مستند «زنانگی» به کارگردانی محسن استادعلی و تهیهکنندگی علیرضا علویان در بخش رقابتی بیست و هفتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم کلکته Kolkata International Film Festival که از ۱۷ تا ۲۴دی در شهر کلکته هند برگزار میشود، به نمایش در میآید.
به گزارش سینماسینما، جشنواره کلکته در سال ۱۹۹۵ تأسیس شد و به عنوان قدیمیترین و معتبرترین جشنواره فیلم در هند محسوب میشود.
این مستند پیش از این در ماه نوامبر گذشته در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره بین المللی سالرنو در ایتالیا به نمایش درآمد.
«زنانگی» پیش از این برنده تندیس شایستگی و دیپلم بهترین فیلم مستند از جشن بزرگ سینمای ایران و لوح تقدیر و جایزه بهترین مستند بلند از جشنواره مستند سینما حقیقت شده بود.
شرکت Raft Films پخش جهانی «زنانگی» را برعهده دارد.
فیلمبردار: فرهاد طالبی نژاد، تدوین: بابک حیدری، موسیقی: ستار اورکی، صدابردار: علی علوی، مدیرتولید: سلیم قاسمی، مجری طرح: نسرین عبدی، عکاس: محمود حسینی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- عوامل مهمی که دیده نمیشوند: صدابردار و صداگذار!/ به مناسبت حضور سینمای ایران در جشنواره ونیز ۲۰۲۲
- فیلم کوتاه «درد خفیف» آماده نمایش شد
- در آستانه برگزاری جشنواره سینماحقیقت/ رونمایی از پوسترهای «کمی با من برقص» و «زخم قند»
- صداگذاری «ملاقات با جادوگر» آغاز شد/ اولین تصاویر از بازیگران زن فیلم
- گمگشتگی زنانه/ نگاهی به فیلم «دو لکه ابر»
- ضرورت توجه به مطالبات مستندسازان مستقل/ سینمای مستند نباید استقلال خود را از دست بدهد
- برای اولین بار در سینمای ایران؛ صدای انیمیشن «آخرین داستان» دالبی اتمس می شود
- نقد و بررسی«زنانگی»: سینمای مستند درحال بازسازی و پیشروی قابل توجهی است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





