در حالی که دیروز گلدن گلوب نامزدهای هفتاد و پنجمین دوره خود را معرفی کرد، نبودن کارگردانهای زن در میان نامزدها به جنجال امروز بدل شده است.
به گزارش سینماسینما، در میان نامزدهای گلدن گلوب حضور ناگهانی فیلم «همه پولهای دنیا» ساخته ریدلی اسکات همان قدر خبرساز شده که نبودن نام هیچ کارگردان زن در میان نامزدها.
کریستوفر پلامر که در دقیقه ۹۰ به جای کوین اسپیسی جلوی دوربین ریدلی اسکات رفت به طرزی غیرباور در میان نامزدهای گلدن گلوب جای گرفت و از سوی دیگر گرتا گرویگ کارگردان فیلم «لیدی برد» که با اقبال منتقدان و جوامع هنری روبه رو شده بود از حضور در فهرستی جاماند که توسط کارگردان های مردی چون ریدلی اسکات، گییرمو دل تورو، مارتین مکدونا، کریستوفر نولان و استیون اسپیلبرگ پر شده بود.
پتی جنکینز که با فیلم ابرقهرمانی «زن شگفت انگیز» در راس باکس آفیس جای گرفته بود نیز از رسیدن به این فهرست جا ماند. در همین حال دی رییس از نتفلیکس با درام «مادباند» و کاترین بیگلو برای درام «دیترویت» نیز به این فهرست راه نیافتند.
مکدونا در این باره گفت: این واقعا شرمآور است. کارگردان و نویسنده «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» افزود: میدانم زنان فیلمنامهنویس بزرگی امسال مورد تایید قرار گرفتند اما در بخش کارگردانی به آنها توجهی نشد. شاید در اسکار جبران شد.
گرویگ ۳۴ ساله در بخش بهترین فیلمنامه برای «لیدی برد» نامزد شد و این فیلم در دو بخش بازیگری نیز نامزد دریافت جایزه برای بازی سیرشا رونان برای نقش اصلی و لوری متکالف در بخش بازیگر زن مکمل شد.
متکالف در این باره گفت بازی در فیلم گرویگ کاری با همکاری کامل و بدون استرس بود و گرویگ از تجربه خودش خیلی خوب برای هدایت بازیگران و عوامل سازنده استفاده کرد.
در همین حال فیلم ریدلی اسکات یعنی «همه پولهای دنیا» نیز برای بازی کریستوفر پلامر نامزد دریافت جایزه شد و میشل ویلیامز دیگر بازیگر این درام نیز در بخش بازیگران زن نامزد شده است.
پلامر جایگزین نقش کوین اسپیسی شده است که از فیلم خارج شد تا به دنبال رسواییهای جنسی وی، جایی از او در این فیلم نباشد. اسکات در آخرین لحظه این تصمیم را گرفت و فیلم قرار است ۲۵ دسامبر اکران شود.
وی در این باره گفت: به بازی میشل و کریس افتخار میکنم. وی در این پیام ایمیلی افزود: با وجود چالش ناخواستهای که با آن روبه رو شدیم توانستیم فیلمبرداری را تمام کنیم و به مخاطبانمان در سراسر جهان اعلام میکنم که میتوانند فیلم ما را سروقت ببنیند.
دیگر سورپرایز فهرست نامزدها، انتخاب بازیگر ویتنامی-آمریکایی یعنی هونگ چاو برای نقشش به عنوان بهترین بازیگر زن مکمل بود که در فیلم «کوچک سازی» ارایه شده بود.
دیگر شگفتی امسال شامل نادیده گرفته شدن فیلم کمدی رمانتیک «مریض بزرگ» محصول آماوزن بود که هیچ نامزدیای کسب نکرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۳ معرفی شدند/ موفقیت برای اسپیلبرگ و مکدونا
- نامزدهای جوایز گلدن گلوب معرفی شدند/ «قهرمان»، نامزد بهترین فیلم بینالملل
- «گلدن گلوب» دست به اصلاحات میزند/ افزایش ۵۰ درصدی اعضا
- گلدن گلوب ۲۰۲۱ کمترین میزان تماشاگر را داشت
- سخنرانی پرشور جین فوندا در مراسم گلدن گلوب/ داستانها میتوانند مردم را متحول کنند
- معرفی برندگان «گلدن گلوب ۲۰۲۱»/ «سرزمین آوارهها» باز هم برگزیده شد
- رییس پیشین گلدن گلوب: عضو سیاهپوست نداریم
- جوایز گلدن گلوب زیر بار سنگین انتقادات
- درخواست انجمن مطبوعات خارجی هالیوود/ نامزدهای گلدن گلوب در خانه بمانند و تجمع نکنند
- نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۱ معرفی شدند
- شانس آلپاچینو برای نامزدی گلدن گلوب/ بی اعتنایی در «امی» جبران میشود؟
- پس از اسکار و بفتا، مراسم گلدن گلوب نیز به تعویق افتاد
- کرونا قوانین گلدن گلوب را تغییر داد
- ایناریتو از جشنواره سارایوو جایزه گرفت
- اپرایی که وودی آلن به سبک دسیکا و فلینی روی صحنه میبرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری