برگزاری سوگواره سوگ در خانه به مدیریت مجید مجیدی/ مجیدی، رضا میرکریمی و نرگس آبیار داوران این رویداد
موسسه فرهنگی خیریه راه ایمان اولین سوگواره فیلم کوتاه سوگ در خانه را برگزار می کند.
به گزارش سینماسینما مدیر این رویداد مجید مجیدی است و هیات داوران آن متشکل از مجید مجیدی، رضا میرکریمی و نرگس آبیار است.
موضوع این رویداد تهیه فیلم کوتاه ۱ تا ۳ دقیقه ای با محوریت عزاداری در خانه ها با حضور اعضای خانواده است.
شرایط:
– سوگواره شامل فیلمهایی است که با توجه به موضوع عنوان شده در فراخوان توسط یکی از اعضای خانواده با استفاده از تلفن همراه یا دوربینهای خانگی و نیمه حرفهای تهیه شده باشد.
– شرکت عموم مردم، فیلمسازان، نهادها، سازمانهای دولتی و تهیه کنندگان بخش خصوصی آزاد است.
* برای شرکت در سوگواره، نام فیلم، نام فیلمساز، شماره تماس فیلمساز باید با اثر ارسال شود.
* ارائه اثر در قالبهای مختلف برای هنرمندان آزاد است. ضمن آنکه محدودیتی برای ارائه آثار وجود ندارد.
* افراد یا سازمانهایی که بیش از یک فیلم برای سوگواره ارسال میکنند میبایست فیلمها را بر اساس ساختار (داستانی و مستند) بر روی نسخههای جداگانه کپی نمایند، در غیر این صورت فیلمها از مرحله بازبینی حذف میشوند.
* دبیرخانه سوگواره مسئولیتی در قبال آسیبهای احتمالی ناشـی از ارسـال نامطلوب آثار ندارد.
* آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ است.
اهداف
* ترویج فرهنگ عزاداری حسینی
* برگزاری شعائر حسینی و رعایت پروتکلهای بهداشتی ستاد کرونا
* ارج نهادن به دستورات مراجع عظام به برگزاری روضه های خانگی
*
موضوعات
* برگزاری روضه های خانگی
* نصب المانهای عاشورایی در منازل
* تبیین داستـانهای قرآنی وسیره ائمه اطهـار (ع)
* استفاده از استعدادهای اعضای خانواده در بیان وقایع کربلا و ذکر مصیبت اهل بیت
جوایز سوگواره
* نفراول: ۵ سکه بهار آزادی
* نفر دوم: ۳ سکه بهار آزادی
* نفر سوم: ۲ سکه بهار آزادی
* نفرات چهارم تا دهم: ۱ سکه بهار آزادی
* و
* نفر برگزیده آرای مردمی: ۳ سکه بهار آزادی
مقررات خاص
* حداکثر زمان برای آثار ارسال شده، ۳ دقیقه است.
* آثار تولید شده باید فقط با اعضای خانواده انجام شود.
* از لحاظ تعداد آثار ارسالی محدودیتی وجود ندارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بامداد خمار»؛ عشق، طبقه و زبان تصویر
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست
- «شبی که ماه کامل شد» به هند رفت
- وقتی درختان شهر در جشنواره شهر موضوعیت ندارد
- نگاهی به سریال «سووشون» اقتباسی از رمان سیمین دانشور/ قابهای زیبای شیراز
- «بامداد خمار»؛ از کتاب ممنوعه تا پلتفرمهای سینمای خانگی
- پرداختن به آیین و فرهنگهای قشقایی در سریال تاریخی «سووشون»
- «بامداد خمار» مهرماه منتشر میشود
- نرگس آبیار، رییس هیئت داوران فستیوال TRT شد
- بیانیه ساترا درباره توقف پخش سریال «سووشون»
- واکنش کارگردان به توقیف سریالش و فیلتر نماوا/ نرگس آبیار: در برابر این حذف بیرحمانه، سکوت نخواهیم کرد
- پس از انتشار اولین قسمت «سووشون»؛ نماوا فیلتر شد
- با انتشار نامهای سرگشاده؛ نرگس آبیار از شورای پروانه نمایش استعفا داد
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





