در حالی که دیروز گلدن گلوب نامزدهای هفتاد و پنجمین دوره خود را معرفی کرد، نبودن کارگردانهای زن در میان نامزدها به جنجال امروز بدل شده است.
به گزارش سینماسینما، در میان نامزدهای گلدن گلوب حضور ناگهانی فیلم «همه پولهای دنیا» ساخته ریدلی اسکات همان قدر خبرساز شده که نبودن نام هیچ کارگردان زن در میان نامزدها.
کریستوفر پلامر که در دقیقه ۹۰ به جای کوین اسپیسی جلوی دوربین ریدلی اسکات رفت به طرزی غیرباور در میان نامزدهای گلدن گلوب جای گرفت و از سوی دیگر گرتا گرویگ کارگردان فیلم «لیدی برد» که با اقبال منتقدان و جوامع هنری روبه رو شده بود از حضور در فهرستی جاماند که توسط کارگردان های مردی چون ریدلی اسکات، گییرمو دل تورو، مارتین مکدونا، کریستوفر نولان و استیون اسپیلبرگ پر شده بود.
پتی جنکینز که با فیلم ابرقهرمانی «زن شگفت انگیز» در راس باکس آفیس جای گرفته بود نیز از رسیدن به این فهرست جا ماند. در همین حال دی رییس از نتفلیکس با درام «مادباند» و کاترین بیگلو برای درام «دیترویت» نیز به این فهرست راه نیافتند.
مکدونا در این باره گفت: این واقعا شرمآور است. کارگردان و نویسنده «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» افزود: میدانم زنان فیلمنامهنویس بزرگی امسال مورد تایید قرار گرفتند اما در بخش کارگردانی به آنها توجهی نشد. شاید در اسکار جبران شد.
گرویگ ۳۴ ساله در بخش بهترین فیلمنامه برای «لیدی برد» نامزد شد و این فیلم در دو بخش بازیگری نیز نامزد دریافت جایزه برای بازی سیرشا رونان برای نقش اصلی و لوری متکالف در بخش بازیگر زن مکمل شد.
متکالف در این باره گفت بازی در فیلم گرویگ کاری با همکاری کامل و بدون استرس بود و گرویگ از تجربه خودش خیلی خوب برای هدایت بازیگران و عوامل سازنده استفاده کرد.
در همین حال فیلم ریدلی اسکات یعنی «همه پولهای دنیا» نیز برای بازی کریستوفر پلامر نامزد دریافت جایزه شد و میشل ویلیامز دیگر بازیگر این درام نیز در بخش بازیگران زن نامزد شده است.
پلامر جایگزین نقش کوین اسپیسی شده است که از فیلم خارج شد تا به دنبال رسواییهای جنسی وی، جایی از او در این فیلم نباشد. اسکات در آخرین لحظه این تصمیم را گرفت و فیلم قرار است ۲۵ دسامبر اکران شود.
وی در این باره گفت: به بازی میشل و کریس افتخار میکنم. وی در این پیام ایمیلی افزود: با وجود چالش ناخواستهای که با آن روبه رو شدیم توانستیم فیلمبرداری را تمام کنیم و به مخاطبانمان در سراسر جهان اعلام میکنم که میتوانند فیلم ما را سروقت ببنیند.
دیگر سورپرایز فهرست نامزدها، انتخاب بازیگر ویتنامی-آمریکایی یعنی هونگ چاو برای نقشش به عنوان بهترین بازیگر زن مکمل بود که در فیلم «کوچک سازی» ارایه شده بود.
دیگر شگفتی امسال شامل نادیده گرفته شدن فیلم کمدی رمانتیک «مریض بزرگ» محصول آماوزن بود که هیچ نامزدیای کسب نکرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۳ معرفی شدند/ موفقیت برای اسپیلبرگ و مکدونا
- نامزدهای جوایز گلدن گلوب معرفی شدند/ «قهرمان»، نامزد بهترین فیلم بینالملل
- «گلدن گلوب» دست به اصلاحات میزند/ افزایش ۵۰ درصدی اعضا
- گلدن گلوب ۲۰۲۱ کمترین میزان تماشاگر را داشت
- سخنرانی پرشور جین فوندا در مراسم گلدن گلوب/ داستانها میتوانند مردم را متحول کنند
- معرفی برندگان «گلدن گلوب ۲۰۲۱»/ «سرزمین آوارهها» باز هم برگزیده شد
- رییس پیشین گلدن گلوب: عضو سیاهپوست نداریم
- جوایز گلدن گلوب زیر بار سنگین انتقادات
- درخواست انجمن مطبوعات خارجی هالیوود/ نامزدهای گلدن گلوب در خانه بمانند و تجمع نکنند
- نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۱ معرفی شدند
- شانس آلپاچینو برای نامزدی گلدن گلوب/ بی اعتنایی در «امی» جبران میشود؟
- پس از اسکار و بفتا، مراسم گلدن گلوب نیز به تعویق افتاد
- کرونا قوانین گلدن گلوب را تغییر داد
- ایناریتو از جشنواره سارایوو جایزه گرفت
- اپرایی که وودی آلن به سبک دسیکا و فلینی روی صحنه میبرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





