آلوین سارجنت نویسنده فیلم «مرد عنکبوتی» و برنده دو جایزه اسکار، در سن ۹۲ سالگی درگذشت.
به گزارش سینماسینما، آلوین سارجنت نویسنده فیلمهای مخاطبپسندی مثل «ماه کاغذی» و «مردم معمولی» و همچنین مجموعه فیلمهای «مرد عنکبوتی» در سال ۲۰۰۰، در سن ۹۲ سالگی درگذشت.
سارجنت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دو بار با فیلمهای «جولیا» در سال ۱۹۷۸ و «مردم معمولی» در سال ۱۹۷۴ به خانه برد. در سال ۱۹۷۴ نیز در همین بخش نامزدی اسکار را تجربه کرد. او همچنین برای هر سه فیلم موفق به دریافت جایزه از انجمن نویسندگان آمریکا شده بود. او در طول فعالیت هنری خود با کارگردانهای بزرگی به همکاری پرداخت که از جمله آنها میتوان به آلن جی پاکولا، جان فرانکن هایمر، پل نیومن و رابرت ردفورد اشاره کرد.
آلوین سارجنت اولین فعالیت هنری خود را با نویسندگی برای تلویزیون آغاز کرد و با فیلم سینمایی «گامبیت» در سال ۱۹۶۶ پا به عرصه سینما گذاشت. او همچنین در نسخه ۱۹۷۶ فیلم سینمایی «ستارهای متولد شده است» هم حضور داشت.
لورا زیسکین تهیه کننده چهار فیلم از «مرد عنکبوتی»، سارجنت را برای بازنویسی فیلمنامه این فیلم به خدمت گرفت، اما در این پروژه نیز نام او ذکر نشد. با فروش ۸۰۰ میلیون دلاری اولین قسمت مرد عنکبوتی او برای نویسندگی دو قسمت دیگر از این مجموعه سینمایی و همچنین «مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۱» انتخاب شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با اعلام کمپانی سونی؛ «مرد عنکبوتی» ۲۴ جولای ۲۰۲۶ دوباره به سینماها میآید
- اپل دستور ساخت داد؛ دنباله فیلم «گرگها» با بازی جورج کلونی و برد پیت
- «مرد عنکبوتی» آنی را برد/ معرفی بهترین انیمیشنهای سال
- فروش میلیون دلاری کتاب «مرد عنکبوتی»
- پدر «مرد عنکبوتی» از دنیا رفت/ مرگ یکی از نمادهای مارول
- پدر «مارول» به آنتن بازمیگردد/ مستندی برای ۱۰۰ سالگی استن لی
- سعید تشکری درگذشت
- وقتی ارشا اقدسی آرزوی کودکان را برآورده کرد
- پیام تسلیت کانون کارگردانان در پی درگذشت اصغر عبداللهی
- اصغر عبداللهی درگذشت
- بازگشت آلفرد مولینا به فیلم «مرد عنکبوتی»
- برشهای کوتاه/ گفتوگو با کامبوزیا پرتوی درباره فیلم «کامیون»
- جدیدترین «مرد عنکبوتی» میلیاردی شد
- سوالی که خشایار الوند از عارف لرستانی داشت + عکس
- خشایار الوند درگذشت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





