فیلم «محمد رسولالله (ص)» برای نمایندگان رسانههای خارجی مقیم ایران در سینما فرهنگ اکران شد.به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، اکران این فیلم به صورت ترجمه همزمان به زبانهای عربی و انگلیسی برای مهمانان خارجی صورت گرفت که با استقبال خوبی از سوی خبرنگاران رسانههای خارجی مقیم و غیر مقیم همراه شد.
در این اکران حدود ۱۲۰ خبرنگار و نماینده رسانههای خارجی در ایران از جمله خبرگزاری آناتولی ترکیه، خبرگزاری کویت، خبرگزاری EFE اسپانیا، AFP فرانسه و شبکههای تلویزیونی المیادین لبنان، الیوم فلسطین، فونیکس چین، المنار لبنان، الجزیره قطر، یورو نیوز فرانسه، ان اچ کی ژاپن، آسیا لبنان و همچنین روزنامههای ون هویی چین و وال استریت ژورنال آمریکا به تماشای فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) نشستند.
همچنین برخی از سفرای کشورهای اسلامی و نمایندگان آنها مانند سفرای کشورهایی چون تونس، کنیا، الجزایر، افغانستان، اندونزی، جمهوری آذربایجان، کومور، مالزی و… از دیگر میهمانان این برنامه بودند.
بعد از نمایش فیلم، مجیدی در جمع خبرنگاران خارجی و مهمانان این مراسم به سوالات و ابراز احساسات آنها پاسخ داد. کارگردان فیلم «محمد رسولالله(ص)» در بخشی از اظهارات خود با اشاره به اینکه فیلم محمد (ص) در داخل و خارج کشور با اقبال عمومی خوبی مواجه شده است، گفت: «این فیلم در آیندهای نزدیک در کشور ترکیه و پس از آن در دیگر کشورهای اسلامی از جمله سنگاپور، اندونزی، مالزی، سریلانکا و در ادامه در کشورهای آمریکایی و اروپایی به نمایش گذاشته میشود».
مجیدی در ادامه به موضوع تحریم این فیلم از سوی برخی مقامات سعودی اشاره و تصریح کرد: «عربستان با وجود وقایع اخیر و کشتار مردم و کودکان بی دفاع یمن به هیچوجه صلاحیت لازم برای اظهار نظر در این حوزه را ندارد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- وقتی درختان شهر در جشنواره شهر موضوعیت ندارد
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- واکنش مجید مجیدی به فیلم بهروز شعیبی
- به بهانه یادداشت روزنامه جام جم درباره حضور فیلم سعید روستایی در جشنواره کن
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- گزارش فروش فیلمهای سینماگران ایرانی در فرانسه/ تبلیغات گسترده برای «قهرمان»
- ظرفیتهای مشترک سینمای ایران و چین بررسی شد
- خاطراتی از مواجهه مرتضی پورصمدی و مجید مجیدی با طالبان در «نردبان»/
- نامزدی «دشت خاموش» و «خورشید» در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا
- به بهانه سالروز تولد کیومرث صابری فومنی /روایت مجیدی ،پیمان قاسمخانی ، کمال تبریزی وابوالفضل جلیلی
- پایان اکران آنلاین «خورشید» با فروش بیش از دو میلیارد تومان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





