علی نصیریان معتقد است که ساخت سریال و فیلم فقط کار دولت نیست بلکه دولت باید بیشتر در بسترسازی حمایت و دخالت کند.
به گزارش سینماسینما، علی نصیریان درباره ارتقای سطح شبکه نمایش خانگی، اظهار کرد: این رسانه اگر بتواند سر پای خودش بایستد، اتفاق خوبی است زیرااز یکجانبه بودن سریالها که فقط تلویزیون تولید کننده آن است، کاسته میشود.
بازیگر سریال «هزاردستان» با اشاره به اینکه اثر هنری باید تنوع داشته باشد و از بخشهای مختلف تولید شود، ادامه داد: ساخت سریال و فیلم فقط کار دولت نیست بلکه دولت باید بیشتر در بسترسازی حمایت و دخالت کند.
نصیریان تاکید کرد: بنده به شخصه علاقه زیادی دارم که شبکه نمایش خانگی رونق بگیرد و بخش خصوصی بهترین گزینه برای این کار است.
بازیگر فیلم سینمایی «کفشهای میرزا نوروز» با مقایسه سریالسازی شبکه نمایش خانگی با تلویزیون، توضیح داد: شبکه نمایش خانگی فرصت بیشتری برای انتخاب به هنرمندان میدهد و درواقع فیلمناهههای به روزتری در این فضا نوشته و کار میشود اما در تلویزیون متاسفانه شاهد عقبگرد فیلمنامه هستیم.
وی گفت: چرا باید دوباره بعضی کارهایی که قبلاً ساخته و دیده شده در تلویزیون تکرار شود؟ ساخت سوژههای بیربط و تکراری چه تاثیری دارد و چرا این همه پول و انرژی برای این کارها گذاشته میشود؟
نصیریان با تاکید بر اینکه ظرفیت علاقه مردم بیش از خروجیهای آثار هنری است، افزود: تولیدات هنری ما باید کیفیت بهتری داشته باشد چراکه در تمام زمینههای هنری آدمهای خلاق و با استعداد داریم.
وی همچنین درباره برگزاری جشنواره بین المللی فیلم یاس برای آثار ویدئویی و نمایش خانگی، تصریح کرد: برگزاری جشنوارههای هنری شاید برای افرادی مثل من خیلی ایجاد انگیزه نکند اما حتما برای جوانان که تازه قصد ورود به این عرصه را دارند تاثیرگذار خواهد بود.
نصیریان با اشاره به مفید بودن برگزاری این جشنواره افزود: باید تلاش کنیم رقابت جدی و جشنوارهای پربار برگزار کنیم تا کسانی که در آنجایزه میگیرند با انگیزهای دوچندان کار خود را ادامه دهند.
بازیگر فیلم «بوی پیراهن یوسف» درباره تفاوت بازی در شبکه نمایش خانگی نسبت به باقی فضاهای نمایشی، گفت: بازی در این رسانههای مختلف برای من تفاوتی ندارد چون همه این آثار را مردم میبینند، حالا فرقی نمیکند از طریق چه رسانهای منتشر شود و آنچه اهمیت دارد با کیفیت بودن اثر است.
نصیریان درباره انگیزه حضورش در شبکه نمایش خانگی و بازی در سریال «شهرزاد» خاطرنشان کرد: انگیزه اولم نام کارگردان بود چون پیش از این با حسن فتحی در چند اثر تجربه همکاری داشتم و این همکاریها باعث شد شناخت خوبی از کار ایشان پیدا کنم.
بایگر سریال «میوه ممنوعه» با بیان اینکه فتحی جزء کارگردانهای فرهیخته، مطلع و مسلط به کار است، ادامه داد: همچنین با خواندن چند قسمت اول سریال شهرزاد قصه و نقش بزرگ آقا برایم جذاب به نظر رسید بنابراین پیشنهاد بازی در سریالی که میخواست برای شبکه نمایش خانگی ساخته شود را با رغبت تمام پذیرم.
چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس به دبیری سید مصطفی ابطحی از ۹ تا ۱۳ آبان در استان مازندارن برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تقدیر ویژه جشنواره شبهای سیاه تالین از نصیریان/ علی نصیریان: مدیون تازهنفسها هستیم
- بزرگداشت و رونمایی از کتاب فرهاد آییش با حضور علی نصیریان برگزار شد
- در دومین هفته اکران؛ تیزر «هفت بهارنارنج» منتشر شد
- از «ناییجان» تا «هامون»؛ کاراکترهای ماندگار جشنواره فیلم فجر
- نصیریان: سینما را از مهرجویی آموختم/ اولین حضور رئیس جدید سازمان سینمایی در میان هنرمندان
- سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛ پروانه زرین روی شانه برگزیدگان
- علی نصیریان در سالگرد تماشاخانه سنگلج مطرح کرد: تئاتر را نمیتوان دیکته کرد
- «سیصد» از علی نصیریان تقدیر کرد
- فرهنگ رکن زندگی، حیات و هویت یک ملت است/ «ناخداخورشید»؛ معرفی خردمندانهای از سینمای ایران
- حضور «هفت بهار نارنج» در بخش رقابتی جشنواره داکا
- دیدار با علی نصیریان در موزه سینما
- یادداشت علی نصیریان به مناسبت روز ملی سینما/ لذت بزرگ زندگی من بازی در تئاتر و سینماست
- همزمان با روز ملی سینما؛ پوستر فیلمهای خاطرهانگیز در موزه سینما نمایش داده میشود
- طبیعت خلاق در کار نمایش؛ علی نصیریان تجربههای سینمایی خود را با علاقهمندان به اشتراک میگذارد
- واکنش نصیریان به حذف دروس عمومی از کنکور/ زبان و ادبیات فارسی هویت و بخشی از شناسنامه ماست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





