نورالدین زرین کلک سال گذشته به بهانه حضور فاطمه معتمدآریا به عنوان داور در جشنواره ونیز به ذکر خاطرهای از این بازیگر پرداخت که مرور آن خالی از لطف نیست.
به گزارش سینماسینما، او در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: عکس و خبر فاطمه معتمدآریا را دیدم که به داوری در فستیوال ونیز رفته است… و به یاد آوردم وقتی را که فیلم اتل متل توتوله را می ساختم، احتیاج به نقاشی های بچه گانه داشتم، پس بهترین انتخابم این بود که به کتابخانه کودکان و نوجوانان نیاوران که فاصله کمی با خانه داشت بروم و به مدد شاگردهای نقاشی، نیاز فیلم را تامین کنم.
از سرپرست کتابخانه و مربی نقاشی بچه ها، خانم جواهری اجازه گرفتم و رفتم به کارگاهی که شاگردانش بین هفت تا یازده ساله بودند. همه نقلی، بازیگوش و شاداب… یعنی همان که من می خواستم!!
مدت ده روز هر روز صبح تا ظهر کارم رفتن به کتابخانه و کار کردن با این نوجوان های سرزنده و دوست داشتنی بود؛ یک روز گاو کشیدند، یک روز زن کردی، یک روز حسنی، یک روز محمود بالا بالا، یک روز سلیمون و قلیون همین طور تا آخر شعر اتل متل…
بعد نقاشی هایی که هر کدامش یک اثر هنری فوق العاده بود و چند پاکت بزرگ را پر می کرد، آوردم کانون و کار حرکت دادن و شعر و موزیک شروع شد و چند ماه وقت گرفت تا شد یک فیلم کارتون خالص کودکانه و صددرصد ایرانی.
حالا که آن فیلم را نگاه می کنم در تیتراژ فیلم و در لیست نقاش ها این اسم را می بینم: فاطمه معتمدآریا ۹ ساله!!!
یعنی همین هنرپیشه صاحب نام و با شخصیت سینمای ایران و داور جشنواره ونیز!
او همیشه یکی از محبوب ترین دخترهای من بوده و هست.
این فیلم در یوتیوب قابل دسترسی است.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چشیدن طعم نابرابری/ نگاهی به فیلم «عامهپسند»
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
- «تهران سیمین»؛ داستانِ تهرانی که فاطمه معتمدآریا تجربه کرده است!
- تیرهتر از شب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- اظهارات معتمدآریا درباره اهانتهای بیسابقه به سینماگران و مشکل مالیاتی
- در دیار خود غریب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- ققنوسی که از خاکستر برنخاست/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- فاطمه معتمدآریا با «بچه» روی صحنه میرود
- با انتخاب کامل بازیگران و عوامل، فیلمبرداری «شوماه» در شهرک دفاع مقدس آغاز شد
- اجرای «بانوی محبوب من» گلاب آدینه با حضور فاطمه معتمدآریا آغاز شد
- چهار جایزه اصلی جشنواره سانفرانسیسکو برای «بنفشه آفریقایی»
- پروانه نمایش «روزی روزگاری آبادان» صادر شد
- «مجبوریم» در جشنواره «مونز» بلژیک
- «انبار» در ترکیه به رقابت میپردازد
- «بنفشه آفریقایی» به جشنواره آتلانتا رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





