هزارپا دارد یکییکی رکوردهای فروش را جابهجا میکند. این مهمترین اتفاق این روزهای سینمای ایران است که کلیتش زیر فشار و سنگینی اوضاع اقتصادی مردم و جامعه در خوف و رجا به سر میبرد.
به گزارش سینماسینما ، جدیدترین ساخته ابوالحسن داوودی به فروش ۲۰میلیارد تومانی رسید. این فیلم با بیش از ۱,۵میلیون مخاطب درحالی به این رکورد رویایی رسیده و خود را بهعنوان امید اول پرفروشترین فیلم سال مطرح کرده؛ که هنوز یکماه از نمایش فیلم نمیگذرد و کارشناسان معتقدند در صورت ادامه این روند هزارپا شانس دارد تا پرفروشترین فیلم سینمای ایران شود.
هزارپا که بازگشت داوودی به سینمای کمدی ۱۶سال بعد از فیلم موفق نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ است، البته تنها به امید تصاحب عنوان پرفروشترین فیلم سال ۹۷ نیست؛ و این فیلم حتی این شانس را دارد که با ادامه استقبال مردم پرفروشترین فیلم تاریخ سینما نیز بشود.یعنی اگر هزارپا روند فروش خود را تا دوهفته دیگر حفظ کند، بدون شک به این رتبه خواهد رسید. نکته جالب دیگر اینکه در نهنگ عنبر ۲ نیز رضا عطاران نقش اصلی فیلم را دارد.
هزارپا البته جز رضا عطاران یک جواد عزتی تازه محبوبشده نیز دارد که در شماری از پرفروشترین فیلمهای دو سهسال اخیر بازی کرده است. عزتی امسال یکی از پرکارترین بازیگران سینمای ایران محسوب میشود. او دومین فیلم پرفروش سینمای ایران در سال ۹۷ یعنی لاتاری را نیز در کارنامه دارد. حالا این دو در نخستین همکاری مشترکشان ثابت کردهاند که در کنار هم نیز جواب میدهند.
راز موفقیت هزارپا
هزارپا چیزهایی دارد که شاید هر فیلم دیگری هم اگر آنها را داشت، موفق میشد.
هزارپا کمدی است و سینمای ایران در چند سال اخیر نشان داده تقریبا تمام فیلمهای کمدی فروختهاند.
هزارپا رضا عطاران را دارد. بازیگری که حتی در فیلمی مثل کلاشینکف یا رد کارپت هم حداقلی از فروش تضمین شده را دارد. در سال های اخیر او با نهنگ عنبر ۱ و ۲، هزارپا، مصادره و چندین و چند فیلم دیگر پرفروش شده.
هزارپا جواد عزتی را نیز دارد. بازیگری که بعد از اشتهار و محبوبیتی که در تلویزیون به دست آورد، در این چند وقت با اکسیدان، لاتاری و چند فیلم پرفروش دیگر موفق و محبوب نشان داده.
فضای هزارپا دهه شصتی است. فضای نوستالژیک سالهای اخیر؛ که پیش از این فیلم در نهنگ عنبر ۱ و ۲ هم جواب داده و تماشاگران از آن استقبال کردهاند.
ابوالحسن به عنوان کارگردان هزارپا فیلمهای موفق زیادی در ژانر کمدی در کارنامه دارد. از نان و عشق و موتور هزار که موفق ترین فیلم کارنامهاش است تا من زمین را دوست دارم، جیببرها به بهشت نمیروند و…
یکی از مهمترین عناصر موفقیتساز هزارپا آنونسهایش است. آنونسهایی با استفاده از صدای ترانههای خوانندگان آنور آبی که روی صحنههای رقص کاراکترها میآید و تماشاگر را کنجکاو دیدن فیلم میکند.
شهروند
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «اجل معلق»؛ میان زمین و آسمان
- «وحشی»؛ اولین حضور سریالهای ایرانی در تورنتو
- رضا عطاران با «اجل معلق» به شبکه نمایش خانگی میآید
- وحشیسازی یا وحشیزادگی؟/ روایتی از داود اشرف و زخم فرودستان در «وحشی»
- از ۲۵ فروردین؛ سریال هومن سیدی به شبکه نمایش خانگی میآید
- آقای عطاران اگر قرار نبود به سوالی جواب دهید پس چرا در نشست خبری شرکت کردید؟
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- «تمساح خونی» و «آبی روشن» آنلاین اکران میشوند
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- بازگشت جواد عزتی به خونبازی در «زخمکاری ۳»
- «قیف» با رضا عطاران به سینما میآید
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- یک رکورد دیگر برای «تمساح خونی»؛ ۱۱.۵میلیارد فروش در ۷ روز
- «تمساح خونی» رکورد فروش افتتاحیه سینمای ایران را شکست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





