رخشان بنیاعتماد و مجتبی میرتهماسب ساخت مستندی از یک استاد برجسته تعلیم و تربیت کودکان ایران را به مراحل پایانی رساندند.
به گزارش سینماسینما، با نزدیک شدن به نخستین سال درگذشت زندهیاد توران میرهادی ـ استاد برجسته تعلیم و تربیت کودکان ایران ـ تدوین فیلم مستند «توران خانم» کار مشترک رخشان بنیاعتماد و مجتبی میرتهماسب به پایان رسید و این فیلم وارد مراحل پایانی پس از تولید شد.
رویکرد بنیاعتماد و میرتهماسب در این فیلم که فیلمبرداری آن از۲۲ مهرماه ۱۳۹۱ آغاز و تا واپسین روزهای حیات خانم میرهادی در پاییز ۱۳۹۵ ادامه داشت، ثبت ویژگیهای شخصیتی ایشان به عنوان یک معلم نهادگذار در واپسین سالهای عمر پُر بارِ ۸۹ ساله اوست.
توران میرهادی خالق نگرشی نو به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کودکان بود که پس از بازگشت به ایران به یاد و به نام برادر از دسترفتهاش، کودکستان، دبستان و راهنمایی غیردولتی فرهاد (۱۳۵۹-۱۳۳۴) را بنیاد نهاد. بنیانگذاری دو نهاد ماندگار شورای کتاب کودک و فرهنگنامه کودکان و نوجوانان از دیگر کارهای ارزشمند اوست.
شیرین برقنورد تدوین فیلم «توران خانم» را که از بهار امسال آغاز کرده بود، با مدت زمان ۹۰ دقیقه به پایان رساندهاست. پیمان یزدانیان ساخت موسیقی برای این فیلم را آغاز کرده و صداگذاری فیلم توسط امیرحسین قاسمی در حال انجام است.
پیش از فیلم «توران خانم»، رخشان بنیاعتماد و مجتبی میرتهماسب در یک همکاری مشترک دیگر، مجموعه فیلمهای مستند «کارستان» را طراحی و تهیه کردهاند. کارستان شامل شش فیلم مستند از سرگذشت کارآفرینان و ارزشآفرینان ایرانی در حوزههای مختلف کار و تلاش است که هر فیلم توسط یک مستندساز دیگر ساخته شده و هماکنون در گروه سینماهای هنروتجربه در حال اکران است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- همزمان در سراسر دنیا؛ مستند «ژیلا» آنلاین اکران میشود
- اختصاصی سینماسینما/ رخشان بنیاعتماد: هنرمند، مزدور و رعیتِ اربابان پادگانی نیست
- نوزدهمین جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر پایان یافت/ از وصیت رخشان بنیاعتماد تا جایزه جهانی کیارستمی
- ایران در جشنواره بینالمللی فیلم هند؛ یک داور و هشت فیلم
- تصویر چهل سال تهران در خانه تهران
- پروژه های «نیویورک ۲۰۲۰» و «پاریس به وقت کرونا» در جشن تصویر سال/ تشریح جزئیات جشن تصویر سال
- بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران از نگاه نویسندگان سینماسینما (۶)/ آزاده کفاشی، گلاره محمدی
- اعتراض کانون کارگردانان به صداوسیما
- رخشان بنیاعتماد: “زغال” یک هوای تازه در سینماست
- واکنش هنرمندان سرشناس ایرانی به تحریمهای ترامپ علیه مردم ایران / #نه_به_تحریم_ظالمانه
- بنیاعتماد: زندگی توران میرهادی برایم جذاب شد
- به پیشواز دومین اکران اینترنتی فیلم تورانخانم/ یادداشت مشترک رخشان بنیاعتماد و مجتبا میرتهماسب
- تمدید اکران اینترنتی مستند «توران خانم»
- اکران اینترنتی «توران خانم» ساخته مشترک رخشان بنیاعتماد و مجتبا میرتهماسب
- برای بهاریهای سینمای ایران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





