باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: محسن تنابنده از طرح اولیه سریال «علیالبدل» گفت و درباره طنز سیاسی که این مجموعه داشت توضیح داد.
محسن تنابنده، بازیگر و نویسنده سریال «علیالبدل» در خصوص انتخاب نقش خود در این سریال گفت: «به کیفیت شخصیت فکر میکنم. برایم منفی و مثبت بودن نقش فرقی نمیکند. برایم مهم است آن شخصیت در قصه چه جایگاهی دارد.»
این نویسنده در خصوص انتخاب روستا به عنوان محل وقوع قصههای «پایتخت» و «علیالبدل» اظهار داشت: «من برای طراحی قصهها به این فکر میکنم که ایران، فقط تهران نیست؛ البته فضای قصههایی که در این سالها کار کردم به خاطر ضرورت داستان، در روستا اتفاق افتاده است.»
او ادامه داد: «طراحی این سریال زمانی اتفاق افتاد که من به یک روستای آب گرم در لاریجان رفتم؛ که چند نفر در آنجا درباره مساله و بحران آب حرف میزدند. این خیلی برای من جالب بود که افرادی در آب غوطهور هستند و از آن به عنوان یک مشکل یاد میکنند.»
تنابنده در خصوص اینکه طراحی این سریال به عنوان طنز سرگرم کننده است یا سیاسی، عنوان کرد: «این دو جدا از هم نیستند؛ بلکه طنز سیاسی میسازیم که سرگرم کننده هم باشد و در کنار آن نکات قابل تامل و تعمق داشته باشد.»
او در خصوص انتخاب بازیگران این سریال بیان کرد: «در بیشتر کارهایی که با آقای مقدم داشتیم به من لطف دارند و انتخاب بازیگران را به عهده من میگذارند. برای من جذاب بود در این سریال از بازیگرانی استفاده کنم که کار طنز نکرده باشند.»
محسن تنابنده در خصوص انتخاب مهدی فخیمزاده در این سریال تصریح کرد: «یکی از دلایلی که مهدی فخیمزاده را برای این کار انتخاب کردیم، جدیت او بود و اینکه او تا به حال در این قالب و ژانر بازی نکرده بود. برای مخاطب اینکه یک روستا در اختیار این فرد است جذابیت داشت. همچنین کیفیت بالای بازی او یکی دیگر از این دلایل بود و باید اعتراف کنم که در کنارش بسیار یاد گرفتم. البته ترکیب مهدی فخیمزاده و مهدی هاشمی را ندیده بودیم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران فیلمی با بازی محسن تنابنده از هفته آینده
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- «پایتخت» جدید، فرصت نو برای سیما
- مرد هزار چهره / درباره محسن تنابنده
- فروش دو میلیاردی «سه کام حبس» در چهار روز
- پریناز ایزدیار و محسن تنابنده به شبکه نمایش خانگی میآیند
- وقتی دیر میشود/ نگاهی به سریال «رهایم کن»
- چهارمین جایزه بین المللی محسن تنابنده برای فیلم جنگ جهانی سوم از جشنواره فانتاسپوآ برزیل
- رهایش نکنیم/ نگاهی به سریال «رهایم کن»
- محسن تنابنده نامزد جوایز فیلم آسیا شد
- تبریک خانه سینما برای یک روز ملی و چند جایزه سینمایی
- رییس سازمان سینمایی به خانمها تبریک نگفت/ پیام تبریک خزاعی در پی موفقیت سینماگران در ونیز و مسکو
- هومن سیدی و محسن تنابنده جوایز افقهای جشنواره ونیز را گرفتند/ جایزه ویژه هیات داوران برای جعفر پناهی
- گفتوگو با هومن سیدی درباره «جنگ جهانی سوم»/ هشدار یا شاید واکنش به افزایش نابرابری
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند