سینماسینما، پاریس
برگزیدگان پنجاه و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رتردام هشتم فوریه معرفی شدند.
در بخش مسابقه تیگر، جایزه بزرگ به مبلغ ۴۰ هزار یورو، و همچنین جایزه فیپرشی (منتقدین بین المللی) به فیلم «Fium o morte» ساخته ایگور بزینویچ از کشور کرواسی تعلق گرفت. این فیلم یک بازسازی دراماتیک از مستنداتی است که توانسه درامی مربوط به ارتش ایتالیا و شکل فاشیست آن ارایه دهد. داستان آن در شهر فیوم که امروزه به ریجکا شناخته می شود در دوره جنگ جهانی اول می گذرد و به شیوه ای کمی ابزورد، میزانسن داده شده و سازنده وقایع فیلم را باز سازی می کند. فیلم در عین حال به زندگی شاعر اشراف زاده، گابریل دانوریو می پردازد که افسر ایتالیایی بوده که فیوم را طی ۱۶ ماه تسخیر کرده بود.
جدا از این فیلم، در بخش مسابقه جشنواره رتردام، فیلم ایرانی «سانشاین اکسپرس» اولین اثر بلند سینمایی امیرعلی نوایی نیز قرار داشت. همچنین از سعید نوری فیلم مستند «تهران تاریخ ناتمام» در بخش دیگری برنامه ریزی شده بود و در بخش فیلم های مرمت شده «غفلت» ساخته علی کسمایی با بازی ناصر ملک مطیعی در سال ۱۹۵۴ انتخاب شده بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





