رییس اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران از تشدید مجازات سارقان آثار سینمایی خبر داد و از تهیه کنندگان سینمای ایران درخواست کرد تا در صورت برخورد با سرقت فیلمهایشان مراتب را به اعضای کارگروه اتحادیه اعلام تا اقدامات قانونی لازم صورت بگیرد.
به گزارش سینماسینما روز به نقل از اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران، سیدغلامرضا موسوی، گفت: در پی فعالیت گسترده و پیگیریهای کارگروه مبارزه با سرقت فیلمهای سینمایی، اخیراً نمایندگان این کارگروه دیداری با جواد بابایی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی داشتند.خوشبختانه بابایی با شناختی که از مسائل فرهنگی دارد، ضمن شنیدن گزارش محمد احمدی دبیر کارگروه اتحادیه، با مهرداد فرید و من ، راهکارهای ویژه ای را که مورد حمایت دادستانی است، درمیان گذاشت.
وی بیان کرد: بابایی در زمینه سرعت دادن برای مبارزه با سرقت و دانلود غیرقانونی فیلمها خواستار آن شد که نمایندهای برای حضور در کمیته تحت مدیریت وی از سوی اتحادیه معرفی شود تا با سایتها و مراکزی در فضای مجازی که به طور غیر قانونی فیلمها را نمایش میدهند، برخورد قانونی و فوری شود.
موسوی یادآور شد: از سوی دیگر کارگروه با مساعدت مجید محسنی یکی دیگر از اعضا در ارتباط با مدیران تلگرام و اینستاگرام به راهکارهایی دست یافته اند که در صورت دانلود غیرقانونی، از آنها برای بستن حسابهای کاربری سارقان کمک خواسته شود. در این زمینه خوشبختانه اقدامات مجید محسنی و تیم همکارشان به نتایج خوبی رسیده است و مدیران اینستاگرام و تلگرام با گزارش دریافتی، نسبت به بستن حسابهای کاربری سارقان فیلم اقدام کرده اند که جای تشکر دارد.
وی ادامه داد: مسئول حقوقی کار گروه بهمن کامیار، فعالیتهایی را برای رسیدن به دست آوردهای حقوقی و بالا بردن هزینه سرقت برای سارقان آغاز کرده که خوشبختانه نتایج قابل قبولی داشته است. همچنین مهرداد فرید عضو هیأت مدیره اتحادیه و کارگروه، فعالیتهایی را برای گسترش نمایش آنلاین فیلمها و حفاظتهای لازم انجام داده است که بیگمان به تدریج این اقدامات به نتایج ملموسی خواهد رسید.
موسوی گفت: متأسفانه فضای مجازی و عدم امکان کنترل دقیق آن در ایام گذشته و رصد نکردن این سرقتها باعث شد تا سارقان نه تنها فضایی آماده در اختیار داشته باشند، بلکه هیچ مرکز یا نهادی نیز در زمینه مبارزه با سرقت آثار سینمایی، گامی اساسی برندارد. به خصوص که بر اساس یک سنت یا قاعده، برای هر اقدام و تقاضا از پلیس یا قوه قضائیه باید حتماً شاکی وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: ضمن تشکر از زحمات طاقت فرسای همکارانم در کارگروه مبارزه با سرقت فیلمهای سینمایی به اطلاع میرسانم که آنها به اتفاق محمودرضا امینی وکیل دادگستری و مشاور کار گروه توانسته اند بعد از جلسات متعدد ماده واحده ای را برای تشدید مجازات سارقان آثار سینمایی تدوین کنند. این ماده واحد برای مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی ارسال میشود تا با تصویب آن در صحن علنی مجلس، سرقت آثار سینمایی و فرهنگی برای سارقان هزینه سنگینی در پی داشته باشد. ما امیدواریم با تشدید مجازات قانونی، بتوانیم آثار سینمایی را بیشتر حفاظت کنیم.
رئیس اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران در پایان از تهیه کنندگان سینمای ایران درخواست کرد تا در صورت برخورد با سرقت فیلمهایشان مراتب را به اعضای کارگروه اتحادیه و یا دبیر آن محمد احمدی اعلام کنند تا اقدامات قانونی لازم صورت بگیرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۱۸ فیلم سینمایی بدون مجوز ساخته شده/ ساخت فیلم «بدون مجوز» قابل کنترل نیست
- مخالفت صریح کانون کارگردانان با حکمِ محکومیت سازندگان «کیک محبوب من»
- آغاز اکران عمومی «کیک محبوب من» در انگلستان و سوئد/ رونمایی از پوستر سوئدی فیلم
- رونمایی از نخستین تیزر بینالمللی فیلم «کیک محبوب من»
- توضیحات تهیهکننده درباره تولید «کیک محبوب من»
- «کیک محبوب من» جایزه فیپرشی را گرفت
- گزارش ورایتی از عرضه جهانی و حق پخش «کیک محبوب من»
- بیانیه مشترک کانون کارگردانان و اتحادیه تهیهکنندگان سینما/ در کنار بازیگران زن سینمای ایران ایستادهایم
- واکنش اتحادیه تهیهکنندگان سینما به اظهارات تهیهکننده خالتور
- پوستر «تارا» همزمان با اکران رونمایی شد
- بررسی وضعیت نشریات تخصصی مکتوب با حضور هوشنگ گلمکانی و غلامرضا موسوی
- دو نامه خطاب به خانه سینما در یک روز؛ شکاف دوباره میان تهیهکنندگان/ موسوی و هاشمی روبروی هم
- معرفی هیات داوران بخش سینمایی یک جشنواره/ مهتاب کرامتی و پژمان بازغی فیلمهای ورزشی را داوری میکنند
- «قصیده گاو سفید» در آلمان و اتریش اکران میشود/ رونمایی از پوستر آلمانی فیلم
- هشدار اتحادیه تهیهکنندگان به وزارت ارشاد/ «پروانه نمایش» فصل الخطاب است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





