مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، اجرای این مراسم را منصور ضابطیان برعهده داشت.
برگزیدگان چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت به شرح زیر است:
بخش کارآفرینی:
– شایسته تقدیر: «خالقین کوچک» به کارگردانی سهراب نوربخش
– جایزه سوم: «زیر این چتر باران میبارد» به کارگردانی کتایون جهانگیری
– جایزه دوم: «ف – الف» به کارگردانی فرشاد اکتسابی
– جایزه اول: «راه ناتمام» (اصغر قندچی) به کارگردانی مصطفی رزاقکریمی
جایزه شبکه مستند در بخش کارآفرینی به مستند «۱۸ هزارپا» به کارگردانی مهدی شامحمد ی تعلق گرفت.
بخش ویژه کرونا؛ (شامل تندیس و لوح تقدیر):
– جایزه سوم: «تنگ نای» به کارگردانی جواد یقموری و مهدی امینی
– جایزه دوم: «قطعه ۱۹» به کارگردانی مسعود دهنوی
– جایزه هیئت داوران: «آنجا سپیدهدم» به کارگردانی محسن خانجهانی و هاشم مسعودی
– جایزه اول: «پسقله» به کارگردانی مجید شیدا
بخش شهید آوینی؛ (شامل تندیس و دیپلم افتخار):
– تندیس برنزی: «گزارش رمادی» به کارگردانی علیمحمد ذوالفقاری
– تندیس نقرهای: «چلچلای سفری» به کارگردانی حسن جعفری
– جایزه ویژه: بهطور مشترک برای «جزیره ماهی» به کارگردانی رضا اعظمیان و «محسن ژاپنی» به کارگردانی وحید فرجی
– تندیس طلایی: «۱۸ هزارپا» به کارگردانی مهدی شامحمدی
مسابقه ملی:
– بهترین نویسنده و گوینده متن: نویسنده: امیرمسعود حسینی و گوینده متن: سیامک صفری برای فیلم «طاهر»
– بهترین صدا: آرش قاسمی برای فیلم «سنجاقکهای برکه خشک»
– بهترین پژوهش: مهرداد شیخان برای فیلم «انیمیشن ایرانی»
– بهترین موسیقی: کیاوش صاحبنسق برای فیلم «آخرین نفسها»
– بهترین تدوین: مصطفی گندمکار و سوگل مرادی برای فیلم «هوبره»
– بهترین تصویربردار: داوود رحمانی برای فیلم «کل فاطمه»
– جایزه ویژه هیئت داوران: محسن خانجهانی برای فیلم «بر سرخاک»
-بهترین کارگردانی فیلم مستند کوتاه: علی اسدی و رسول داوری برای فیلم «برانازا» (برادر خشکیها)
– بهترین کارگردانی فیلم مستند نیمه بلند: مهدی زمانپور کیاسری برای فیلم «کل فاطمه»
– بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند: عطیه زارعآرندی برای فیلم «جاهای خالی پر شود»
-جایزه ویژه دبیر جشنواره شامل تندیس و لوح افتخار: علیرضا دهقان برای فیلم «ایساتیس»
-بهترین فیلم جشنواره: «جاهای خالی پر شود» به کارگردانی عطیه زارعآرندی
مستند «کودتای ۵۳» ساخته تقی امیرانی جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران چهاردهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» را دریافت کرد.
بر اساس آمار بازدید و امتیازهای تماشاگران به فیلمهای عرضه شده در سامانه آنلاین «خانه جشنواره»، فهرست ۱۵ فیلم با درصد امتیاز بالاتر از بقیه فیلم ها را اعلام شده است که به شرح زیر است:
فهرست پانزده فیلم برتر از نگاه تماشاگران خانه جشنواره سینما حقیقت تا ساعت ۱۸ روز اختتامیه
| ردیف | نام فیلم | امتیاز |
| ۱ | کودتای ۵۳ | ۸۹ |
| ۲ | هجده هزار پا | ۸۸٫۱ |
| ۳ | میر و مار | ۸۵٫۲ |
| ۴ | هوبره | ۸۵ |
| ۵ | جاهای خالی پر شود | ۸۲٫۱ |
| ۶ | رویاهای خالکوبی شده | ۸۰٫۱ |
| ۷ | ایساتیس | ۷۹٫۴ |
| ۸ | ایاقچی | ۷۷٫۸ |
| ۹ | راه ناتمام اصغر قندچی | ۷۷٫۸ |
| ۱۰ | طاهر | ۷۷٫۴ |
| ۱۱ | بازگشت دوباره | ۷۶٫۱ |
| ۱۲ | رش او | ۷۵٫۳ |
| ۱۳ | برف می نامد | ۷۴٫۴ |
| ۱۴ | ساکنین طبقهی بالای لالهزار | ۷۳٫۸ |
| ۱۵ | چامون | ۷۱٫۵ |
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- از وعده تحول تا نداشتن نگاه سمپات
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ محمد حمیدیمقدم دبیر جشنواره نوزدهم «سینماحقیقت» شد
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- اکران آنلاین از سینماحقیقت حذف شد/ رأیگیری مردمی جشنواره زیر نظر خانه سینما
- جشنواره سینماحقیقت به ایستگاه پایانی رسید/ آخرین جایزه ناصر طهماسب
- محمد حمیدی مقدم: آغاز دوره تحول در سینمای مستند/ مستند مهمترین و استراتژیکترین بخش سینمای کشور است
- کارگاه لقمان خالدی در «سینماحقیقت»
- محمد حمیدی مقدم: سینمای ایران همواره وامدار مستندسازان بوده است
- محمد حمیدی مقدم دبیر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت شد
- ۱۰ مستند ایرانی بخش مسابقه بینالملل جشنواره «سینماحقیقت» معرفی شد
- پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره «سینماحقیقت»/ تأکید دبیر «سینماحقیقت» بر گفتگو و تعامل
- مستندهای کوتاه و نیمه بلند «سینماحقیقت» معرفی شدند
- سخنان دبیر شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» درباره تحریم جشنواره
- افزایش مبلغ جوایز شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»/ ۵۰ میلیون تومان جایزه بهترین فیلم
- پوستر شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت رونمایی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





