عکس فیلم،همواره از جایگاه ارزشمندی در سینما برخوردار بوده و علاوه بر معرفی بهتر فیلم و به تعبیری یاد کردن ازآن به عنوان شناسنامه فیلم، یکی از مهمترین ابزار اطلاعرسانی است که به روزنامهنگاران ، خبرنگاران ،اهالی سینما و تمامی مخاطبان در جامعه کمک میکند.
به گزارش سینماسینما، عکاسان سینمای ایران در طی این سالها علاوه بر فعالیت حرفه ای ،سعی در جذب نیروهای جوان و افراد علاقه مند به این حرفه بوده و در این مسیر با برگزاری رقابت هایی در پی ارتقای کیفی عکاسی فیلم بوده است،در پی برگزاری سومین مسابقه عکس انجمن صنفی عکاسان سینما،فراخوان آن به شرح زیر اعلام می شود:
۱٫شرکت در بخش مسابقه عکس سومین جشن عکاسان سینمای ایران برای تمام عکاسان سینمای ایران امکان پذیر می باشد.
۲٫ آثار ارسالی میبایست از فیلم های تولید شده و اکران شده در فاصله زمانی ۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۵ تا ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۵ گرفته شده باشد .
تبصره ۱ : عکس فیلم های گروه هنر و تجریه ای که اکران شده باشند مورد قبول می باشد.
تبصره ۲ : آثار ارسالی دوره های قبل پذیرفته نیست.
۳٫آثار فقط بهصورت «مجموعه عکس» پذیرفته میشود و هر عکاس میتواند با ارسال ۸عکس (۴عکس صحنه و ۴عکس پشت صحنه ) از هر فیلم در مسابقه شرکت نماید.
۴٫مجموعه عکس ها به صورت آزاد (اعم از مجموعه رنگی و سیاه سفید و یا به صورت ترکیب رنگی و سیاه سفید در هر مجموعه)، ادیت شده با هر نرم افزاری به صورت چاپ فول فریم در اندازه ۲۰ در ۳۰ ارسال شوند.
۵٫فایل هر مجموعه عکس باید با فرمت JPG و اندازه اصلی بدون حاشیه (فول فریم)در یک فولدر با ذکر نام فیلم در cd یا dvd به همراه یک قطعه فایل عکس پرسنلی عکاس تحویل داده شود. (اسم عکاس، شماره تماس و نام فیلم ها بر روی لوح فشرده نوشته شود).
۶٫اصلاح رنگ، کنتراست، تیرگی و روشنی در عکسها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد، قابلقبول است. (کامپوزیت و کلاژ قبول نمی باشد).
۷٫ هر عکاس می تواند با هر تعداد مجموعه عکس در مسابقه شرکت نماید.
۸٫ شرکتکننده با ارسال آثار خود اعلام میکند که عکسهای ارسالی متعلق به اوست و مسئولیت اخلاقی و حقوقی ناشی از این امر به عهدهٔ فرستندهٔ آثار است و مسئولیتی از این بابت متوجه برگزارکننده نیست. اما در صورت وقوع چنین امری ،هرگونه عنوان، جایزه و امتیازی که به ارسالکننده تعلق گرفته باشد از وی پس گرفته خواهد شد.
۹٫از آنجا که فقط یک تندیس شایستگی به یک عکاس تعلق می گیرد لذا فیلم هایی که دارای چند عکاس می باشند ،آثار عکاسی مورد قبول می باشد که قرار داد فیلم با او ثبت شده باشد و در صورتی که یک فیلم با چند عکاس و هر کدام با قرار داد مستقل باشند باید عکاسان با توافق با هم یکی را به عنوان عکاس آن فیلم انتخاب نمایند.
۱۰٫ تندیس جشن و جایزه بهترین عکس به عکاس برتر اهدا خواهد شد.(عکاسان عضو انجمن)
۱۱٫ جایزه ویژه بهترین عکس پشت صحنه به عکاس برتر اهدا خواهد شد. (عکاسان عضو انجمن)
۱۲٫ جایزه ویژه کشف استعداد نو اهدا خواهد شد. .(عکاسان غیر عضو انجمن)
۱۳٫حق استفاده از آثار پذیرفته شده برای برگزارکننده جهت امور نمایشگاهی، تبلیغاتی و انتشاراتی با رعایت حقوق معنوی عکاس محفوظ است.
۱۴٫ در مجموع عکس های با کیفیت و منتخب توسط هیات محترم داوری برای نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
۱۵٫عکسهای دریافتی که فاقد «فرم تکمیل شده شرکت در بخش مسابقه عکس سومین جشن عکاسان سینمای ایران» باشند، پذیرفته نخواهند شد.
۱۶٫ ارسال آثار به معنای پذیرش همه مقررات جشنواره است و تصمیمگیری در مورد مسائل پیشبینینشده به عهده برگزارکننده است.
مهلت ارسال آثار : از تاریخ شنبه ۲۶/۱/۹۶ لغایت پنجشنبه۷/۲/۹۶ (زمان غیر قابل تمدید می باشد.)
دریافت آثار: دبیرخانه سومین جشن عکاسان سینمای ایران واقع در خیایان بهار جنوبی ، کوچه سمنان، شماره ۲۵ ، خانه سینما ،از ساعت ۱۱ الی ۱۸
گفتنی است حافظ احمدی دبیری سومین جشن انجمن عکاسان سینما را بر عهده دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیام تسلیت انجمن عکاسان سینما در پی قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر
- علی نیکرفتار و فتاح ذینوری عکاسان سال سینمای ایران شدند
- تبریک انجمن عکاسان سینما به مرضیه برومند
- حداقل دستمزد عکاسان سینما در سال ۱۴۰۱ اعلام شد
- علی نیکرفتار: مدیران به فکر امنیت شغلی در سینما باشند/ انتشار «کتاب سال عکاسان»
- سیروس الوند: به سینما نیامدهایم که پولدار شویم، آمدهایم حرفمان را بزنیم/ معرفی برترینهای عکس فیلم
- مراسم تقدیر از عکاسان خبری حادثه پلاسکو در خانه سینما/تصاویر
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند