فهرست مستندهای بلند، نیمه بلند و کوتاه بخش مسابقه ملی هفدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» اعلام شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ستاد خبری هفدهمین جشنواره سینمای مستند «سینماحقیقت»، فهرست ۲۱ مستند بلند، ۲۳ مستند نیمه بلند و ۲۰ مستند کوتاه بخش مسابقه ملی هفدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» اعلام شد.
آثار مستند بلند راه یافته به بخش مسابقه ملی جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به شرح زیر است:
۱. «قوی دل» به کارگردانی علی فراهانی صدر
۲. «خانواده خلج» به کارگردانی مشترک مریم الهامیان و مصطفی حاجی قاسمی
۳. «تکثیر در اسارت» به کارگردانی مهدی ایمانی شهمیری
۴. «پدگر» به کارگردانی محمدرضا خوش فرمان
۵. «راز عیسی» به کارگردانی آبتین شمیلی
۶. «رزیدنت» به کارگردانی امیرمحمد کوچکزاده
۷. «ستار الکلاسیکو» به کارگردانی هادی شریعتی
۸. «سونوگرافی» به کارگردانی هایده مرادی
۹. «عیدوک» به کارگردانی امیر عسکری
۱۰. «بحران خاموش» به کارگردانی محمدحسن حقیقی
۱۱. «آخرین کوسه نهنگ» به کارگردانی رامتین بالف
۱۲. «بی قرار» به کارگردانی محمدعلی فارسی
۱۳. «رویای بزرگ» به کارگردانی احسان مشکور
۱۴. «عراق چگونه اراک شد» به کارگردانی سعید شاهحسینی
۱۵. «آذر آبادگان» به کارگردانی حامد کلجهای
۱۶. «آوار» به کارگردانی عبدالخالق طاهری
۱۷. «فراموشی مزمن» به کارگردانی عباس وهاج
۱۸. «پرونده تمرد من» به کارگردانی مسعود دهنوی
۱۹. «ددرس» به کارگردانی مشترک صادق داوریفر و نفیسه ظهیری ثانی
۲۰. «احمد» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی
۲۱. «زیبا، لذیذ، مبتذل» به کارگردانی امیررضا جوادی
مستندهای نیمه بلند بخش مسابقه ملی جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به شرح زیر است:
۱. «نفس» به کارگردانی علیرضا باغشنی
۲. «بچه دزد» به کارگردانی علی پورمومنی بلورچی
۳. «مایکا» به کارگردانی محمدهادی نعمت اللهی
۴. «دوئل بوکمال» به کارگردانی محمدرضا ابوالحسنی
۵. «جمال الدین» به کارگردانی مشترک امیر روئینی و علی کوشا
۶. «کنج» به کارگردانی اردوان زینی سوق
۷. «به شکوه نگاه میکنم» به کارگردانی پیام میرتبریزیان
۸. «میمات» به کارگردانی محمدعلی رخشانی
۹. «هفت سال اینجا» به کارگردانی سیدمصطفی سیدالحسین
۱۰. «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی
۱۱. «اندوه جنگل» به کارگردانی مریم رزاقی
۱۲. «داریک» به کارگردانی سید علی غمخواری
۱۳. «آببندان» به کارگردانی رضا اکبریان گالشکلایی
۱۴. «دنده چپ» به کارگردانی امیرمحمد احمدی
۱۵. «اسلحه مادری» به کارگردانی سیده زهرا موسوی ازغندی
۱۶. «جویندگان» به کارگردانی مجید فتحی
۱۷. «می ۱۹۶۸» به کارگردانی احسان امی
۱۸. «من محمدحسن را دوست دارم» به کارگردانی سید محمد محمدیسرشت
۱۸. «مقدس نما» به کارگردانی امیرعباس کنعانی هرندی
۲۰. «هولاین در ایران» به کارگردانی هادی آفریده
۲۱. «چه کسی پنیر من را جابجا کرد؟» به کارگردانی عزتالله پروازه
۲۲. «مهدکودک» به کارگردانی حانیه یوسفیان
۲۳. «همنوایی عاشقانه» به کارگردانی آذر مهرابی
همچنین آثار مستند کوتاه راهیافته به بخش مسابقه ملی جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به شرح زیر است:
۱. «ناخدا» به کارگردانی علی ارکیان
۲. «ترانههای رود» به کارگردانی مهدی رخشانی
۳. «سقف سنگی» به کارگردانی رویا ربانی
۴. «هزار و یک شب بلدیه» به کارگردانی احمد صراف یزد
۵. «معشوق من کویر» به کارگردانی محسن عسکری زاده
۶. «پورزال» به کارگردانی مشترک احسان فرخی فرد و ماریا ماوتی
۷. «آخرین خداحافظی» به کارگردانی احسان صبوری
۸. «بازگشت به لوگا» به کارگردانی محسن شیرزایی
۹. «کر کوهستان» به کارگردانی امیرحسین اسیوند چمعالی
۱۰. «حبیب الله» به کارگردانی عدنان زندی
۱۱. «اقرار» به کارگردانی مصطفی صبوری
۱۲. «فرشتهها» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری
۱۳. «محمد قاضی به روایت گوستاو دوره» به کارگردانی حنیف شهپرراد
۱۴. «تیمو» به کارگردانی رضوان بوستانی
۱۵. «گیریشمن» به کارگردانی پژمان مظاهری پور
۱۶. «در پناه نیزار» به کارگردانی حبیب علوانی
۱۷. «ارجنا» به کارگردانی عباس رفیعی مرغملکی
۱۸. «دختر کوه نور» به کارگردانی جابر بادیاد
۱۹. «سگ خور» به کارگردانی مشترک فتحالله امیری و نیما عسگری
۲۰. «آن هفت روز» به کارگردانی احسان شادمانی
هفدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدیمقدم از ۲۷ آذر ماه تا ۲ دی ماه برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- هیات داوران مسابقه ملی «سینماحقیقت» ۱۹ معرفی شدند
- نوزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت افتتاح شد
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- اعلام مستندهای راهیافته به بخش مسابقه دانشجویی «سینماحقیقت»
- فراخوان نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد/ اضافه شدن ۳ بخش جدید
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ محمد حمیدیمقدم دبیر جشنواره نوزدهم «سینماحقیقت» شد
- معرفی داوران چند بخش از جشنواره «سینماحقیقت»
- اعلام فهرست نامزدهای بخش ملی جشنواره «سینماحقیقت»/ داوران معرفی شدند
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- برنامه کارگاههای جشنواره «سینماحقیقت» اعلام شد
- معرفی مستندهای بلند و نیمهبلند هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی ۲۰ مستند کوتاه راه یافته به بخش ملی جشنواره «سینماحقیقت» هجدهم
- اکران آنلاین از سینماحقیقت حذف شد/ رأیگیری مردمی جشنواره زیر نظر خانه سینما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





