فستیوال چنای هندوستان میزبان«جهان، نیمکرهی شمالی» میشود.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی پروژه ؛ فیلم سینمایی «جهان، نیمکرهی شمالی» به نویسندگی و کارگردانی حسین تهرانی در ادامه نمایش های بین المللی خود اینبار در نوزدهمین دوره فستیوال چنای هندوستان به نمایش در می آید.
«جهان، نیمکره شمالی» پیش از این موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از فستیوال توکیو ۲۰۲۱ شده بود.
فستیوال چنای یکی از معتبرترین فستیوال های هندوستان است که هر ساله از ۳۰دسامبر تا ۶ ژانویه (۹ تا ۱۶ دی) در شهر چنای برگزار می شود.
در خلاصه داستان فیلم تنها یک پرسش مطرح شده است: کدام نژاد برتر است؟
عوامل این فیلم عبارتند از:
نویسنده و کارگردان : حسین تهرانی
بازیگران: رضا شوهانی، مهران آتش زای، سعیده الباجی، محمد اسماعیلی، علی کیانی، حبیب الباجی، موسی کاظمیان پور، ابوالفضل آقاخانی، خاتون الباجی، زهرا باجی و علی چنانی
مدیر فیلمبرداری: مرتضی مقدسی
تدوین: مهرداد اکبری
مشاور روانشناسی فیلمنامه: هدی تهرانی
مدیر صدابرداری: سهیل درویش پرور
صداگذاری: عرفان ابراهیمی
موسیقی: بابک خانقلی
طراح گریم: مهرنوش سلیمی
طراح لباس: کوثر خرّم
طراح صحنه: مهرناز اکبری
جلوه های ویژه بصری: امین یوسفی
دستیار اول و مدیر برنامه ریزی: حدیث کریمیان
دستیار کارگردان: پارسا ایمان زاده
دستیار اول فیلمبردار: محسن مایل افشار
مدیر تولید: کیان صادقیان
عکاس: رضا گوهری
طراح پوستر: احسان برآبادی
تهیهکننده: حسین تهرانی
مجری طرح: حامد تهرانی
همچنین پخش بین الملل این فیلم بر عهدهی موسسه «هنر هفتم» به مدیریت علیرضا شاهرخی است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نقد دبورا یانگ، درباره «جهان نیمکره شمالی»/ پیچیدگیهای معماگونه یک فیلم
- در فستیوال ریو دوژانیرو؛ «کشتار روز تهران» جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد
- معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم توکیو/ دو جایزه برای سینماگران ایرانی
- حضور فیلم سینمایی «جهان، نیمکره شمالی» در شیکاگو
- نمایش فیلم کوتاه «کشتار روز تهران» در یک جشنواره برزیلی
- «چهار دیوار» به کارگردانی بهمن قبادی در جشنواره توکیو/ حضور ۲ فیلم ایرانی در بخش سینمای آینده
- رونمایی از پوستر «کشتار روز تهران» همزمان با حضور در فستیوال «پالم اسپرینگز» آمریکا
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- نمایش «زغال» در فستیوال چنای هندوستان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





