مستند «نیوکمپ» به کارگردانی محمد محمودی با موضوع ترک اعتیاد عرضه اینترنتی شد.
به گزارش سینماسینما، فیلم مستند «نیوکمپ» روایتی متفاوت از ترک اعتیاد چند جوان و زندگی پس از اعتیادشان است که همزمان با روز جهانی مبارز با مواد مخدر، در سایتهای هاشور و تیوال عرضه اینترنتی شد.
در جامعه صفر و صدی همیشه نگاه به کسانی که موفق به شکست دادن غول بزرگ اعتیاد شدهاند یکسان نیست، برخی، این افراد را بیماران رها شده از چنگ یک غول میدانند و برخی دیگر همچنان با شک و تردید به این افراد نگاه میکنند و مستند «نیوکمپ» روایتی متفاوت از قهرمانان زنگ زدهای است که دیگر نمیخواهند بیمار باقی بمانند.
این مستند روایتی از زندگی ۵ فرد با تمرکز بر شخصیتی به نام علی است. این افراد همگی توانستهاند از اعتیاد عبور کرده و دوران پاکی خود را شروع کنند و علی که مالک یک خانه و زمینهای کشاورزی است حالا خانه خود را در اختیار افرادی قرار میدهد که اعتیاد را ترک کرده باشند و این خانه که آنرا «نیوکمپ» مینامند تبدیل به محلی برای آرامش روحی و روانی این قهرمانان خاموش شده است.
فیلمبرداری این مستند به سبب سختی نزدیک شدن به هرکدام از شخصیتها، سه سال به طول انجامید، این افراد پس از بهبودی حتی موفق میشوند برعلیه یک ظلم به منطقه خود نیز اعتراض کرده و در نهایت پس از پیگیریهای فراوان موفق میشوند حق خود و اهالی روستایی که در آن ساکن هستند را استیفا کنند.
فیلم مستند نیمه بلند «نیوکمپ» در ۵۰ دقیقه به نویسندگی و کارگردانی محمد محمودی و تهیهکنندگی مهدی مطهر تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانهای اوج است و چهارشنبه ۹ تیرماه ساعت ۲۲ نیز از شبکه مستند روی آنتن خواهد رفت.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آغاز اکرانهای آنلاین سایت «خانه مستند» با مستند «کاشف»/ مستندی درباره زیر و بم پزشکی قانونی
- مستند «رنج زیر پوست» در گروه هنروتجربه اکران میشود
- ماجرای اولین قاتل سریالی زن ایران به ویاودیها رسید
- «ایرانزاد» صدایِ مردمِ جزیره هرمز شد/ دوربین ایرانزادیها به دنبال تصویری تازه از مردم معاصر خطه جنوب
- توقف ارائه فیلم-تئاتر راهکار نیست/ سازمان سینمایی راهی دیگر در پیش بگیرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار