یک مدیر سینمایی در شهر مشهد با بیان اینکه باید بین سینماداران تعامل بهتری صورت بگیرد، گفت: وجود یک رقابت سالم میتواند باعث رشد همه ما شود و نباید این تصور وجود داشته باشد که موفقیت کسی به معنی شکست خوردن دیگری است و اگر یک پردیس سینمایی با اقبال مواجه میشود به معنی افت فروش بقیه سینماها نیست.
به گزارش سینماسینما، پیام دارابی مدیر پردیس سینمایی «اطلس مشهد» که حدود هشت ماه است از افتتاح آن میگذرد در گفتوگویی با بیان اینکه “تعامل بین سینمادارن مشهد خوب نیست” بیان کرد: اگر سینماداران یا مدیران سینما نگاهشان به این صورت باشد که موفقیت هر کدام از آنها باعث برنده شدن دیگری هم میشود و اگر یک پردیس سینمایی با اقبال مواجه میشود به معنی افت فروش بقیه سینماها نیست، میتوان به رونق گرفتن صنعت سینما کمک کرد.
پیام دارابی با تاکید بر اینکه “به نفع همه ماست که صنعت سینما رونق داشته باشد” گفت: بر اساس آمار سایت سینماتیکت ما جمعه شب (۲۰ مهر ماه) توانستیم از نظر تعداد مخاطب، رکورد سینماهای شهرستانها را بزنیم و حدود ۶هزار نفر مخاطب به این سالن آمد اما پس از انتشار این خبر با تعدادی آمارسازی توسط دیگر سینماها مواجه شدیم که باتوجه به پیگیریهای ما از سایتهایی مثل سینماتیکت متوجه شدیم رقم واقعی چیز دیگری است! و در واقع با اعلام این اعداد و ارقام نادرست توسط دیگر سینماها، ما از نظر مخاطبان دروغگو به نظر میرسیم. درصورتی که وجود یک رقابت سالم میتواند باعث رشد همه ما شود و نباید این تصور وجود داشته باشد که موفقیت کسی به معنی شکست خوردن دیگری است.
او اضافه کرد: مشهد چه به لحاظ جمعیت ساکن و چه حضور مسافر و زائر هنوز از نظر صنعت سینما اشباع نشده است و تا زمانی که فیلم خوب باشد اقبال مردمی وجود دارد. میزان حمایتها از طرف وزارت ارشاد و موسسه سینماشهر نیز بسیار خوب است و تفاوت چندانی بین تهران و مشهد ندیدهام. ما فقط باید بتوانیم تعداد مخاطبان سینما را زیاد و اعتماد آنها را جلب کنیم.
وی درباره شرایط و تعداد سالنهای این پردیس سینمایی که فعالیت خود را از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر آغاز کرده است، توضیح داد: این پردیس سینمایی حدود هشت ماه است که بازگشایی شده و ۱۱ سالن نمایش فیلم دارد که سه سالن آن VIPو یک سالن CIP است. این سالنها مبله هستند و حدود ۲۲ نفر مخاطب را در خود جای می دهند و امکان پذیرایی حتی وعده های غذایی هم وجود دارد. به لحاظ سیستم نمایش هم از بهترین تجهیزات استفاده شده و بلیت نمایش فیلم برای هر نفر در سالنهای اختصاصی ۵۰ هزار تومان است.
پیام دارابی با اشاره به توریستی بودن شهر مشهد گفت: برای سالن CIP از وزارت ارشاد مشهد مجوز گرفتهایم تا بتوانیم فیلمهای خارجی یا حتی ایرانی با ترجمه و زیرنویس عربی داشته باشیم. اکنون بصورت خیلی محدودی مجوز اکران برخی از فیلمهای خارجی نیز صادر شده که با حفظ سانس فیلمهای ایرانی میتوانیم آثار خارجی نیز نمایش دهیم. در سالنهای VIP نیز میتوانیم به درخواست مخاطب فیلمهای روز یا آثار دارای مجوز نمایش که به طور مثال از زمان اکرانشان گذشته است را هم با هماهنگی تهیه کننده فیلم اکران کنیم.
او در پایان بیان کرد: یک سالن تئاتر هم داریم که چند منظوره استفاده میشود اما در برنامهمان است تا یک سالن اختصاصی تئاتر نیز داشته باشیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعتراض سینماداران به کسر مالیات ۲۵ درصدی/ تغییر کاربری میدهیم
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- محمد خزاعی خبر داد: پیگیری جدی سازمان سینمایی برای افزایش ظرفیت بلیت فروشی سینماها
- رئیس انجمن سینماداران: ۸۷ سینما در کل کشور بدهی دارند/ اکثر سینماها کاملا ورشکسته شدهاند
- درخواست شورای صنفی نمایش برای صبر بیشتر سینماداران؛ تعطیل نکنید!
- جزییات طرح حمایتی سازمان سینمایی برای بازگشایی سینماها
- آیا تماشاگر خوب، تماشاگر مرده است؟
- معرفی ۳۰ سینما جهت دریافت وام + فهرست
- مصطفی کیایی: مجبوریم از طریق وکیل و قانون پولهایمان را از سینماداران بگیریم
- یادداشت محمدمهدی عسگرپور/ کرونا، سینما و صف ماسکداران
- «نمایه»/ در «اکران» ز که نالیم، که از ماست که برماست!
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- نگاهی به سینماهای متروک شهر تهران/ سالنهایی که تبدیل به انباری و ورزشگاه شدند
- ضیا هاشمی: سینماداران قصد تسویه حساب گیشه جامجهانی را ندارند
- هفت سینما درآمد نمایش مسابقات جامجهانی را واریز کردند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد