نشست پرسش و پاسخ فیلم «کوپال» ساخته کاظم ملایی با حضور عوامل این فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
به گزارش سینما سینما، نشست پرسش و پاسخ فیلم «کوپال» با حضور کاظم مُلایى، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده، لوون هفتوان، پوریا رحیمی سام، بازیگران، محمد اکبری، مشاور هنری و طراحى صحنه، مجید گرجیان، مدیر فیلمبردارى، حامد صمدزاده، مدیرصدابردارى، بابک میززاخانى، موسیقى متن، با اجرای محمود گبرلو امروز (چهارشنبه چهاردهم بهمن ماه) در سالن سعدى برج میلاد برگزار شد.
در ابتداى این نشست کاظم مُلایی برخورد با این فیلم را به دلیل فرم خاصش صفر و صدی عنوان کرد و افزود: من برای کار دکوپاژ مشخصى داشتم و هر آنچه که با حقیقت عاطفی شخصیت مطابقت نداشت، کنار گذاشتم.
وی درباره همکاری با فیلمبردار پروژه گفت: فضای کار آقای گرجیان بسیار رئالیستی است و من به این دلیل که دوست داشتم فیلم اولم قصه گو باشد، نیاز به فیلمبردار رئال داشتم. با توجه به فضای آبستره فیلمنامه، بستر اغراق آمیز شدن فیلم وجود داشت.
مُلایی تعدد دوربین ها را مهمترین چالش فیلمبرداری عنوان کرد و ادامه داد: ما به غیر از دوربین اصلی، ٣٣ دوربین مدار بسته و یک دوربین گوپرو داشتیم که کار را مشکل می کرد.
کارگردان «کوپال» درباره حضور تک نقش لوون هفتوان گفت: در ابتدا قرار نبود آقای هفتوان حضور داشته باشند و با انتخاب ایشان دست به بعضی تغییرات بر اساس فیزیک و شیمی بازیگر زدم و گذشته شخصیت را پررنگ تر کردم.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا فیلم در حمایت از محیط زیست است یا خیر، گفت: کوپال در ابتدا یک شکارچی بود که به اساسنامه شکار پایبند بود، اما بعد از مرگ فرزندش به شکارکُش تبدیل می شود.
وی حمایت سازمان محیط زیست از این فیلم را محدود به حمایت معنوی عنوان کرد.
در این نشست لوون هفتوان درباره حضور در نقش «کوپال» گفت: زمانی که فیلمنامه را خواندم به وسواس آقای ملایی غبطه خوردم و امیدوارم که ما توانسته باشیم هر آنچه را در فیلمنامه وجود داشت، اجرا کنیم.
وی تجربه حضور در تک نقش را سخت عنوان کرد و افزود: برای من حضور در نقش اول یا مکمل اهمیتی ندارد و ترجیحم حضور در نقش های مکمل است.
وی با بیان اینکه سینمای ما در حال پیدا کردن یک راه جدید است، ادامه داد: اگر فیلمنامه ای را دوست داشته باشم، حتی اگر نقشى کوتاه باشد، قبول می کنم.
در ادامه نشست، پوریا رحیمی سام گفت: کار کردن در پروژه هایی مثل «کوپال» این موقعیت را به بازیگران می دهد که از فضاهای یکنواخت دور شوند. من با فیلم اولى های زیادی کار کردم که الان ستاره هستند و بازی در چنین فیلم هایی را سرمایه گذاری برای آینده می دانم.
رحیمی سام ادامه داد: بهاى فیلم هاى تجربه گرایی مثل «کوپال» ممکن است سنگین باشد. در این فیلم، سازنده برای اینکه فیلمی مستقل بسازد و امضایش پای فیلم باشد، سختی های زیادی را تحمل کرد.
محمد اکبری درباره همکاری با پروژه «کوپال» گفت: من از نگارش فیلمنامه در جریان کلیات کار بودم. پیش تولید این فیلم در اسفند ٩٣ آغاز شد و در آبان ٩۴ فیلم را کلید زدیم و در ۵٣ جلسه کار را فیلمبرداری کردیم.
بابک میرزاخانی این تجربه را دلچسب عنوان کرد و افزود: کارگردان به من گفت هر کاری دوست داری بکن. تنها در جهان فیلم باش! فکرنمی کنم بتوانم به این زودی ها به این نحو در فیلمی حضور داشته باشم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کاظم ملایی در گفتوگو با سینماسینما/ امیدوارم در بازار گرم سینما، «کوپال» از یاد نرود
- بزرگداشت لوون هفتوان با نمایش فیلم «کوپال» در کانادا
- «کوپال» بهترین فیلم یک جشنواره آمریکایی شد
- جایزه بزرگ جشنواره مونترال برای «کوپال»
- اهدای جایزه ویژه هیات داوران جشنواره کلکته به «کوپال»
- «کوپال» بهترین فیلم جشنواره همیلیتون کانادا شد
- «کوپال» به دهلی میرود
- ادامه حضورهای جهانی «کوپال» در جشنوارههای آمریکایی
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- نمایش «کوپال» در دو جشنوارهی امریکایی
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
- اولین تیزر از پشت صحنه «ماجرای نیمروز»/ فیلم
- نگاهی به وضعیت یک ماه اخیر سینما به بهانه اسکار فرهادی/ شرایط لغزنده!
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- جشنواره «هاتداکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاریهای تهدید کننده
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پل استر درگذشت
- رامین حسینپور بهترین آهنگساز فستیوال لسآنجلس شد
- رقابت ویژه چند فیلم و تعطیلی یک روزه سینما
- «پر» در جشنواره ورونژ روسیه نمایش داده میشود
- مسعود اسکویی درگذشت
- برگزیدگان جشنواره فیلم پکن معرفی شدند/ تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
- «سیم خاردار» در کازابلانکا
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
- نمایشگاه نقاشی «درخت جان» در گالری کاما
- رضا شیخی فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
- پایان فیلمبرداری «خالد» در زیگورات
- معرفی آثار راه یافته به بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- امیر جدیدی، منصور بهرامی میشود
- زیر پوست شهر/ نگاهی به سریال «افعی تهران»
- هیات داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند/ گلادستون، کورئیدا و بایونا در فهرست
- هفته دوم «مجنون آن لیلی» هم به سانس فوقالعاده رسید/ «فین جین» پرمخاطب ترین نمایش عمارت نوفللوشاتو شد
- حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر میرود
- بزرگداشت بهرام شاه محمدلو برگزار میشود
- ده جایزه جشنواره هندی برای «انتقام تیرهروزان» ایرانی/آمریکایی
- بستههای مکالمه پرتخفیف همراه اول بهمناسبت روز ملی خلیجفارس
- به تو هم سخت میگذرد؟/ نگاهی به فیلم «منطقه تحت نظر»
- معرفی پروژه جدید کارگردان «باربی»؛ گرتا گرویگ «نارنیا» را میسازد
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- اختتامیه دومین دوره جشنواره «عروسکخونه»/ پیشکسوتان و فعالان عرصه کودک به سمت احیای نمایشهای عروسکی میروند