محمد رسول اف در جلسه پرسش و پاسخ فیلم آخرش در جشنواره کارلووی واری گفت: در تلاش است تا برای این فیلم اجازه نمایش در ایران بگیرد.
محمد رسولاف، کارگردان ایرانی که در زمان سومین نمایش فیلمش از چهار نمایش در نظر گرفته شده در پنجاه و دومین جشنواره فیلم کارلووی واری در جمهوری چک حضور یافته است، در پاسخ به نخستین پرسش حاضران بیان کرد: در ایران برای ساخت و نمایش هر فیلم، دو مجوز مجزا باید گرفت. ما هم برای مرحله ساخت، مجوز لازم را دریافت کردیم اما بعدا در مراحل ساخت، تغییرهایی ایجاد شد. با این حال در تلاش هستم که برای اکران آن نیز پروانه نمایش بگیریم؛ هرچند می دانم کار دشواری است.
او همچنین در پاسخ به یکی دیگر از حاضران که پرسیده بود آیا لوکیشن ساخت فیلم در ایران بوده است، گفت: بله، در شمال ایران منطقه زیبایی وجود دارد که تمام صحنههای فیلم در آنجا فیلمبرداری شده است.
رسول اف در پاسخ به پرسش دیگری نیز گفت: شغل مردم این منطقه، بیشتر، پرورش ماهی است؛ هم ماهی خوراکی و هم ماهی تزئینی. من دوست داشتم شخصیت فیلمم در کار پرورش ماهی تزئینی باشد؛ چون در واقع آدم خشنی نیست و ترجیح میدهد ماهی تزئینی پرورش دهد که کشته نشود.
در پایان تیتراژ دوزبانه فیلم هم که نمایش آن در سالن مجلل پوپ کارلووی واری با استقبال خوب تماشاگران همراه بود، در جملهای تاکید شده بود، در ساخت این فیلم به هیچ حیوانی آسیب زده نشده است.

یکی از پرسشگران حاضر در نشست پرسش و پاسخ فیلم لرد که عموما خبرنگاران دیگر کشورها بودند، از رسول اف خواست که با توجه به محتوای فیلم، بگوید در دوران دانشگاه از آثار کدام جامعه شناس بیشتر بهره برده است. محند رسول اف در پاسخ گفت، پاسخ به این پرسش دشوار است؛ چون در دوران دانشگاه چیزهای زیادی میخواندیم. با این حال، میتوانم بگویم کسی که روی من خیلی تاثیر گذاشت، سی رایت میلز، جامعهشناس آمریکایی بوده است.
در جلسه نمایش و پرسش و پاسخ فیلم لرد، کاوه فرنام نیز به عنوان مالک شرکت چکی انجام دهنده مراحل پست پروداکشن فیلم، رسولاف را همراهی کرد.
این فیلم روز جمعه نیز چهارمین و آخرین نمایش خود را در جشنواره کارلووی واری، در سالن کازا سینمای این شهر سپری خواهد کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- سپتیمیوس ۲۰۲۵؛ شهره آغداشلو، محمد رسولاف و مهناز افشار در هلند جایزه گرفتند
- رسولاف در لیست فیلمسازان «دور از وطنِ» جشنوارهٔ روتردام
- آکادمی فیلم آلمان برگزیدگانش را شناخت؛ «دانه انجیر معابد» لولای نقرهای گرفت/ میثاق زارع بهترین بازیگر شد
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند
- نامزدهای اسکار و تصاویرشان/ در آستانه جایزه اسکار نود و هفتم
- سهم سینمای ایران از اکران در غرب؛ فقط فیلمهای زیرزمینی
- فیلم رسولاف در میان کاندیداهای نهایی آکادمی/ «دانه انجیر معابد» نامزد اسکار بهترین فیلم بینالمللی شد
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- فیلمهای بینالمللی نامزد گلدن گلوب و گمانهزنی درباره خوششانسترینها
- «دانه انجیر معابد» در میان نامزدهای جایزه بهترین فیلم اروپا
- با حضور ۵۰۰ هزار تماشاگر در پنج هفته اتفاق افتاد/ استقبال غیرمنتظره فرانسویها از «دانه انجیر معابد»
- با ۳ جایزه برای سینماگران ایرانی؛ برندگان جشنواره شیکاگو معرفی شدند
- موفقیت «دانه انجیر معابد» در گیشه
- درباره فیلم «دانه انجیر معابد»/ هبوط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





