در بخش «جام جهاننما»ی سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر فیلمی از لیتوانی حضور دارد که کارگردان آن در دوره سی و پنجم هنرجوی بخش دارالفنون جشنواره بوده است.
به گزارش سینماسینما، فیلم «نجاتیافتگان تابستان» (Summer Survivors) محصول سال ۲۰۱۸ کشور لیتوانی به کارگردانی ماریا کاوتارادزه (Marija Kavtaradze) در بخش «جشنواره جشنوارهها» در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.
«نجاتیافتگان تابستان» که نخستین اثر بلند سینمایی ماریا کاوتارادزه است، روایتگر داستان مددجویی است که با دو بیمار مبتلا به اختلالات روانی قدم در یک سفر جادهای میگذارد.
این فیلم تا به حال در جشنوارههای تورنتو، ریکیاویک، تالین، تفلیس، کرالا و گوتبرگ روی پرده رفته و توانسته است نظر منتقدان را به خود جلب کند.
ماریا کاوتارادزه یکی از هنرجویان بخش دارالفنون دوره سی و پنجم جشنواره جهانی فیلم فجر از کشور لیتوانی بود و در این فاصله توانست ضمن دنبال کردن فیلمسازی به شکل حرفهای با ساخت این اثر در جشنوارههای دیگری از جهان شرکت کند.
«جام جهاننما» یا «جشنواره جشنوارهها» از بخشهای اصلی ولی غیررقابتی جشنواره جهانی فیلم فجر است. در این بخش فیلمهایی از ایران و جهان به نمایش درمیآیند که پیش از این از جشنوارههای مهم جهان جوایزی را کسب کردهاند.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سیوهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کیهان : ادغام جشنواره جهانی با جشنواره ملی با استقبال قاطبه سینماگران مواجه شده است
- گفتگو با محمدمهدی عسگرپور/ تریبون سینماگران نافذتر از دادوستدهای سیاسی است
- بیانیههای گلایهآمیز «مستندسازان»/ جای خالی مستندسازان در تجلیل از افتخارآفرینان/ پاسخ امیر اسفندیاری
- آیین تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بینالملل برگزار شد/ قولی که شهردار تهران داد
- «روباه» ایرانی در سه جشنواره جهانی
- «متولد۶۵» در دومین حضور جهانی به هند میرود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





