به گزارش “سینماسینما” منیژه حکمت درباره سینمای پساتحریم با روزنامه سینما گفت:
ما چشمانتظار اتفاقات خوب بعد از برجام هستیم. باید به منظور سالنسازی با کمپانیهای خارجی وارد مذاکره شویم و امکانات زیربناییمان را به روز کنیم. ما میتوانیم دالبی را به سینما بیاوریم و صدای استانداردی داشته باشیم. بعد با شرکتهای خارجی وارد مذاکره شویم و فیلمهای آنان را به ایران بیاوریم و نمایش بدهیم تا مشابهتهای فرهنگی کشف شود و ارتباطات نزدیکتر شود، این اتفاق در کشورهای همسایه مثل دبی و کویت رخ داده و موفقیتآمیز بوده است. به این طریق کم کم میتوانیم قدرت خود را در پخش جهانی فیلمها هم بالاتر ببریم و آثار ایرانی به شیوه بهتری در خاور میانه به نمایش در بیاید. هر گونه تجهیزات و امکاناتی که سینمای ما را به روز تر کند، میتواند به ایران وارد شود و بعد از لغو تحریمها امکان عملی شدن این ایدهآلها بیشتر است.
ما باید برای دوران بعد از تحریم یک برنامهریزی منسجم پساتحریمی داشته باشیم. تیم خود ما در حال انجام یک سری برنامهریزی است و قرار است به زودی به اتفاق علی سرتیپی آن را به وزارت ارشاد ارائه کنیم. حرکتهای جدید ما بر مبنای جهانیتر شدن جلو خواهد رفت. امروز، نیاز به یک برنامهریزی مدون و دقیق به شدت احساس میشود. سرمایهگذاران بزرگ خارجی میتوانند در ایران هم شروع به فعالیت کنند، همانطور که به سایر کشورهای خاور میانه قدم گذاشتهاند. وقتی سرمایهگذاری در زمینههای مختلف شکل بگیرد، کیفیت کار از هر نظر بالا میرود. خلاقیت هنرمندان ایرانی برای همه ثابت شده است. آن وقت حتما سطح کیفی آثار هم بالاتر میرود. ما به عنوان تهیهکنندگان مستقل که دغدغه سینما را داریم، خوشحالیم که از آن دوران سخت عبور کردهایم و داریم به دوران پر رونقی میرسیم و در تلاشیم به نحو احسن از این تغییرات استفاده کنیم.
منبع: روزنامه سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- طراحی در سینما در هفته طراحی تهران
- منیژه حکمت از جشنواره داکا جایزه گرفت
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- مهر آمد، سینما هم میآید؟!
- سینمای ایران در دهه آینده/ به مناسبت روز ملی سینما
- حضور «ملخ» در بخش رقابتی جشنواره ونکوور
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- بلوغ بازیگری برآمده از یک خانواده سینمایی/ درباره بازی پگاه آهنگرانی
- در بند اما سبز/ نگاهی به فیلم «بندربند»
- اولین حضور بینالمللی «ملخ» در یک جشنواره آمریکایی
- چرا دراماتیک نیستیم؟/ سینمای جزئیات، سینمای کلیات
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- صِفر، نوزده/ سوءتفاهم دربارهی مفهوم قضاوت
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با منیژه حکمت کارگردان فیلم «بندربند»/ یاور من مردم هستند
- با طرحی از فرهاد فزونی؛ پوستر رسمی «بندربند» منتشر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





