دو فیلم کوتاه ایرانی به جشنواره بینالمللی Fronteras Micro-film راه یافتند.
به گزارش سینماسینما، اسامی بیست فیلم کوتاه جشنواره بینالمللی Fronteras Micro-film شامل شانزده فیلم از ایالات متحده، دو فیلم از ایران، یک فیلم از مکزیک و یک فیلم از استرالیا اعلام شد. این جشنواره در آلبوکرکی و سانتافی، نیومکزیکو، ایالات متحده آمریکا برگزار میشود.
دو فیلم ایرانی پذیرفته شده برای شرکت در این جشنواره «چیدن» اثر شاهو احمدی و «رؤیای آزادی» ساختهی ساسان گلفر هستند.
فیلم «چیدن» با زمان نمایش هفت دقیقه به ماجرای رویارویی یک پیرمرد با چند نوجوان به باغ میوهی او دستبرد میزنند، میپردازد. «رؤیای آزادی» با زمان نمایش پنج دقیقه داستان گربهای را بازگو میکند که در خاطرات، رؤیاها و واقعیت با مفاهیم مرگ، زندگی و آزادی دست و پنجه نرم میکند.
جشنواره Fronteras Micro-film با پشتیبانی دپارتمان هنر و فرهنگ شهر آلبوکرکی در روزهای دوم تا چهارم ژوئن (۱۲ تا ۱۴ خرداد) در آلبوکرکی و ۱۶ تا ۱۸ ژوئن (۲۶ تا ۲۸ خرداد) در سانتافی برگزار خواهد شد و فیلمهای برگزیده در سالن سل تیهتر آلبوکرکی و کیورنتز نیو میدیا سانتافی نمایش داده میشوند. اسامی سه فیلم برندهی رقابت در جشن شب افتتاحیه جشنواره (و همچنین به صورت آنلاین) اعلام خواهد شد.
لینک کوتاه
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





