اصغر فرهادی، دیوید او. راسل و فرانچسکا اسکورسیزی عضو هیأت داوران جشنواره ترایبکا ۲۰۲۴ شدند.
به گزارش سینماسینما، فرهادی یکی از داوران جشنواره ترایبکا امسال خواهد بود.
جشنواره ترایبکا اعلام کرد که «دیوید او. راسل»، «سلما بلر»، «اصغر فرهادی»، «کیم کاترال» و «فرانچسکا اسکورسیزی» در دوره جدید داوری خواهند کرد. این جشنواره از ۱۷ بخش از جمله سینما، بازیهای ویدیویی و داستانسرایی صوتی تشکیل شده و از ۵ تا ۱۶ ژوئن برگزار خواهد شد.
راسل که با فیلمهایی چون «دفترچه امیدبخش» (Silver Linings Playbook) شناخته میشود و در بخش بهترین فیلمهای بلند داستانی محصول ایالات متحده داوری خواهد کرد و کارگردان برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» داور بخش بهترین فیلمهای بلند داستانی بینالمللی خواهد بود.
دیگر داوران این دوره «کت کویرو» کارگردان سریال «شی-هالک» (She-Hulk)، «نیکایتو جوسو» کارگردان «پرستار کودک» (Nanny)، و «گلوریا روبن» بازیگر «ایآر» (ER) خواهند بود.
فرهادی که بر اساس گزارشهای غیررسمی آماده فیلمبرداری پروژهای در لسآنجلس میشود، پیشتر در مصاحبه با «لوموند» گفته بود پس از حواشی فیلم «قهرمان» حاضر نیست برای فیلمبرداری به ایران برگردد: «همیشه گفتهام که سانسور آسیبزننده است. میتوان حقههایی یا حالات بیانی را برای طفره رفتن پیدا کرد، اما در دراز مدت، خلاقیت شما را خشک میکند و همه کانالهای هنر را میبندد. هنرمندان ایرانی به مدت چهل سال به تولید ادامه دادهاند، سال پشت سال، به رغم سرکوب و سانسور. اما سال گذشته، تولیدات کاهش پیدا کردهاند، بهویژه تولیدات سینمایی. من دیگر نمیتوانم در چنین شرایطی کار کنم. دیگر نمیخواهم موی زنان را در سینمای خود به صورت سیستماتیک بپوشانم. دیگر در ایران فیلم نمیسازم تا اینکه بتوانم خودم را از این التزام رها کنم.»
منبع: سینمااعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- هایده صفییاری برگزیده جشنواره ترابیکا شد
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- اولین نمایش جهانی «چشم در برابر چشم» در جشنواره ترایبکا
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





