بیست و چهارمین دوره جشن حافظ، شب گذشته برگزیدگانش را شناخت.
به گزارش سینماسینما، در بیست و چهارمین دوره جشن حافظ، در بخش سینما فیلم «پیرپسر» توانست چهار جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد (حسن پورشیرازی) و بهترین فیلمبرداری(ادیب سبحانی) را بگیرد.
در بخش تلویزیون سه جایزه به سریال تاسیان در بخش بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد درام و بهترین دستاورد فنی و هنری و دو جایزه بهترین سریال و بهترین کارگردانی تلویزیونی به فصل نخست سریال «وحشی» ساخته هومن سیدی اهدا شد.
فهرست کامل برندگان بدین شرح است:
بخش سینما
بهترین فیلم: پیرپسر (تهیهکنندگان: بابک حمیدیان و حنیف سروری)
بهترین کارگردانی: اُکتای براهنی (پیرپسر)
بهترین فیلمنامه: علت مرگ نامعلوم (علی زرنگار)
بهترین بازیگر زن: پریناز ایزدیار (زن و بچه) – غزل شاکری (رها)
بهترین بازیگر مرد: حسن پورشیرازی (پیرپسر) – شهاب حسینی (رها)
بهترین موسیقی متن: غریزه (فرزین قرهگوزلو)
بهترین تدوین: غریزه (محمدرضا مویینی)
بهترین فیلمبرداری: ادیب سبحانی (پیرپسر – زن و بچه)
نشان عباس کیارستمی (بهترین فیلم تجربی): خمیازه بزرگ (علییار راستی)
بهترین مستند: نصرت کریمی؛ هنرمند بودن در ایران (مهرداد اسکویی، بابک کریمی و روحالله انصاری)
بهترین فیلم کوتاه: میا (سیدعلی قاسمی)
دستاورد فردی ویژه: امین حیایی (آبان، غریزه و…)
بهترین ترانه تیتراژ فیلم یا سریال: علیرضا قربانی(سووشون)/ قطعه «سووشون»
بهترین دستاورد فنی و هنری(بخش سینما): در سایه سرو (طراحی و اجرای انیمیشن: شیرین سوهانی و حسین ملایمی)
بخش تلویزیون:
بهترین چهره تلویزیونی: امیرحسین قیاسی (نیمهشب)
بهترین برنامه ترکیبی: کارناوال (تهیهکننده: محمد شریفی، کارگردان: رامبد جوان)
بهترین فیلمنامه تلویزیونی: تاسیان (تینا پاکروان)
بهترین کارگردان تلویزیونی: هومن سیدی (وحشی)
بهترین سریال: وحشی (فصل یک) – تهیهکننده: محمدرضا صابری؛ محصول فیلمنت
بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی: الیکا عبدالرزاقی (اجل معلق)
بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی: بهنوش طباطبایی (سووشون)
بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی: رضا عطاران (اجل معلق)
بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی: بابک حمیدیان (تاسیان)
جایزه ویژه هیات داوران: رسول صدر عاملی – فیلم زیبا صدایم کن
بهترین دستاورد فنی و هنری(بخش تلویزیون): تاسیان (طراحی صحنه؛ ایرج رامینفر)
لوح زرین بازیگری فیلم کوتاه: فاطمه مسعودی فر (فیلم کوتاه تایپیست)
جایزه «یک عمر فعالیت پربار نوشتاری»:لارنس گرابل
جایزه یک عمر فعالیت هنری (جایزه علی معلم): محمود کلاری
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کاهش ۴ میلیونی مخاطبان سینما در ۸ ماه/ «پیرپسر» پرفروشترین فیلم سال تا نیمه آبان
- اکران آنلاین فیلم «پیر پسر» آغاز شد
- رقابت کمدیها با یک انیمیشن در سینماها/ هزار و ۱۹۲ میلیارد سهم گیشه فروش فیلم از ابتدای سال ۱۴۰۴
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- یک چالش عجیب در پایانبندی یک فیلم؛ تنش بین سازندگان «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» بالا گرفت
- نگاهی به نقدهای «تاسیان»/ نمایش یک دوران آرام، لزوما رویا فروشی نیست
- «تاسیان» و پایانی بیقهرمان
- «تاسیان» و نظریه مرگ مولف
- بدهی ۳۵ میلیاردی سینما/ سعید روستایی فیلم جدید میسازد/ بزودی بلیت شناور اجرا خواهد شد
- واکنش تند حامد بهداد و اکتای براهنی/ ادعای داریوش ارجمند تکذیب شد؛ قرار نبود در «پیرپسر» بازی کنی
- تاسیان میشود بیتو
- در فقدان نگاه زنانه؛ دو مجموعه، دو فیلمساز زن ایرانی
- «پیر پسر»، یک فرصت استثنایی برای دفاع از حقوق سینماگران ایران
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به مخالفین اکران فیلم «پیر پسر»/ شرمتان باد، سیه فکران ضد سینما وهنر!
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





