بر اساس گزارش اختصاصی «گاردین»، بیش از بیست فیلمساز انگلیسی در تلاشند تا فیلم «فروشنده» را در شب مراسم اهدای جوایز اسکار، مقابل سفارت ایالات متحده آمریکا در لندن اکران کنند.
به گزارش سینماسینما به نقل از «گاردین»، فیلمسازان و بازیگران انگلیسی سرشناسی همچون مایکلی، جولی کریستی، کوین مکدونالد، کریا نایتلی و تری گیلیام به مقام رسمی شهر لندن درخواستنامهای نوشتند تا مجوز اکران «فروشنده» را در شب مراسم اسکار در لندن دریافت کنند. در میان نام امضاکنندگان، برندگان و نامزدهای پیشین اسکار مانند آندرا آرنولد، جاشوا اوپنهایمر و گلن کلوز به چشم میخورد. این نامه صبح امروز (دوشنبه) ارسال شده است.
در بخشی از این نامه آمده:«همانطور که احتمالا میدانید، رییس جمهور ایالات متحده در روز بیست و هشتم ژانویه قانونی را وضع کرد برای جلوگیری از ورود پناهندگان و همچنین معلق کردن مجوز ورود هر فردی که از هفت کشور مسلمان (ایران، عراق، سوریه، سودان، لیبی و سومالی) به این کشور میآید. این قانون حداقل نود روز اعتبار دارد.
این اقدام، قاطعانه توسط تمام موسساتی که در زمینه حقوق بشر به شکل بینالمللی فعالیت میکنند، محکوم شده است. یکی از نتایج این قانون (به عنوان نشانه و سمبلی برای نتایج دیگر) برنده جایزه اسکار، اصغر فرهادی (کارگردان ایرانی) امکان ورود به آمریکا را بعد از نامزد شدن فیلم «فروشنده» برای جایزه اسکار را ندارد. به همین دلیل به قصد بیان مسالمتآمیز و صلحجویانه نظر مخالفمان در این برحه سرنوشتساز، میخواهیم فیلم آقای فرهادی را در فضای باز مقابل سفارت آمریکا در لندن اکران کنیم. ما باور داریم که به عنوان اعضای جامعه فیلمسازان لندن (شهری که به ارزشهایی همچون مدارا، شفقت، و چند فرهنگی بودن شهرت دارد) باید صدای اعتراضمان را به ایالات متحده برسانیم.
ما خواستار آن هستیم که این رویداد را در همبستگی با آقای فرهادی برگزار کنیم اما این اعلام همبستگی قطعا با هزاران مردم بیگناهی که زندگیشان تحتالشعاع این قانون قرار گرفته نیز هست.»
امضا کنندگان این نامه فیلمسازان شهیر انگلیسی همچون: مایک لی، جولی کریستی، دومینیک وست، کریا نایتلی، تری گیلیام، ریدلی اسکات. جاناتان پرایس، کوین مکدونالد، کلیو بارنارد. گلن کلوز، نومی راپاس جاشوا اوپنهایمر، مایکل اپتد، کارول مورلی، لیلی کول، الیسون پولتاک، پیتر وبر و… هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





