مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی از سریال پایتخت انتقاد کرد.
به گزارش سینماسینما، در یادداشت حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، عضو حزب جمهوری اسلامی آمده است:
شرایط در خانه ماندن به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا که پیش آمد، مسئولین به رئیس رسانه ملی توصیه کردند با تولید و پخش برنامه های شاد، کاری کند که مردم سختی در خانه ماندن را کمتر احساس کنند.
گویا مسئولین نمی دانندکه تلویزیون خودش نزده می رقصد، حالا که این توصیه را کرده اند، ملت، گرفتار خوش رقصی های تلویزیون شده و نمی داند چه کند!
مجموعه تلویزیونی پایتخت، علاوه بر ایرادهای زیادی که به خاطر محتوای ضدفرهنگی دارد، حالا به جان دین و خانه خدا و حج هم افتاده و به بهانه طنزپردازی، عالی ترین جلوه های مناسک دینی را هم به تمسخر گرفته است. در تخصص من نیست که با زبان هنر وارد جزئیات موضوع شوم، ولی به عنوان یک بیننده تلویزیون که دلم می خواهد همواره رسانه ملی مروج ارزش های دینی و تقویت کننده سنت های ملی و بنیان های فرهنگی و اعتقادی باشد، وقتی صحنه های بازگشت بازیگری که در نقش فرد به حج رفته بود را دیدم، در پیشگاه شهدا و جانبازان دفاع مقدس و تمام انسان های خدا باور احساس شرمندگی کردم.
تمسخرخانه خدا با تعبیر “منزل خدا”، جعل عنوان “خانه شیطان” برای جمرات، بازی سخیف با آب زمزم، بازگشت از حج اول با سر نتراشیده ولی زخم شده در اثر رمی جمرات و…بعضی موارد آشکار ستیز با دین در یکی از قسمت های این مجموعه تلویزیونی است. البته هنوز جوابی برای این سوال هم یافت نشده که بعد از سرنگونی رژیم شاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی، مگر باز هم در ایران تخت شاهی داریم که نام این مجموعه را “پایتخت” گذاشته اند؟
واقعا آیا قرار است ما با بودجه بیت المال، دین ستیزی را ترویج کنیم؟ این کار را که آنهمه شبکه های ماهواره ای خارجی انجام می دهند. راستی اگر دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی صدها میلیارد تومان هزینه می کردند می توانستند با استفاده از رسانه ملی ما چنین اهانت هایی را به مقدسات دینی بکنند؟
نمی خواهم کارهای مفید رسانه ملی را نادیده بگیرم، ولی سوال اساسی اینست که چرا به بهانه شاد کردن مردم، با اعتقادت آنها بازی می شود؟ بهانه هائی از قبیل سرگرم کردن مردم و پاسخ به خواسته مردم هم که همواره از ابزارهای توجیه مسئولین رسانه ملی است، نمی تواند افاقه کند زیرا همه می دانند که رسانه ملی همانطور که امامخمینی فرمودند باید مثل دانشگاه عمل کند یعنی تاثیرگذار باشد نه تاثیرپذیر.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- روزنامه جمهوری اسلامی: صداوسیما به سبک دوره قاجار خبررسانی می کند
- سیدامیر سیدزاده مطرح کرد/ «پایتخت۶» به جای حمایت و نقد منصفانه، تخریب شد
- محسن تنابنده: پایتخت شده گوشت قربانی!
- گفتوگو با سیروس مقدم/ نباید سینمای قبل از انقلاب را از حافظه تاریخ پاک کرد
- توئیت ابراهیم داروغهزاده در حمایت از سازندگان پایتخت ۶
- ۱۰ نکته انتقادی درباره سریالها و برنامههای تلویزیونی و اینترنتی عید امسال/ از چاله تا چاه!
- فارس: دستور ویژه علیعسگری به معاونت سیما برای بررسی حواشی قسمت آخر «پایتخت»
- واکنش بهروز وثوقی به کپیبرداری از فیلمهایش در پایتخت ۶
- محسن تنابنده به انتقاد وزیر ارشاد از پایتخت ۶ چه پاسخی داد؟
- انتقاد تلویحی وزیر ارشاد از پایتخت۶
- سریال پایتخت در شرایط کرونایی قسمت آخر ندارد/ سیروس مقدم: فینال، طلب مخاطبان از ما
- سریال پایتخت؛ واقعیت یا حقیقت
- درباره «پایتخت» که مهمترین دلخوشی تلویزیون عید امسال است/ سریالی که یک پدیده فرهنگی است
- کارگردان پایتخت: سانسوری در کار نیست!
- سانسورِ «پایتخت» واقعیت یا تلاش برای بر سر زبان افتادن؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





