محمد احمدی تهیه کننده فیلم خواب است پروانه که چندین فیلم به تهیه کنندگی او در گروه هنرو تجربه اکران شده است در گفت وگوی خود حرف های جالبی زده است . به گزارش سینماسینما، بخش هایی از این مصاحبه به شرح زیر است :
به نظر شما اکران فیلم در گروه هنر و تجربه مناسب است یا اعتقاد دارید فیلم این پتانسیل را دارد که در گروه سینمایی اکران بشود؟
چند فیلمی که به عنوان تهیه کننده در آنها حضور داشته ام در گروه هنر و تجربه اکران شدند و فرصت و مجال خوبی پیدا کردند تا فیلم در یک مدت طولانی در معرض دید مخاطبان این گروه سینمایی قرار بگیرد. به نظرم گروه هنر وتجربه از بدو تاسیس بستر خوبی را برای اکران فیلم هایی ایجاد کرد که در چرخه اکران نمی توانستند حضور داشته باشند و به نظرم این شرایط خوبی است. گروه هنر و تجربه نه تنها یار و یاور خوبی برای فیلم های هنری و تجربی است بلکه برای فیلم های تجاری هم مفید و اثرگذار است. در همین گروه هنر و تجربه فیلم هایی در این مدت به نمایش درآمده اند که بازیگران ستاره داشته اند اما به دلیل ساختارشان هیچ گروه سینمایی با آنها قرار داد نمایش منعقد نمی کرد. امیدوارم این گروه در کارش تداوم داشته باشد و امکان های نمایشی اش بیشتر از این گسترش پیدا کند و البته هر طرحی منتقدان و موافقانی دارد. اما باید با نگاه کلان به آن توجه کرد و حتی گروه هنر و تجربه باعث منسوخ شدن طرح غلط و اشتباه قرارگیری فیلم ها در اکران دو هفته در میان اکران های طولانی مدت شد و فیلم های گروه دار در اکران توانستند مدت بیشتری در اکران باشند.
در اکران گروه هنر و تجربه فقط ملاک دیده شدن فیلم ها است یا جنبه اقتصادی چشمگیری هم دارد؟
بله، گیشه قابل قبولی برای این فیلم ها دارد و هر تهیه کننده ای علاقه دارد سرمایه اش در هنگام اکران فیلمش بازگشت داشته باشد.
آیا نمایش یک سانس در چند سینمای محدود، چنین انتظاری را برآورده می کند؟
فیلم قبلی ام که در این گروه اکران شد بخشی از سرمایه ساختش را به دست آورد و بخش دیگر با فروختن فیلم به شبکه نمایش خانگی تامین شد. خواب است پروانه هم در حد خودش فروش می کند و امیدوارم با گسترش تبلیغات بویژه در فضای مجازی و تبلیغ موثر دهان به دهان این فروش افزایش پیدا کند. معتقدم با گذشت زمان تعداد بیشتری از مخاطب برای دیدن فیلم ترغیب می شوند. در هر صورت باید در این شرایط حتی این اکران را هم به فال نیک گرفت.
به چه دلیل در این هفت سال نتوانستید شرایطی برای اکران فیلم پیدا کنید؟
خیلی تلاش کردیم اما نتوانستیم چنین امکانی فراهم کنیم. الان که منصفانه به شرایط نگاه می کنم فیلم خواب است پروانه مناسب اکران گروه نیست و اگر هم روی پرده می رفت، اکرانش در مدت کوتاهی به پایان می رسید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی اعضای هیات مدیره انجمن تهیهکننده-کارگردانها
- عضو شورای صنفی نمایش: فیلمهای پرفروش هم فقط یک میلیون مخاطب دارند!/ به فکر چاره باشیم
- پروانه ساخت یک فیلم صادر شد
- محمد احمدی، کارگردان و تهیهکننده سینما از سالهای همکاریاش با مخملباف میگوید
- چالشهای برگزاری جشنواره فیلم فجر/ شرایط سخت، ایدههای خلاقانه میطلبد
- بهناز جعفری در «هیاهوی انزوا»/فیلمی با رویکرد اجتماعی
- «آزارگر» به تعویق افتاد/ ادامه تولید تا اواخر سال
- نارضایتی یک تهیهکننده از اکران فیلمش/ احمدی: فکر نمیکردم اینقدر بد باشد!
- «آزارگر» در پی جذب سرمایه/ تلاش عوامل برای رسیدن به جشنواره فجر
- اولین تیزر «رقص پا» رونمایی شد/ ویدئو
- نگاه سینمای مستقل به مهاجرت و مشکلات آن در «رقص پا»
- «آزارگر» با داستان یک دختر و مشکلاتش راهی جشنواره فجر میشود
- «رقص پا» به نیمه رسید/ اولین نمایش در جشنواره فیلم فجر
- انتقاد شدید یک تهیه کننده سینما از مدیران جشنواره : بارها زنگ زدم که با آنها صحبت کنم اما جواب نمی دادند چون با بازیگران عکس می گرفتند!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





