چند روز مانده به شروع هفتادمین دور جشنواره برلین اطلاعات تازه ای درباره فیلم ایرانی پذیرفته شده در مسابقه منتشر شد.
جدیدترین ساخته محمد رسول اف (شیطان وجودندارد) که – مدت زمان آن ۱۵۲ دقیقه و طولانی ترین فیلم محمد رسول اف تا به امروز است، در روزهای پایانی جشنواره به نمایش در میآید وبرمبنای اخبار شنیده شده، خود کارگردان حضور نخواهد داشت. فروش جهانی آن در اختیار فیلم بوتیک است که دفتر آن در آلمان است. درضمن دفترش هم در شهر لیوان فرانسه دارد.
درکاتالوگ این کمپانی، این اثر بعنوان محصول مشترک آلمان و ایران معرفی شده که به زبان فارسی است اما قبلا کاتالوگ جشنواره از کشور چک هم بعنوان یکی از شرکا نام برده بود. فیلم در ایران و به فارسی ساخته شده پوست پرودوکسیون آن نیز آنجا انجام شده است.
بازیگران: احسان میرحسینی، شقایق شوریان ، کاوه آهنگر، و … هستند. درخلاصه داستان آن آمده: چهار مرد در یک رژیم سرکوبگر در برابر یک تصمیم باورنکردنی اما آسان قرار دارند. برخی از آنان برای زندگی خود به حذف زندگی دیگران تن میدهند آنرا با آسودگی خیال انجام میدهند، برای برخی دیگری وظیفه ای که به عهده دارند (به دار زدن محکومان) با دشواری وجدانی همرراه است. برای همگی این مجریان که اعدام میکنند، فقط زندگی افراد ناشناس به عنوان مجرم نیست که مد نظر است، بلکه یک زندگی بطور عام مساله است.
جشنواره برلین امسال از ۲۰ فوریه آغاز میشود و۱ مارس به پایان میرسد. معمولا حضور نداشتن کارگردان یک فیلم بدلایل سیاسی در موقع نمایش فیلمش میتواند برای تبلیغات آن کمک خوبی بکند زمینه ها را برای بحث بیشتری دامن بزند. آیا محمد رسول اف، کارگردان شیطان وجود ندارد، خود در برلین حضور خواهد داشت ؟ باید منتظر شروع جشنواره بود .
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- سپتیمیوس ۲۰۲۵؛ شهره آغداشلو، محمد رسولاف و مهناز افشار در هلند جایزه گرفتند
- رسولاف در لیست فیلمسازان «دور از وطنِ» جشنوارهٔ روتردام
- آکادمی فیلم آلمان برگزیدگانش را شناخت؛ «دانه انجیر معابد» لولای نقرهای گرفت/ میثاق زارع بهترین بازیگر شد
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند
- نامزدهای اسکار و تصاویرشان/ در آستانه جایزه اسکار نود و هفتم
- سهم سینمای ایران از اکران در غرب؛ فقط فیلمهای زیرزمینی
- فیلم رسولاف در میان کاندیداهای نهایی آکادمی/ «دانه انجیر معابد» نامزد اسکار بهترین فیلم بینالمللی شد
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- فیلمهای بینالمللی نامزد گلدن گلوب و گمانهزنی درباره خوششانسترینها
- «دانه انجیر معابد» در میان نامزدهای جایزه بهترین فیلم اروپا
- با حضور ۵۰۰ هزار تماشاگر در پنج هفته اتفاق افتاد/ استقبال غیرمنتظره فرانسویها از «دانه انجیر معابد»
- با ۳ جایزه برای سینماگران ایرانی؛ برندگان جشنواره شیکاگو معرفی شدند
- موفقیت «دانه انجیر معابد» در گیشه
- درباره فیلم «دانه انجیر معابد»/ هبوط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند





