به گزارش “سینماسینما” منیژه حکمت درباره سینمای پساتحریم با روزنامه سینما گفت:
ما چشمانتظار اتفاقات خوب بعد از برجام هستیم. باید به منظور سالنسازی با کمپانیهای خارجی وارد مذاکره شویم و امکانات زیربناییمان را به روز کنیم. ما میتوانیم دالبی را به سینما بیاوریم و صدای استانداردی داشته باشیم. بعد با شرکتهای خارجی وارد مذاکره شویم و فیلمهای آنان را به ایران بیاوریم و نمایش بدهیم تا مشابهتهای فرهنگی کشف شود و ارتباطات نزدیکتر شود، این اتفاق در کشورهای همسایه مثل دبی و کویت رخ داده و موفقیتآمیز بوده است. به این طریق کم کم میتوانیم قدرت خود را در پخش جهانی فیلمها هم بالاتر ببریم و آثار ایرانی به شیوه بهتری در خاور میانه به نمایش در بیاید. هر گونه تجهیزات و امکاناتی که سینمای ما را به روز تر کند، میتواند به ایران وارد شود و بعد از لغو تحریمها امکان عملی شدن این ایدهآلها بیشتر است.
ما باید برای دوران بعد از تحریم یک برنامهریزی منسجم پساتحریمی داشته باشیم. تیم خود ما در حال انجام یک سری برنامهریزی است و قرار است به زودی به اتفاق علی سرتیپی آن را به وزارت ارشاد ارائه کنیم. حرکتهای جدید ما بر مبنای جهانیتر شدن جلو خواهد رفت. امروز، نیاز به یک برنامهریزی مدون و دقیق به شدت احساس میشود. سرمایهگذاران بزرگ خارجی میتوانند در ایران هم شروع به فعالیت کنند، همانطور که به سایر کشورهای خاور میانه قدم گذاشتهاند. وقتی سرمایهگذاری در زمینههای مختلف شکل بگیرد، کیفیت کار از هر نظر بالا میرود. خلاقیت هنرمندان ایرانی برای همه ثابت شده است. آن وقت حتما سطح کیفی آثار هم بالاتر میرود. ما به عنوان تهیهکنندگان مستقل که دغدغه سینما را داریم، خوشحالیم که از آن دوران سخت عبور کردهایم و داریم به دوران پر رونقی میرسیم و در تلاشیم به نحو احسن از این تغییرات استفاده کنیم.
منبع: روزنامه سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- طراحی در سینما در هفته طراحی تهران
- منیژه حکمت از جشنواره داکا جایزه گرفت
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- مهر آمد، سینما هم میآید؟!
- سینمای ایران در دهه آینده/ به مناسبت روز ملی سینما
- حضور «ملخ» در بخش رقابتی جشنواره ونکوور
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- بلوغ بازیگری برآمده از یک خانواده سینمایی/ درباره بازی پگاه آهنگرانی
- در بند اما سبز/ نگاهی به فیلم «بندربند»
- اولین حضور بینالمللی «ملخ» در یک جشنواره آمریکایی
- چرا دراماتیک نیستیم؟/ سینمای جزئیات، سینمای کلیات
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- صِفر، نوزده/ سوءتفاهم دربارهی مفهوم قضاوت
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با منیژه حکمت کارگردان فیلم «بندربند»/ یاور من مردم هستند
- با طرحی از فرهاد فزونی؛ پوستر رسمی «بندربند» منتشر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





