پخشکننده فیلم «علفزار» با ابراز نگرانی از برخی تصمیمگیریها در زیرمحموعه سازمان سینمایی، گفت: اقدام حوزه هنری برای شناور کردن بلیت سینماها قابل تقدیر است ولی یک دست صدا ندارد.
به گزارش سینماسینما، سعید خانی که در هفته گذشته به اکران نشدن فیلمش در موزه سینما اعتراض داشت، در پاسخ به اینکه آیا از سوی مدیران سازمان سینمایی پاسخی برای این موضوع دریافت کرده است؟ گفت: درباره پخش نشدن فیلم «علفزار» در موزه سینما هم با دکتر اسماعیلی – مدیر موزه – تماس گرفتم و هم بعضی مدیران سازمان سینمایی. پاسخ مدیر موزه این بود که “تشخیص میدهند” این فیلم در موزه سینما اکران نشود و در سازمان هم گفتند پیگیری میکنند ولی اتفاقی نیفتاده است.
او افزود: تجربه دستکم ۲۰ سال فعالیت من در حوزه پخش نشان میدهد که موزه سینما همیشه پاتوق فیلمهای ملودرام اجتماعی بوده و مخاطب بیشتری داشته است. «علفزار» هم اساسا با توجه به رده بندی سنیای که گرفته برای مخاطب زیر ۱۵ سال مناسب نیست و اینکه با توجه به این مورد یک نفر مسئول برای مخاطب تصمیم بگیرد کاری عجیب و از نظر من توهینآمیز است بویژه اینکه چند صد متر بالاتر از موزه سینما، سالنهای دیگری برای اکران این فیلم وجود دارند.
خانی تاکید کرد: آنچه برای من اهمیت داشت، فراتر از اکران نشدن «علفزار» در موزه سینما است و آن هم موضعی است که از جایگاه قدرت آمد و با گفتوگو نتوانستیم به نتیجه برسیم. چنین تفکری اگر یک روز در سینما قدرت بگیرد چه بسا ممکن است کل سینما را تعطیل کند وگرنه چطور میشود مدیر یک مجموعه به مجوز سازمان بالادستی خود اعتنا نکند و برای مکانی مثل موزه سینما اینطور تصمیمگیری کند؟ آن هم در شرایطی که وضعیت سینما هر روز – نه تنها در ایران بلکه کل جهان – وخیمتر میشود و باید همراهی بیشتری صورت گیرد. ولی در همین اوضاع میبینیم که با حوزه هنری امکان گفتوگو داریم و با زیر مجموعه سازمانی که به فیلم مجوز داده، امکان گفتوگو نداریم.
خانی در ادامه درباره اینکه آیا راهکار حوزه هنری برای شناور کردن بلیتها میتواند مثل یک مسکن برای گیشه کمرونق سینماها باشد؟ گفت: بخشی از سینماداران معتقدند که فیلم خوب باعث میشود مردم به سینما بروند، اما وقتی در شرایط فعلی فیلم خوب نداریم و آنهایی هم که میتوانند کمککننده باشند مجوز اکران نمیگیرند، پس باید با همین فیلمهایی که الان داریم فکری کنیم. کار حوزه هنری قطعاً با ارزش است ولی یک دست صدا ندارد. امیدوارم با تشکیل شورای صنفی نمایش در روزهای آینده، پخشکنندهها و سینمادارها همفکری کنند تا تصمیمی گرفته شود و با درنظر گرفتن بودجهای در شورای راهبردی چارهای اندیشیده شود.
وی با اشاره به افزایش مخاطب در روزی که بلیت فیلم «بدون قرار قبلی» همزمان با ولادت امام رضا (ع) نیمبها شد، افزود: چنین طرحی مستلزم این است که اطلاع رسانی گستردهای برایش صورت گیرد و یک راهکار دیگر هم اکران فیلمهای خارجی میتواند باشد اما همه اینها به اطلاعرسانی وسیع نیاز دارد تا مخاطب را به سینما برگردانیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران «روزی روزگاری آبادان» به تعویق افتاد
- موزه سینما میزبان «محمود کلاری» میشود
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد: در حال برگشتن به دهه ۶۰ هستیم که زور میزدند سینما را گلخانهای کنند/ منطق دوستان این است که میخواهند بهزور خودشان را دیکته کنند
- شبهای مستند با «جام حسنلو» در موزه سینما آغاز میشود
- نمایش فیلمی مرمت شده از «داریوش مهرجویی» در موزه سینما/ نمایش تصاویر پشت صحنه
- نگاهی تحلیلی به سینمای رسول ملاقلیپور در موزه سینما
- از سجاده آتش تا کارو با احمد مرادپور در موزه سینما
- در آستانه روز ملی سینما؛ نمایشگاه ۳۰ نما از سینماهای قدیمی در موزه سینما
- در آستانه روز ملی سینما؛ برگزاری سه رویداد ویژه توسط موزه سینما برگزار میشود
- در نکوداشت زنده یاد «خسرو سینایی» مطرح شد: سینایی در سینما شرافتمندانه زیست/ سینایی بنیانگذار مستند پرتره بود
- دیدار با علی نصیریان در موزه سینما
- نکوداشت زنده یاد خسرو سینایی در موزه سینما
- مسعود جعفریجوزانی: سینما بیش از هر هنر دیگری نیاز به بسترسازی دارد/ هر کدام از ما مانند اثر انگشت متفاوت هستیم
- پایان کارگاه «خلق ایده، ساخت فیلمنامه» در موزه سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش