخص است که چه حسی دارم. همه چیز زهرمارم شد. پروفایلم را سیاه کردم و استوریهایم را پاک کردم. به نظر عدهای دیر بود؟ حق دارند هرچه بگویند. بعد از این بود که سعید در مشورت با باقی تصمیم گرفت اگر جایزه داده شود آن را به مردم آبادان تقدیم کند که چنین هم کرد. بنابراین من معتقدم اگر کوتاهی هم شده، در مقابل تنبیه هم شدهایم و به اندازه کافی نواختمان.»
او سخنان خود را در این بخش چنین پایان داد: «از بد حادثه ما در زمان بد، در مکان بد بودیم. اگر زودتر از ماجرا خبردار شده بودیم، چه بسا اصلا روی فرش قرمز نمیرفتیم. حتما کار تاثیرگذارتری میکردیم. ما روی فرش قرمز و در نشست میدانستیم این اتفاق افتاده، اما اصلا حجم ماجرا را نمیدانستیم.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- یک یادداشت در هفت پرده
- آنها که «علت مرگ: نامعلوم» را توقیف کردند باید پاسخگو باشند!
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- راهیابی «بی سر و صدا» به جشنواره ویتنامی
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- «شامیر» به سیبری میرود
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- صدداستان ۳؛ انتشار ۳ داستان کوتاه با صدای طوفان مهردادیان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- «جگر هندی»؛ نمونهای از یک بازآفرینی موفّق نمایشی
- حضور فیلم کارگردان ایرانی در بخش جنبی جشنواره کن
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- کاراکترهایی مثل «مهندس لقمان» و «مهندس حشمتزاده» در فیلم منصور به مهندس ترکان و مهندس نعمتزاده اشاره دارند
- شهاب سنگ بهتر است یا نقی معمولی؟
آخرین ها
- معرفی بازیگران تازه فیلم اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- پوستر رسمی جشنواره کن منتشر شد
- با حکم رئیس سازمان صداوسیما؛ رمضاننژاد رئیس جدید ساترا شد
- سینماحقیقت در نمایش خانگی
- چشم سینماهای آمریکا به گیشه تابستانی/ هالیوود نگران افزایش قیمت بلیت سینماها شد
- فستیوال «کوچه» برگزار می شود
- حسین سلیمانی داور جشنواره ایتالیایی شد
- «یخ بستگی»؛ نمایشی که شنبهها سانس فوقالعاده دارد
- تأملی بر فیلم «صیاد» و بازنمایی یکی از مؤمنترین فرماندهان ایران/ صیاد در آیینه سینما
- موفقیت بینالمللی نمایش «مستطیل» در امارات
- «دورهمی زنهای دیکتاتورها» در تالار حافظ
- اولین جایزه بهرام/ یادداشت جواد کراچی درباره زندهیاد بهرام صادقیمزیدی
- «غبارزدگان» رونمایی شد
- شروین حاجیپور تیتراژ ابتدایی «وحشی» را خواند
- اولین نمایش جهانی «چشم در برابر چشم» در جشنواره ترایبکا
- با حضور داور ژاپنی جشنواره کن؛ هیات داوران جشنواره فیلم و عکس «پنج» معرفی شدند
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- نمایش و نقدِ «مصائب شیرین ۲» در سینما اندیشه
- سوگ، فقدان و زوال با طنز؛ آیا «کفنها» آخرین فیلمِ دیوید کراننبرگ میشود؟
- شهاب سنگ بهتر است یا نقی معمولی؟
- پس از گذشت حدود ۲ ماه؛ فروش اکران نوروزی سینماها به ۲۷۰ میلیارد رسید
- فروش بیش از دو میلیاردی نمایشها در فروردینماه ۱۴۰۴
- پایان تصویربرداری یک روایت کمدی از حضور در آسایشگاه اعصاب و روان
- ۱۲۰ سالگی سینمای چین در جشنواره پکن
- فیلمهای ۱۵ کارگردانان چطور انتخاب شدند؟/ در جستوجوی فیلمهای غافلگیرکننده
- ریاست هیئت داوران دوربین طلایی کن برعهده فیلمساز ایتالیایی
- بزرگداشت فرهنگ جولایی در فرهنگسرای ارسباران
- یادبود «منوچهر والیزاده» در خانه هنرمندان ایران