اسامی فیلمهای بخش مسابقه بینالملل یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» اعلام شد.
به گزارش سینماسینما، هیات انتخاب بخش مسابقه بینالملل جشنواره «سینماحقیقت» پس از بازبینی حدود ۴۰۰۰ فیلم ارسالی به دبیرخانه، ۲۶ فیلم را برای نمایش و رقابت در بخش مسابقه بینالملل «سینماحقیقت» برگزیدند که این آثار تولید ۱۹ کشور هستند.
اسامی فیلمهای منتخب بخش مسابقه بینالملل جشنواره «سینماحقیقت» به تفکیک سه بخش مستندهای کوتاه، نیمهبلند و بلند به این شرح است:
مستندهای کوتاه:
آخرین نشانه (عمر شامی/ لبنان)، جنگ و پنیر (بن گارفیلد/ انگلستان)، در این سرزمین (اکاترینا مورومتسوا/ روسیه)، سینما کریستال (مارلیس پوشل، فرناز جورابچیان/ اتریش)، صدای زمستان (تیزیان بوشی/ بلژیک، سوئیس)، فوریه (مارلنا مولیتور/ آلمان)، ماه، خورشید و تفنگدار (واهان خاچاطوریان/ انگلستان)، مجموعه (مارسین پولار/ لهستان)، هیچکستان (افسانه سالاری/ پرتغال)، یک روز در حلب (علی ابراهیم/ سوریه)
مستندهای نیمهبلند:
بنای یادبود (ایگور گروبیچ/ کرواسی)، بولینگو، جنگل عشق (آلخاندرو سالگادو/ اسپانیا)، تالار بزرگ (اسلاومیر باتیرا/ لهستان)، چشمانداز یک کاپلادا (آلبرتو لوبله/ اسپانیا)، صدای نجوای درخت را در شب شنیدم (کنت هاروی/ کانادا)، فابر ناوالیس (مائوریسیو بوریلو/ ایتالیا)، کلمپیچ، سیبزمینی و غولهای دیگر (سربان جورجسکو/ رومانی، آلمان)، والنتینا (ماکسیمیلیان فلدمن/ آلمان)
مستندهای بلند:
دنیای شفاف (واختانگ کوتسف گاباشویلی/ گرجستان)، شصت و نه دقیقه از هشتاد و شش روز (اگیل هاسکیولد لارسن/ نروژ)، شهر جدید اتوپیا (کریستوفر یان اسمیت/ انگلستان)، مادر و مادربزرگ (های جین ریو/ کرهجنوبی)، مو یا (فیلیپو تیکوزی/ ایتالیا)، میخواهم به خانه برگردم (وسلی لئون آروزو/ سنگاپور)، هر روح بدن من (اریکا روسی/ ایتالیا)، یک پدر (ویکتور فورنیس/ اسپانیا)
در بخش «مسابقه بینالملل» جشنواره «سینماحقیقت» مستندسازان کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آلمان و انگلستان با ۳ فیلم در صدر هستند و لهستانیها نیز ۲ فیلم دارند. در این بخش، شرکت ۲ اثر مستند از کشورهای سوریه و لبنان نیز حایز اهمیت است.
اسامی فیلمهای ایرانی بخش مسابقه بینالملل جشنواره «سینماحقیقت» متعاقباً اعلام می شود.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶ با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است در شهر تهران برگزار می کند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- جشن مستقل سینمای مستند افتتاح شد؛ سینمای مستند از جامعه عقب نیست/ مراقب باشید جشن، جشنواره نشود
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ اعضای شورای سیاستگذاری شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت معرفی شدند
- دو فیلم از اردوان زینی سوق در روسیه/ سه مستند ایرانی در جشنواره یکاترینبرگ نمایش داده میشود
- بازگشت جوایز فنی به بخش مسابقه ملی سینماحقیقت
- معجزهی روایت سینمایی/ نگاهی به مستند «آقای صیاد را ول کنید»
- معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- عمیق ترین لحظه های محسوس حیات در مستند «ایستوود»
- «بیبی جان»؛ توانمند در قصهگویی و ایجاد تعلیق
- مستند «مرگ ماسایوشی»؛ حفظ شرافت یا ابرقدرت شدن؟
- معرفی نامزدهای مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت»
- شبهای روشن/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «به ماه»
- مستند «ناگهان ذهنم ایستاد»؛ روایتی از یک شهر، یک بیماری
- جنگ با کرونا/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «روزهای ناتمام» و دو فیلم دیگر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟