با فعال شدن امکان ثبتنام و شرکت فیلمسازان از داخل ایران، داوران بخش فیلم جشنواره جهانی فیلم و عکس «پنج» معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی، لینک شرکت فیلمسازان داخل ایران در بخش فیلم جشنواره جهانی فیلم و عکس «پنج» فعال و همچنین دبیر و داوران این بخش نیز معرفی شدند.
دبیر بخش فیلم مهدی شادیزاده از ایران، رییس هیات داوران لوسی لنوکس از اسپانیا و اعضای هیات داوری شامل کامران شیردل از ایران، خسرو معصومی از ایران، علیرضا زرین دست از ایران، راگیپ تارانس از ترکیه، الهه نوبخت از ایران، تساره مره از کامرون بخش فیلم جشنواره جهانی فیلم و عکس «پنج» را همراهی میکنند.
فیلمهای کوتاه، مستند، ویدیو آرت، پرفورمنس آرت و ویدیو میتوانند در جشنواره رقابت کنند.
دریافت فیلمها تا ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) ادامه دارد.
فیلمسازان داخل ایران میتوانند از لینک https://5photoaward.com/film-registration-for-iranians/ ثبتنام خود را انجام دهند.
برای شرکت از خارج از ایران لینک https://festhome.com/festival/film-and-photo-awards-festival قابل دسترس است.
جایزه ویژه فیلم برتر یا تک درخت طلا به مبلغ ۶۰ میلیون تومان جایزه نقدی به همراه تندیس تک درخت طلا و لوح تقدیر، جایزه ویژه عباس کیارستمی یا نگاه نو ۶۰ میلیون تومان جایزه نقدی به همراه تندیس دوربین طلای عباس کیارستمی و لوح تقدیر است.
عوامل جشنواره جهانی فیلم و عکس «پنج» عبارتند از مدیر اجرایی: محمدحسین نعیمی، مجری طرح: شرکت آنست، مدیر پروژه: سیدجلال بطحایی، مدیر هنری: مریم رئوفی، محمدرضا جلالیان: مدیر بخش گرافیک.
همچنین شورای سیاستگذاری جشنواره جهانی فیلم و عکس «پنج» شامل نغمه دانش آشتیانی، محمد شهبازی، سعید شهبازی، مهدیه شریف، فرزاد صدیق زاده، علیرضا شادیزاده و مهدی شادیزاده اعضای شورای سیاستگذاری این رویداد هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حضور داور ژاپنی جشنواره کن؛ هیات داوران جشنواره فیلم و عکس «پنج» معرفی شدند
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- در مراسم زادروز زندهیاد «داریوش مهرجویی» مطرح شد؛ مهرجویی سهم عمدهای در بخشهای مختلف تاریخ سینمای ایران دارد
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- بخش فیلم به جشنواره عکس «پنج» اضافه شد
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- داریوش فرهنگ: زرین دست بهترین فیلمبردار فنی سینمای ایران است
- کامران شیردل؛ فیلمسازی به دنبال حقیقت
- نمایش دو مستند از «کامران شیردل» در موزه سینما
- رایزنی عباس کیارستمی برای رفع ممنوع از کاری یک هنرمند
- آثار کیارستمی، شیردل، گلستان، نادری، بنیاعتماد و… در ایتالیا اکران میشوند
- در آیین رونمایی از کتاب «سه گانه برف» مطرح شد؛ فیلمسازی که به تلخی زندگی متعهد است/ عدالتخواهی به سبک خسرو معصومی
- کامران شیردل: پازولینی چشم من را به دنیا باز کرد
- کتاب «تنها در قاب» درباره کامران شیردل رونمایی میشود
- جشن زادروز علیاکبر صادقی در خانه هنرمندان برپا شد/ صادقی: خواب کودکانی را نقاشی میکنم که پدرانشان شهید شدند
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





