خسرو نقیبی درباره فیلم «زرد» ساخته مصطفی تقی زاده نوشته ای را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، این منتقد نوشت:
ما می مانیم
دیشب «زرد» را دیدم. از جوانی به نام مصطفا تقیزاده. هیچ پیشینهای از او نداشتم. فیلمش بهشکل غیرقابلباوری یکدست و شکلگرفته و درستنوشتهشده بود. نسخهی کامل فیلم حاضر بوده و جشنواره فیلمهایی را که مثلن نیمساعتشان حاضر بوده، به این فیلم ترجیح داده. خیلی دوست دارم بدانم در ذهن آن هیأت انتخاب چه میگذشته که آن آشغالهای غیردوستداشتنی را در بخش مسابقه در چشممان فرو کردند و این فیلمها را کنار گذاشتهاند؟ تصمیمات سلیقهای بدون بازگشتی که میتواند جوانی مثل تقیزاده را به کلی از فیلمسازی در این دیار ناامید کند.
پینوشت: همهی اینها را دربارهی فیلم خودمان «خانه کاغذی» هم میتوانم بنویسم ولی خب، هم من دندهام نرم شده، هم آدم باتجربهای مثل صباغزاده نیازی به فستیوالِ اینها ندارد. دیشب اما واقعن بعد از تماشای «زرد» حیرتزده شدم از این حجمِ بیسلیقهگی. از این خواستِ به قهقرابردن مهمترین فستیوال سینمایی سالانهی کشور.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بیا برای هم یک اسم انتخاب کنیم»؛ نشانه گرفتن قلب تماشاگر
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ جادوی باورپذیری نقشهای مریل استریپ
- در نشست نقد و بررسی فیلم «روز ششم» مطرح شد: شروع واقعی فیلم بعد از پایان در ذهن مخاطب شکل میگیرد
- فصل پنجم «خانه کاغذی»؛ آنچه میدانیم، آنچه نمیدانیم
- خسرو معصومی: عملکرد شورای پروانه ساخت سلیقهای است
- رونمایی از اولین تصویر سریال «حرفهای»
- ۱۰ سریال برتر سال ۲۰۲۰ از سوی IMDB معرفی شد
- اعلام نامزدهای نشان سپنتا/ شب فیلمنامه بهترین فیلمنامههای اکران ۹۷ را در هفت ژانر معرفی میکند
- آنکه بر سر توقیف «رحمان ۱۴۰۰» هلهله میکشد از سینما نیست
- دربارهی ازدستدادن و در اهمیت بهدست آوردن/ یادداشت خسرو نقیبی درباره فیلم همه می دانند
- آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش خانگی
- خیر… اکران فیلم خارجی، این نیست!
- گلشیفته فراهانی در پاریس به دیدن یک فیلم ایرانی نشست/ عکس
- از تصمیمات سیاستمدارانه داوران تا بلاتکلیفی ۳۶ ساله/ جشنواره فجر از نگاه منتقدان
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





