منیژه حکمت کارگردان «جاده قدیم» یکی از آثار سی و ششمین جشنواره فیلم فجر درباره شباهت یا تفاوت فضای فیلمش با دو فیلم قبلی خود، میگوید: «همیشه دغدغههایم را درخصوص معضلات اجتماعی به تصویر کشیدهام و «جاده قدیم» هم همان تداوم همان دیدگاه، تفکر و اندیشه است اما در یک بستر اجتماعی متفاوت».
به گزارش سینماسینما، منیژه حکمت تهیهکننده و کارگردان سینمای ایران پس از یازده سال بار دیگر در مسند کارگردانی یک فیلم نشسته و «جاده قدیم» را در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش خواهد گذاشت. حکمت که پیش از این «زندان و زنان» و «سه زن» را در کارنامه کارگردانی خود داشته، «جاده قدیم» را با حضور مهتاب کرامتی و فرهاد اصلانی در سکوت کامل خبری جلوی دوربین برد و آن را در جشنواره فیلم به معرض قضاوت داوران و مردم خواهد گذاشت.
حکمت درباره شباهت یا تفاوت فضای فیلمش با دو فیلم قبلی خود، به ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، میگوید: «همانطور که قبلا گفتم خیلی کارگردان حرفهای نیستم و دغدغههایم را در خصوص معضلات اجتماعی و با هدف ایجاد یک جریان فکری، به تصویر میکشم. «جاده قدیم» هم تداوم همان دیدگاه، تفکر و اندیشه است اما در یک بستر اجتماعی متفاوت».
دو فیلم قبلی منیژه حکمت فضایی زنانه داشتند و مشکلات جامعه زنان را مورد بررسی قرار میدادند. این کارگردان درباره این که آیا این فیلم هم فضای زنانه دارد، میگوید: «بله این فیلم هم فضای زنانه دارد. یکی دیگر از معضلات بزرگی که جامعه ما و البته جامعه جهانی باید تکلیفش را با آن روشن کند، در این فیلم مطرح کردهام. در حقیقت یکی از مشکلات عدیدهای که خانمها به خصوص در ایران دارند و با آن درگیر هستند، در این فیلم بازگو میشود».
تهیه کننده شهر موشها۲ و ورود آقایان ممنوع، البته تمایلی به توضیح بیشتر درباره موضوع فیلمش ندارد و میگوید: «اجازه بدهید فیلم دیده شود.» او در پاسخ به این سوال که چرا فیلم را در سکوت خبری ساخته است میگوید: «مردم به موقع از فیلم مطلع خواهند شد و فیلم اثر خودش را خواهد گذاشت. من فکر میکنم این فیلم با استقبال مردم روبه رو شود».
منیژه حکمت درباره پیشبینیاش از اتفاقی که در جشنواره سی و ششم برای فیلمش رخ خواهد داد می گوید: «من همه چیز را رصد میکنم؛ امسال فیلمسازانی که معمولا مورد تایید جشنواره هستند، در این رقابت حضور دارند اما من هم نمیخواهم نقش سیاهی لشکر جشنواره فیلم فجر را بازی کنم و به موفقیت فیلمام امیدوارم و امید دارم داوریها بر اساس عدالت و بر مبنای شاخصههای سینمایی و منافع ملی باشد».
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- منیژه حکمت از جشنواره داکا جایزه گرفت
- حضور «ملخ» در بخش رقابتی جشنواره ونکوور
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- بلوغ بازیگری برآمده از یک خانواده سینمایی/ درباره بازی پگاه آهنگرانی
- در بند اما سبز/ نگاهی به فیلم «بندربند»
- اولین حضور بینالمللی «ملخ» در یک جشنواره آمریکایی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با منیژه حکمت کارگردان فیلم «بندربند»/ یاور من مردم هستند
- با طرحی از فرهاد فزونی؛ پوستر رسمی «بندربند» منتشر شد
- در یک اکران خصوصی؛ چهرههای فرهنگی به تماشای «بندربند» نشستند/ حکمت: از تمام اندیشمندان میخواهم صدای ما باشند
- آغاز پیشفروش بلیت فیلم «بندربند» از هفتم آذر ماه
- آغاز اکران «بندر بند» منیژه حکمت از ۱۰ آذر در سینماهای سراسر ایران/ اولین تیزر فیلم منتشر شد
- رونمایی از لوگوی رسمی «بندر بند»/ فیلم منیژه حکمت آذرماه به سینماها میآید
- مصطفی خرقهپوش در ایتالیا جایزه گرفت
- بیانیه منیژه حکمت در پی حذف ۴۰ دقیقه از فیلم «۱۹»/ سازمان سینمایی به دلیل امضای بیانیه حمایت از هموطنانمان مجوز فیلمم را نمیدهد
- نمایش موفق «بندر بند» در بارسلونا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





