علی سرتیپی اعلام کرد که رضا عطاران، حمید فرخ نژاد و رضا گلزار، گران ترین بازیگران سینمای ایران هستند.
به گزارش سینماسینما، علی سرتیپی، پخش کننده سینما که دیروز (چهارشنبه ۵ دی) مهمان علی ضیا در برنامه «فرمول یک» بود، در پاسخ به این پرسش که گرانترین بازیگران سینمای ایران چه کسانی هستند، گفت: «تعدادی از بازیگران هستند؛ رضا عطاران عزیز، حمید آقای فرخنژاد، آقای گلزار قطعا هستند.»
او در بخشی دیگر از صحبتهای خود در این برنامه اعلام کرد: «امسال در ۹ ماه گذشته بهترین سال مالی سینما بوده و تا پایان آذر سینمای ایران ۲۰۰ میلیارد فروش داشته است. اگر این مبلغ را با سال ۹۱ که ۳۰ میلیارد فروش با ۳ میلیون نفر تماشاگر داشتیم مقایسه کنیم اوضاع خوب است. سال ۹۶ هم ۱۷۵ میلیارد فروش کل سینما بوده است.»
سرتیپی در پاسخ به این سوال ضیا که آیا با این وجود وضع تهیه کنندهها حسابی خوب است، تاکید کرد: «چیزی که دست تهیه کننده را از یک فیلم خیلی خوب که مثلا ۱۰ میلیارد بفروشد میگیرد، ۳ میلیارد است. یعنی اگر میشنوید که فیلمی ۳ میلیارد فروش داشته، صرفا ۳۰ درصد آن به تهیه کننده رسیده است.»
تهیه کننده «توکیو بدون توقف» در پاسخ به اینکه آیا بازیگری داریم که ۱ میلیارد تومان دستمزد بگیرد، گفت: «بله چنین حدودهایی داریم. البته چند سالی است بازیگران در فیلمها شریک میشوند و اینطور نیست که ۱ میلیارد پرداخت نقدی به آنها داشته باشیم.»
سرتیپی درباره رضا عطاران اظهار کرد: «عطاران آدم گزینشی است. گاهی اوقات برای دل خودش کار میکند. مثلا در فیلم «خانم یایا» که از نظر من فیلم جذابی نیست بازی میکند. شاید چون کاهانی را دوست داشته یا به هر دلیل دیگر. من تهیهکننده «دراکولا» بودم و ۱ و ۷۰۰ هزینه این فیلم شده بود. این فیلم را هم عطاران دلی ساخت.»
او در این باره که برای اکرانهای خارجی، بعضی وقتها فیلمها به دلیل تبلیغات و… بدهکار هم میشوند، یادآور شد: «ما در دبی، آلمان، آمریکا و استرالیا اکران محدودی برای ایرانی های خارج از کشور داریم. غیر از فیلم «مارمولک» که در زمان خودش در آمریکا خیلی خوب فروخت، فیلمهای دیگر مثل «هزارپا» نهایتا در خارج از کشور ۳۵ هزار دلار فروختهاند.»
تهیهکننده «نصف مال من نصف مال تو» درباره بازیگران بفروش از جمله جواد عزتی تصریح کرد: «عزتی بازیگر موفقی است و بازیگران زیادی هستند که بفروش هستند. اما به نظرم اصل فروش یک فیلم بابت فیلمنامه و کارگردانی است. «دختری با کفشهای کتانی» و «من ترانه ۱۵ سال دارم» هم فیلمهایی بودند که به همین خاطر موفق شدند.»

سرتیپی ادامه داد: «صدرعاملی بازیگرانی را معرفی کرده و امسال هم فیلم خوبی در جشنواره فجر دارد که بازیگران خوبی را در آن معرفی می کند. تمام دنیا سوپراستار می خواهد و آمریکا هم سوپراستار می خواهد. تلویزیون در رابطه با اینکه افراد جدیدی را معرفی و حفظ کند چه کرده است؟ این یک عزم کلی می طلبد.»
او با اشاره به مخاطب ۲۲ میلیونی سینمای ایران در سال، ادامه داد: «ما باید به ۱۰۰ میلیون بلیت در سال برسیم. در آمریکا که ۵۵۰ میلیون جمعیت دارد ۲ میلیارد و ۶۰۰ هزار نفر به سینما می روند اما در کشور ما ۲۲ میلیون نفر سینما میروند. ما باید سالنهای بیشتری بسازیم. عمده ترین دعوایی که در سینما هست به خاطر نبود سالن است. بخش خصوصی در این زمینه دارد جلو میآید.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «اجل معلق»؛ میان زمین و آسمان
- علی سرتیپی: تاثیر منفی افزایش نرخ ارز بر سالن سازی/ پاپ کورن هم از بلیت سینما گرانتر است
- رضا عطاران با «اجل معلق» به شبکه نمایش خانگی میآید
- آقای عطاران اگر قرار نبود به سوالی جواب دهید پس چرا در نشست خبری شرکت کردید؟
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- علی سرتیپی رئیس هیات مدیره انجمن ویاودی شد
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- «قیف» با رضا عطاران به سینما میآید
- آغاز اکران دو فیلم جدید/ رضا عطاران به سینما بازگشت
- زنگ تفریح یک فیلمساز چیرهدست/ نگاهی به فیلم «ویلای ساحلی»
- «شهرک» برنده دو جایزه از مراکش شد
- آیا رضا عطاران رکوردهای فروش ۱۴۰۲ را میشکند؟
- رکوردزنی در شبکه نمایش خانگی
- جایزه بهترین فیلم فستیوال «ویتره» به «شهرک» رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





