معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسئولیت تولید و نظارت بر سریالهای نمایش خانگی در پلتفرم ها فعلاً بر عهده سازمان صدا و سیماست.
به گزارش سینماسینما به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به برخی حواشی در وضعیت سریالهای نمایش خانگی که به دلیل ناآگاهی، مسئولیت این وضعیت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی نسبت داده شد، واکنش نشان داد.
سید محمد هاشمی گفت: تولید و نمایش سریالهای خانگی از جمله سریال «کلیله و دمنه» ذیل مسئولیتهای ساترا و مربوط به سازمان صدا و سیماست و اساسا در دو ساله اخیر هم مسئولیت تولید و هم مسئولیت ارزشیابی و نظارت سریالهای نمایش خانگی و پلتفرمها به صدا و سیما واگذار شده است و بدیهی است هرگونه پاسخگویی و شفافسازی هم باید از طریق آن مجموعهها صورت گیرد.
وی ادامه داد: گرچه در زمینه فعالیتهای فرهنگی و هنری همافزایی بین ارگانها و سازمانهای مختلف موجب رشد و تعالی بیشتر در این فضا میشود اما تفکیک مسئولیتها و پذیرش آن از سوی مدیران مسئول نیز جزو ضرورتهای اجتناب ناپذیر است.
هاشمی ضمن تأکید بر لزوم توجه به مطالبات جامعه، مردم و خانواده سینما در این عرصه اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی تقریباً از دو سال پیش نه تنها هیچ نقشی در عرصه تولیدات سریالها و محتوای پلتفرمها ندارد بلکه هیچ مسئولیتی هم در نمایش آثار و نظارت بر آنها ندارد، به همین دلیل انتظار میرود مسئولین مرتبط در چنین مواقعی که اعتراض یا حساسیت آحاد جامعه برانگیخته شده است، شفافسازی و پاسخگویی لازم را انجام دهند و احیانا اگر قانونگریزیای از سمت پلتفرمها در خصوص نظارت پذیری رخ داده است، ضمن اطلاع رسانی به مردم از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- فیلمی توقیفی که بعد از ۳ سال سریال میشود
- همزمان با پخش جهانی اتفاق میافتد؛ عرضه سریال جاسوسی «لانه خرگوش» در فیلمنت
- پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در اسفندماه/ پخش فصل سوم ۱۰ اسفند شروع میشود
- توزیع سه سریال در شبکه نمایش خانگی، بدون مجوز ساترا
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- محمدرضا فروتن به «جزیره» سیروس مقدم پیوست/ آغاز تصویربرداری در کیش
- هشدار سازمان سینمایی به علاقهمندان بازیگری
- اولین تصویر از حسن معجونی در نقش ناصرالدین شاه + عکس
- سخنان محمود گبرلو درباره برنامههای تلویزیون/ صداوسیما مانند شبکه «جم» شده است
- واکنش فردوسیپور به شایعه خداحافظیاش از تلویزیون/ از طرح این حواشی تعجب میکنم
- نامه فعالان حوزه معلولیت به رئیس سازمان صداوسیما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





