اصغر فرهادى، انوشه انصاری و پروفسور فیروز نادری را به نمایندگى از خود و فیلم «فروشنده» براى شرکت در مراسم اسکار به آکادمى معرفى کرد.به گزارش سینماسینما، در پی انتشار بیانیه اصغر فرهادی مبنی بر عدم شرکت در مراسم اسکار با توجه به قانون ممنوعیت ورود مهاجران هفت کشور مسلمان به آمریکا، اصغر فرهادى، انوشه انصاری و پروفسور فیروز نادری را به نمایندگی از خود و فیلم «فروشنده» براى شرکت در هشتاد و نهمین مراسم اسکار معرفى کرد.
انوشه انصاری، متولد ایران (مشهد) سال ۱۳۴۵، اولین زن ایرانى فضانوردیست که به فضا رفته است. او همچنین چهارمین گردشگر فضاییست که هزینه سفر به فضا را خود پرداخت کرده است .انوشه انصاری در دوران نوجوانی به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد. او مدرک کارشناسی خود را در رشته الکترونیک و مهندسی کامپیوتر از دانشگاه جرج میسون و سپس مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه جرج واشنگتن دریافت کرد و در حال حاضر در حال اخذ کارشناسی ارشد در رشته نجوم از دانشگاه سوینبورن (Swinburne) است. انوشه انصاری عضو Vision Circle وابسته به بنیاد X-prize و همچنین عضو هیات امنای این بنیاد است. او تا کنون افتخارات فراوانی کسب کرده، از جمله: دریافت جایزه ویژه بنیاد ملی زنان پیشگام در کار، دریافت جایزه کارآفرینی دانشگاه جرج میسون، دریافت جایزه دانشآموخته ممتاز و برگزیده دانشگاه جرج واشنگتن و دریافت جایزه سال ناحیه جنوبی کار آفرینی ارنست و یانگ. او عضو هیات مدیره بنیاد (Make-a-Wish) شمال تگزاس و مرکز دفاع از کودکان کالین کانتی (Collin County Children’s Advocacy Center) است و همچنین همکاریهایی با چندین مرکز غیر انتفاعی دیگر، از جمله بنیاد آشوکا (Ashoka) برای حمایت از فعالیتهای کارآفرینان اجتماعی دارد.
همچنین پروفسور فیروز نادری دیگر ایرانى صاحب نام در جهان، متولد ایران (شیراز) ۱۳۲۵ است. او مدیرکل اکتشافات منظومهٔ خورشیدی در ناسا و معاون پیشین مدیرکل تنظیم راهبردهای آزمایشگاه پیشرانش جت (Jet Propulsion Laboratory) در ناسا (NASA) است. فیروز نادری تحصیلات متوسطه خود را در ایران به پایان رساند و پس از آن به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد. او تحصیلات دانشگاهی خود را در آمریکا و در رشته مهندسی برق ادامه داد. نادری دوره کارشناسی خود را در دانشگاه ایالاتی آیووا و مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای خود را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به اتمام رساند. نادری، پس از پایان تحصیلات خود به ایران بازگشت و مدتی در مرکز سنجش از دور ایران فعالیت کرد. پروفسور فیروز نادری در مدت همکاری خود با ناسا مشاغل و مسئولیتهای مدیریتی و فنی متعددی را در زمینه ماهوارههای مخابراتی متحرک، رادارهای سنجش از دور، رصدخانههای تحقیقاتی اختر فیزیک، اکتشاف مریخ و سایر اجرام منظومه شمسی برعهده داشته است. نادری از سال ۲۰۰۰ مدیریت برنامه تازه تاسیس مریخ را بر عهده گرفت. وظیفه مرکز برنامه مریخ آن است که تمام تحقیقات مربوط به سیاره مریخ را هدایت و برنامهریزی کند. فیروز نادری همچنین مسئولیت طراحی چشمانداز راهبردی پنج تا ۲۰ ساله JPL را برعهده دارد و در حال حاضر (از سال ۲۰۱۱) در سمت مدیریت پژوهشهای روباتیک منظومه خورشیدی ناسا در حال فعالیت است. سال گذشته ریز سیارهاى به نام پروفسور نادرى در آستانه بازنشستگى اش در ناسا، ثبت شده است.
این دو ایرانی موفق ساکن آمریکا، در شب مراسم هشتاد و نهمین اسکار، به نمایندگی از اصغر فرهادی و فیلم «فروشنده» در مراسم حضور خواهند داشت. هفتمین ساخته اصغر فرهادی، نامزد سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۷ و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان است. این مراسم ساعت پنج صبح دوشنبه (بامداد نهم اسفندماه- بیست و هفتم فوریه) به وقت تهران آغاز میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم جدید اصغر فرهادی در نیویورک ساخته میشود
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- سینماگران ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵ چقدر شانس دارند؟
- سینماگران ایرانی در اسکار ۲۰۲۵ چقدر شانس دارند؟
- تمجید مدیر نتفلیکس از فیلم اصغر فرهادی
- فرهادی تجریباتش را در اردن به اشتراک میگذارد
- ترایبکا ۲۰۲۴ برندگانش را معرفی کرد/ انیمیشن ایرانی برنده شد
- فرهادی داور جشنواره ترایبکا شد
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- دعوت هندیها از اصغر فرهادی
- با حکم دادگاه؛ «قهرمانِ» فرهادی تبرئه شد
- جشنواره بلگراد به اصغر فرهادی جایزه داد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
آخرین ها
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار